AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #1 Skrevet 5. august 2024 etter veldig mye fram og tilbake så har nå barnefar satt seg fullstendig på bakbeina og nekter å hente barna i barnehagen. Jeg turde etter en del forsikringer om at "Joda en uke skal gå greit" , å bestille meg ferie. Nå gir barnefar beskjed om at han ikke henter imorgen. Jeg er helt fortvilt og har egentlig ikke som kan stille på så kort varsel. Jeg har barna 95% av tiden og det har vært en enorm kamp å få barnefar på banen. Denne ferien bestilte jeg med litt engstelse, men tenkte at han vil vel ikke bare nekte, og så la alt dure og gå!? Mannen er høyt utdannet med god jobb etc. Men det er nå hva han sier. Og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Kan jeg være ærlig med en av barnet mitt sine venners foreldre og få de til å hente som back up? Jeg har ikke snakket så mye om det da jeg ikke vil utlevere han og situasjonen, men nå har det gått to år og jeg forsøker inderlig og sette grenser for meg selv siden jeg gjerne vil leve mitt liv også (sammen med barna selvfølgelig, men jeg kan knapt ha jobben min nå slik han holder på , jobber turnus) Anonymkode: a9ea7...2ed 1 26
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #2 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): etter veldig mye fram og tilbake så har nå barnefar satt seg fullstendig på bakbeina og nekter å hente barna i barnehagen. Jeg turde etter en del forsikringer om at "Joda en uke skal gå greit" , å bestille meg ferie. Nå gir barnefar beskjed om at han ikke henter imorgen. Jeg er helt fortvilt og har egentlig ikke som kan stille på så kort varsel. Jeg har barna 95% av tiden og det har vært en enorm kamp å få barnefar på banen. Denne ferien bestilte jeg med litt engstelse, men tenkte at han vil vel ikke bare nekte, og så la alt dure og gå!? Mannen er høyt utdannet med god jobb etc. Men det er nå hva han sier. Og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Kan jeg være ærlig med en av barnet mitt sine venners foreldre og få de til å hente som back up? Jeg har ikke snakket så mye om det da jeg ikke vil utlevere han og situasjonen, men nå har det gått to år og jeg forsøker inderlig og sette grenser for meg selv siden jeg gjerne vil leve mitt liv også (sammen med barna selvfølgelig, men jeg kan knapt ha jobben min nå slik han holder på , jobber turnus) Anonymkode: a9ea7...2ed Jeg ville ringt barnehagen å fortalt det som det er. Så ville jeg kontaktet barns venner å fortalt det som det er. Anonymkode: 51457...630 32 2 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 Populært innlegg #3 Skrevet 5. august 2024 Her må jo barnevernet komme på banen. Og det er hinsides at du forlater barna en hel uke til en mann som nesten ikke har samvær. Anonymkode: 7729b...039 42 11
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #4 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville ringt barnehagen å fortalt det som det er. Så ville jeg kontaktet barns venner å fortalt det som det er. Anonymkode: 51457...630 Dette. Også funnet ut hvordan komme meg hjem asap. (Og etter dette nekta bf samvær) Anonymkode: 4c4d5...00e 14 7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #5 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): jeg kan knapt ha jobben min nå slik han holder på , jobber turnus) Om du ikke finner en dagtidsjobb med utdannelsen din, kontakt nav for å se om du kan få overgangsstødnad mens du tar en ny utdannelse. Da en som er forenelig med 100% ansvar for ungene. Anonymkode: 4c4d5...00e 14 8
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #6 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Her må jo barnevernet komme på banen. Og det er hinsides at du forlater barna en hel uke til en mann som nesten ikke har samvær. Anonymkode: 7729b...039 Dette! Da bedriver jo du også omsorgssvikt 😵💫 Anonymkode: 4f8e5...97d 18 9
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #7 Skrevet 5. august 2024 Noe som ikke henger på greip: Du har barna 95% av tiden, har ingen som kan stille opp, men klarer allikevel å jobbe turnus? Anonymkode: 8e434...de6 16 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #8 Skrevet 5. august 2024 Hva skjer med denne verdenen? Det er altså så mye sykt voksne mennesker utsetter små barn for! Jeg er rystet! Anonymkode: b83c3...e72 7 1 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 Populært innlegg #9 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Her må jo barnevernet komme på banen. Og det er hinsides at du forlater barna en hel uke til en mann som nesten ikke har samvær. Anonymkode: 7729b...039 Nei, det er det ikke. Det som er hinsides er at en voksen mann, med høy utdanning og god jobb velger å terrorisere TS med samværssabotasje og trenere og manipulere hennes muligheter for å få noe ut av egen fritid, uten barna, når han har ansvaret. En ting er om det var null samvær, og TS visste at hun var alenemor på heltid, situasjonen her er mest sannsynlig annerledes, og å skulle sitte på vent i tilfelle en voksen mann svikter barna igjen er en annen form for belastning å stå i over tid. Det er et fengsel. Anonymkode: d5444...8c6 77 12 54
Pippi Lotta Skrevet 5. august 2024 #10 Skrevet 5. august 2024 Forstår du trenger avlastning, men jeg tror det er på tide du får in noen utenfra som kan hjelpe deg ❤️ Så ring barnevernet og forklare situasjonen, og si du trenger hjelp frem til du kommer deg hjem igjend. 6 2 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 Populært innlegg #11 Skrevet 5. august 2024 1. Gi far klar og tydelig beskjed om at han må hente barna som avtalt. 2. Forhør deg med foreldrene til et av barnas venner/familie/hvemsomhelst om de kan hente barna når barnehagen dersom far ikke henter. 3. Ta kontakt med barnehagen og forklar situasjonen. Si at far har ansvar for barnet denne uken siden du er bortreist, men nå sier han ikke vil hente barnet i morgen. Hør med barnehagen om de kan ringe hjelpen du har i bakhånd slik at de rekker å hente før barnehagen stenger dersom far gjør alvor av truslene sine. Først må de selvsagt ringe far og minne han på at barnehagen er stengt og barna hans ikke er hentet. 4. Dersom far ikke henter barna sine ber du barnehagen om en skriftlig bekreftelse på at de kontaktet far da barna ikke ble hentet innen stengetid og han nektet å hente de. 5. Dette dokumentet bruker du for å dokumentere at far er uskikket til å ha omsorg for barna når du ber om full omsorg og foreldreansvar. Anonymkode: 03dbf...427 60 7 30
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #12 Skrevet 5. august 2024 Å bestille ferie når du har en såpass upålitelig barnefar går ikke uten backup. Du har 3 alternativer. Finne noen som stiller opp på kort varsel. Bestille ferie også til barnet. Droppe å reise. Dette er uansett en dyr lekse for hva det vil si å være alene med barn. Jeg har ikke vært på ferie uten mitt barn siden han kom til verden for 15 år siden. Selvsagt fortjener du litt fri men det første du må gjøre er å realitetsorientere deg. Slik er livet ditt. Når det kommer til turnus jobb kan du kreve tilrettelegging på arbeidstid viss du er alene med omsorgen for barn. Jobber selv i et turnus yrke. Noen arbeidsplasser kan være litt kranglete, da tar du kontakt med fagforening viss du er medlem eller evt nav. Anonymkode: 3a3d3...7a4 13 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #13 Skrevet 5. august 2024 Hvorfor i all verden lar du denne idioten ha noe som helst kontakt med barnet ditt? Når han ikke vil hente ungen bør dette være kroken på døren for all fremtidig samvær. Du kan ikke stole på han og at han bil barnets beste! Anonymkode: 010ea...40c 4 2
Dropsen Skrevet 5. august 2024 #14 Skrevet 5. august 2024 Du velger å reise på ferie i en uke og overlate barnet til en far som nesten ikke har samvær? Hvor er logikken? Stakkars barn. 11 2 3
Etk Skrevet 5. august 2024 #15 Skrevet 5. august 2024 Er det bare en dag han nekter å hente eller hele ferien din? Bestilte du med skikkelig avbestillingsforsikring? 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #16 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å bestille ferie når du har en såpass upålitelig barnefar går ikke uten backup. Du har 3 alternativer. Finne noen som stiller opp på kort varsel. Bestille ferie også til barnet. Droppe å reise. Dette er uansett en dyr lekse for hva det vil si å være alene med barn. Jeg har ikke vært på ferie uten mitt barn siden han kom til verden for 15 år siden. Selvsagt fortjener du litt fri men det første du må gjøre er å realitetsorientere deg. Slik er livet ditt. Når det kommer til turnus jobb kan du kreve tilrettelegging på arbeidstid viss du er alene med omsorgen for barn. Jobber selv i et turnus yrke. Noen arbeidsplasser kan være litt kranglete, da tar du kontakt med fagforening viss du er medlem eller evt nav. Anonymkode: 3a3d3...7a4 Nei, slik er ikke livet til TS. At en eks mann holder henne i "fengsel" pga han later som å ta ansvar for så å stabbe henne i ryggen er ikke noe hun skal leve med eller godta. Ring barnehagen, ta en kjapp tlf til barnevernet og be om råd. Få dette skriftlig fra barnehagen at far er kontaktet. Ring en venn hvis du kan, men få gitt beskjed til barnehagen. Da har du allerede makt når du tar dette videre. Anonymkode: e4b6d...56e 33 3 9
Grüner Skrevet 5. august 2024 #17 Skrevet 5. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg ville ringt barnehagen å fortalt det som det er. Så ville jeg kontaktet barns venner å fortalt det som det er. Anonymkode: 51457...630 Hva vil du oppnå med det? Det er jo ikke noe verken bhg eller barnas venner kan gjøre noe med! Endret 5. august 2024 av Grüner 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #18 Skrevet 5. august 2024 Hva mener du med at han nekter å hente i barnehagen? Er det selve hentingen han sier nei til, eller vil han ikke ha barna i det hele tatt? Hvis det er det siste så må du jo sette himmel og jord i bevegelse for å komme deg hjem igjen så fort som mulig. Anonymkode: a056e...de6 8 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #19 Skrevet 5. august 2024 Ring bhg i morgen og si at de må ringe far 13 minutter siden, AnonymBruker said: 1. Gi far klar og tydelig beskjed om at han må hente barna som avtalt. 2. Forhør deg med foreldrene til et av barnas venner/familie/hvemsomhelst om de kan hente barna når barnehagen dersom far ikke henter. 3. Ta kontakt med barnehagen og forklar situasjonen. Si at far har ansvar for barnet denne uken siden du er bortreist, men nå sier han ikke vil hente barnet i morgen. Hør med barnehagen om de kan ringe hjelpen du har i bakhånd slik at de rekker å hente før barnehagen stenger dersom far gjør alvor av truslene sine. Først må de selvsagt ringe far og minne han på at barnehagen er stengt og barna hans ikke er hentet. 4. Dersom far ikke henter barna sine ber du barnehagen om en skriftlig bekreftelse på at de kontaktet far da barna ikke ble hentet innen stengetid og han nektet å hente de. 5. Dette dokumentet bruker du for å dokumentere at far er uskikket til å ha omsorg for barna når du ber om full omsorg og foreldreansvar. Anonymkode: 03dbf...427 👆🏻 Anonymkode: 61190...b96 2 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #20 Skrevet 5. august 2024 Litt rart at ts ikke svarer. Anonymkode: 88a6a...3b1 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå