Trine Lill Skrevet 18. februar 2006 #1 Skrevet 18. februar 2006 Hei! Jeg er bare litt usikker på om jeg skal leie eller kjøpe brudekjole. Den kjolen jeg har bestemt meg for er det ca. 2000 i forskjell mellom leie/kjøpe. Hva lønner seg? Vet jo at veldig mange legger ut kjolen til salgs (halv pris), men får de solgt kjolene?? Hvis det er veldig vanskelig å få solgt kjolen, så blir det jo billigere å keie... Noen som vet? På forhånd takk.
Susan Sto Helit Skrevet 18. februar 2006 #2 Skrevet 18. februar 2006 Tror det kommer litt an på kjolen om den er lett å selge eller ikke. (Har du forsøkt å finne kjolen din brukt? Kanskje det blir det billigste?) Hvis du får kjolen ferdig tilpasset 2000 billigere hvis du leier, hadde jeg gjort det. Hvis ikke kan du komme til å sitte med en kjole du ikke trenger og ikke får solgt, som du betalte altfor mye for.
Gjest gjest1 Skrevet 18. februar 2006 #3 Skrevet 18. februar 2006 Kva kostar det å leie/kjøpe? Du har ikkje tenkt på å få kjolen sydd då? Det lønner seg ofte.
Gjest Fruktkake Skrevet 18. februar 2006 #4 Skrevet 18. februar 2006 Mn kjole koster 9000 å kjøpe og 7900 å leie. Gjett hva jeg valgte....
Gjest *Gjest Skrevet 18. februar 2006 #5 Skrevet 18. februar 2006 Jeg kjøper kjolen min. Har ikke undersøkt hvor mye den koster å leie en gang. Jeg vil ha den, og kommer ikke til å selge den etterpå. Jeg vil ikke ha brukt kjole heller. Den skal være min min min.... Ja jeg er nok en bestemt dame når det kommer til kjolen min, og nåde den pirker meg på nesen i den anledning... :blunke:
Gjest Adore Skrevet 19. februar 2006 #6 Skrevet 19. februar 2006 Jeg kjøper kjolen min. Har ikke undersøkt hvor mye den koster å leie en gang. Jeg vil ha den, og kommer ikke til å selge den etterpå. Jeg vil ikke ha brukt kjole heller. Den skal være min min min.... Ja jeg er nok en bestemt dame når det kommer til kjolen min, og nåde den pirker meg på nesen i den anledning... :blunke: ← *pirke på nesen* Beklager, men jeg bare MÅTTE! *fnise*
Susan Sto Helit Skrevet 19. februar 2006 #7 Skrevet 19. februar 2006 Jeg kjøper kjolen min. Har ikke undersøkt hvor mye den koster å leie en gang. Jeg vil ha den, og kommer ikke til å selge den etterpå. Jeg vil ikke ha brukt kjole heller. Den skal være min min min.... Ja jeg er nok en bestemt dame når det kommer til kjolen min, og nåde den pirker meg på nesen i den anledning... :blunke: ← Jeg har også kjøpt min kjole, men var heldig og fant den brukt. Har ingen problemer med at det er en annen som har hatt kjolen før meg, for den ser fremdeles helt ny ut, og jeg har bare gode følelser rundt kjolekjøpet. Etter at jeg fikk kjolen hjem, har den føltes MIN, bare min! (Følte egentlig at den var min siden jeg så annonsen første gang.) Siden jeg fikk den billig, kan jeg også bruke det som argument mor min kjære når jeg ikke har lyst til å skille meg av med kjolen senere. (Den er MIN, vil ikke gi den fra meg.) Jeg har også meget bestemte meninger ang. kjolen. Valgte meg ut denne kjolen, og ville aldri vurdert å bruke noen annen kjole. Så da den dukket opp brukt i perfekt størrelse, så måtte jeg jo bare slå til.
Gjest Gjest_Anki_* Skrevet 19. februar 2006 #8 Skrevet 19. februar 2006 Har kjøpt min kjole helt ny på Ebay.com. For kjole (skreddersydd) slør og underskjørt betalte jeg ca 1500,- ferdig fraktet til Norge. Den kommer om ca en måned, og hvis jeg ikke liker den, bestiller jeg meg en ny... kan kjøpe mange kjoler der for den prisen det koster å leie... LYKKE TIL
Lassie Skrevet 19. februar 2006 #9 Skrevet 19. februar 2006 Min kjole kostet 8900kr å kjøpe, 7500kr å leie. Jeg kjøpte den. Når det ikke kostet mer enn 1400kr mer å kjøpe den, så kjøpte jeg den fordi da kan jeg selve den igjen til ca. 4500kr hvis jeg vil selge den. Og da vil jeg tjene inn mer på det enn å leie enn til 7500kr. Men jeg vet nå ikke sikkert om jeg egentlig vil selge den etterpå engang, jeg, da... hehe...Må jo være helt forferdelig å la en annen overta min kjole!! hehe...
Gjest gjest1 Skrevet 19. februar 2006 #10 Skrevet 19. februar 2006 Må jo være helt forferdelig å la en annen overta min kjole!! hehe... ← Sånn tenker eg litt også... Men vi får sjå.. Kanskje eg skal ha den hengande ei stund, for så å legge den ut for sal...? Hehe..
Gjest *Gjest Skrevet 19. februar 2006 #11 Skrevet 19. februar 2006 *pirke på nesen* Beklager, men jeg bare MÅTTE! *fnise* ← *pirke tilbake* Jeg har sett litt på annonser for gøy jeg og, og det er veldig mange nydelige kjoler der, så jeg forstår godt at mange kjøper brukt. Når de renses blir de jo som nye. Det er bare en følelse jeg har.... Er ikke meningen at noen skal føle at jeg rakker ned på noen hvis noen føler det altså. Tør ikke kjøpe brukt heller, eller uten å prøve før jeg kjøper da. Det er vel det som er poenget mitt. Må reise landet halveis på langs for å få prøvd kjolen min jeg. For jeg tør ikke bestille uprøvd. Blir ikke billig nei, men det er verdt det. Får knipe inn på noe annet...
Gjest Adore Skrevet 19. februar 2006 #12 Skrevet 19. februar 2006 *pirke tilbake* Jeg har sett litt på annonser for gøy jeg og, og det er veldig mange nydelige kjoler der, så jeg forstår godt at mange kjøper brukt. Når de renses blir de jo som nye. Det er bare en følelse jeg har.... Er ikke meningen at noen skal føle at jeg rakker ned på noen hvis noen føler det altså. Tør ikke kjøpe brukt heller, eller uten å prøve før jeg kjøper da. Det er vel det som er poenget mitt. Må reise landet halveis på langs for å få prøvd kjolen min jeg. For jeg tør ikke bestille uprøvd. Blir ikke billig nei, men det er verdt det. Får knipe inn på noe annet... ← Om en velger å kjøpe brukt eller ikke, om en vil legge masse penger i kjolen eller ikke, det er jo helt opp til hver enkelt og deres prioriteringer! Håper du blir fornøyd med kjolen din
Gjest *Gjest Skrevet 19. februar 2006 #13 Skrevet 19. februar 2006 Det håper jeg og. Og at alle andre blir det. Det er blitt vist fram utrolig mange fine kjoler her i alle fall, så det lover godt for brudene i 2006....
Lassie Skrevet 19. februar 2006 #14 Skrevet 19. februar 2006 Sånn tenker eg litt også... Men vi får sjå.. Kanskje eg skal ha den hengande ei stund, for så å legge den ut for sal...? Hehe.. ← Det var en god idè! Godt det ikke er bare meg som er "eiesyk" på kjolen min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå