AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #1 Skrevet 5. august 2024 Før jeg blir slaktet helt, dette er noe jeg tenker i mitt stille sinn. Ikke sier eller vurderer å si til mine foreldre. Men føler meg litt såret og lurer på om det bare er hormoner eller om jeg har en smule grunn til det. Den eldre broren min fikk sitt første barn for tre år siden. Dette var første barn på begge sider av familien, i tillegg er svigersøster sin familie delt med fire foreldre/steforeldre og unge oldeforeldre som sittet godt i det. Når bror sa han ventet barn tilba foreldrene mine han med en gang å kjøpe barnevogn, men dette hadde svigermor allerede avtalt å kjøpe. Bilstol hadde far avtalt å kjøpe. Foreldrene mine ble litt skuffet for dette. Nå som jeg er gravid har de ikke tilbudt å kjøpe barnevogn eller bilstol fordi det da vil bli urettferdig mellom meg og bror. På samboer sin side er dette barnebarn nr 13 og de har ikke mulighet til å kjøpe noe stort, noe jeg har full forståelse for. Mine foreldre vil være rettferdig, men dette ender jo opp med å være mer urettferdig hvor vi må kjøpe absolutt alt selv? Vil legge til at mine foreldre har svæært god økonomi, så dette handler utelukkende om at alle skal behandles likt. Ja - jeg vet at dette er et veldig usjarmerende innlegg. Hadde økonomisk situasjon vært annerledes for foreldre hadde ikke tanken slått meg engang. Anonymkode: f6594...0e1 1 15
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #2 Skrevet 5. august 2024 Hvordan ender dette opp med å bli mer urettferdig? Broren din fikk verken vogn eller bilstol av foreldrene deres, så hvorfor skal du få det? Du kan ikke sammenligne din svigerfamilie med din brors svigerfamilie! Anonymkode: 48a54...171 12
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #3 Skrevet 5. august 2024 Jeg syns også det er underlig argumentasjon at alt skal være likt. Mine foreldre er også ekstremt opptatt av at alt skal være likt. De har derfor valgt å omtrent ikke involvere seg i noen av barnebarna. Anonymkode: b2ef8...88e 7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #4 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan ender dette opp med å bli mer urettferdig? Broren din fikk verken vogn eller bilstol av foreldrene deres, så hvorfor skal du få det? Du kan ikke sammenligne din svigerfamilie med din brors svigerfamilie! Anonymkode: 48a54...171 Det blir jo urettferdig i den forstand at broren min fikk alle de dyreste innkjøpene spandert av familie mens vi får ingenting. Til tross for at foreldre egentlig vil og kan kjøpe vogn. Anonymkode: f6594...0e1 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #5 Skrevet 5. august 2024 Jeg skjønner hvordan du tenker her, og jeg skjønner hvordan foreldrene dine tenker. Uansett, vogn er jo vanlig at foreldrene selv kjøper, så prøv å svelg følelsen av urettferdighet, og gå videre. Anonymkode: 79db9...743
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #6 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan ender dette opp med å bli mer urettferdig? Broren din fikk verken vogn eller bilstol av foreldrene deres, så hvorfor skal du få det? Du kan ikke sammenligne din svigerfamilie med din brors svigerfamilie! Anonymkode: 48a54...171 Tror du misforstår. Sammenligner ikke svigerforeldrene. Dette handler om egne foreldre. Her blir jo jeg «offeret» for at bror har rike svigerforeldre. (Ja, vet det er teit å bruke ordet offer om noe så trivielt, men for å få frem poenget) Anonymkode: f6594...0e1 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #7 Skrevet 5. august 2024 Dine foreldre tilbydde seg, (ikke tilba, det er noe helt annet) men det var hans svigerforeldre som kjøpte. Da blir det vel ikke «urettferdig». Anonymkode: 8df0a...008 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #8 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dine foreldre tilbydde seg, (ikke tilba, det er noe helt annet) men det var hans svigerforeldre som kjøpte. Da blir det vel ikke «urettferdig». Anonymkode: 8df0a...008 Ops, gikk litt fort. Skriver egentlig mye bedre. Hehe! Anonymkode: f6594...0e1 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #9 Skrevet 5. august 2024 Jeg synes det er litt urettferdig i den forstad at de tilbudte seg å kjøpe vogn til din bror, og ikke til deg. Uavhenig av om han takket nei til vogn så fikk han tilbudet du ikke fikk. jeg vet ikke hva som er vanlig eller ei i dag, det er vel relativt. vi kjøpte vogn selv, men foreldrene mine kjøpte sprinkelseng og voksipose husker jeg. Synes absolutt besteforeldre kan bidra med noe hvis de kan. for der er veldig dyrt å kjøpe inn absolutt alt. Men er er også mulig å få kjøpt brukt Anonymkode: f014a...252 8 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #10 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvordan ender dette opp med å bli mer urettferdig? Broren din fikk verken vogn eller bilstol av foreldrene deres, så hvorfor skal du få det? Du kan ikke sammenligne din svigerfamilie med din brors svigerfamilie! Anonymkode: 48a54...171 Det urettferdige er at broren fikk tilbud om å få dette. TS fikk ikke tilbudet, kun fordi broren takket nei til sitt tilbud. Blir som om jeg ikke skal tilby min yngste datter bunad kun fordi eldste takket nei. Hvorfor skal den som er eldst bestemme hva nestemann skal få av tilbud? Anonymkode: 86c82...462 20 8
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #11 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det urettferdige er at broren fikk tilbud om å få dette. TS fikk ikke tilbudet, kun fordi broren takket nei til sitt tilbud. Blir som om jeg ikke skal tilby min yngste datter bunad kun fordi eldste takket nei. Hvorfor skal den som er eldst bestemme hva nestemann skal få av tilbud? Anonymkode: 86c82...462 Ja, dette er det jeg føler. Det blir liksom mitt (trivielle) problem at bror har gavmilde og ressursrike svigers. Anonymkode: f6594...0e1 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #12 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Dine foreldre tilbydde seg, (ikke tilba, det er noe helt annet) men det var hans svigerforeldre som kjøpte. Da blir det vel ikke «urettferdig». Anonymkode: 8df0a...008 Nei, de tilbød. Anonymkode: 81aaa...a1f 4 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #13 Skrevet 5. august 2024 Jeg er enig med de som sier at det er urettferdig at du ikke får samme tilbud. At bror takket nei pga rause svigerforeldre bør ikke gå utover ts. Merkelig av foreldrene, de forskjellsbehandler til tross for at det er dette de sier de forsøker å unngå. Vis dem denne tråden ts! Anonymkode: 8ce56...1c5 8
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #14 Skrevet 5. august 2024 Jeg skjønner helt at det føles kjipt for deg ts. Jeg er nok ikke helt enig i dine foreldres tankegang der. Men tror nok også at hormoner kan gjøre at du kjenner litt ekstra på de kjipe følelsene. Nå reagerer folk veldig forskjellig, men husker at jeg selv var veldig emosjonell av hormonene både under og etter svangerskap. Det er best å bare belage seg på å kjøpe alt selv, og heller bli positivt overrasket hvis noen tilbyr noe. Hos oss er det den besteforelderen med desidert best økonomi som faktisk gir færrest gaver til vår lille. Men jeg vil ikke være den som lager sur stemning i familien over materielle ting. Anonymkode: 76657...530
Queen94 Skrevet 5. august 2024 #15 Skrevet 5. august 2024 Syntes dine foreldre tenker feil, hos din bror var det sviger som kjøpe, men hos deg er det ingen sviger som har mulighet. Tror kanskje du er datter? Hva om de kjøper vogn eller bilstol til sin datter og smått til sin sønn? 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #16 Skrevet 5. august 2024 Veldig rare foreldre du har. Anonymkode: e1a91...4b5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #17 Skrevet 5. august 2024 Synes ikke du er urimelig, TS. Skjønner at det er kjipt at du ikke får samme tilbudet. Det er jo ikke sånn at man må gjøre alt helt klin likt for at det ikke skal være urettferdig. Synes foreldre, hvis de først ønsker å gi, burde gi etter hva barna har behov for. Om det betyr at søster fikk barnevogn, mens bror fikk en annen større gave en gang han trengte det, er det rettferdig nok i mine øyne. Men blir urettferdig at de ikke skal kunne gi deg noe, fordi bror fikk det samme av noen andre. Anonymkode: 9ac06...f79 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #18 Skrevet 5. august 2024 Jeg skjønner deg litt faktisk. Rart at ikke foreldrene ga en annen finere gave til bror, som du også kunne fått nå? Her ville både min mor og svigermor kjøpe vogn men siden svigermor "fikk" kjøpe vogn så fikk vi noen andre dyre ting av mamma. Greia er vel at man vil gi noe til barnet og hjelpe foreldrene samtidig, ikke at det MÅ være den vogna...? Får du i det minste arve litt ting fra din bror? Anonymkode: 75512...54a 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #19 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Før jeg blir slaktet helt, dette er noe jeg tenker i mitt stille sinn. Ikke sier eller vurderer å si til mine foreldre. Men føler meg litt såret og lurer på om det bare er hormoner eller om jeg har en smule grunn til det. Den eldre broren min fikk sitt første barn for tre år siden. Dette var første barn på begge sider av familien, i tillegg er svigersøster sin familie delt med fire foreldre/steforeldre og unge oldeforeldre som sittet godt i det. Når bror sa han ventet barn tilba foreldrene mine han med en gang å kjøpe barnevogn, men dette hadde svigermor allerede avtalt å kjøpe. Bilstol hadde far avtalt å kjøpe. Foreldrene mine ble litt skuffet for dette. Nå som jeg er gravid har de ikke tilbudt å kjøpe barnevogn eller bilstol fordi det da vil bli urettferdig mellom meg og bror. På samboer sin side er dette barnebarn nr 13 og de har ikke mulighet til å kjøpe noe stort, noe jeg har full forståelse for. Mine foreldre vil være rettferdig, men dette ender jo opp med å være mer urettferdig hvor vi må kjøpe absolutt alt selv? Vil legge til at mine foreldre har svæært god økonomi, så dette handler utelukkende om at alle skal behandles likt. Ja - jeg vet at dette er et veldig usjarmerende innlegg. Hadde økonomisk situasjon vært annerledes for foreldre hadde ikke tanken slått meg engang. Anonymkode: f6594...0e1 Det er jo veldig spesielt å ikke tilby dere vogn når de ga broren din valget. At han ikke tok imot bør ikke utløse noen urettferdighet om du hadde valgt å ta imot. Selvfølgelig kan man ikke forvente noe fra kommende besteforeldre, men den merkelige argumentasjonen der skjønner jeg at sårer. Den kunne de spart seg for. Anonymkode: 758ba...e44 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #20 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg syns også det er underlig argumentasjon at alt skal være likt. Mine foreldre er også ekstremt opptatt av at alt skal være likt. De har derfor valgt å omtrent ikke involvere seg i noen av barnebarna. Anonymkode: b2ef8...88e Vi har lignende problematikk. En fraværende besteforelder fordi vedkommende ikke har kontakt med andre barnebarn. Alt må jo være likt. Kommer aldri til å forstå meg på slike mennesker. Anonymkode: 758ba...e44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå