AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #1 Skrevet 5. august 2024 I mars ble jeg gravid, det ble en SA i uke 8. nå er jeg gravid igjen, uke 7 (6+0). i forrige graviditet kjente jeg på mye typiske mensenmurringer, som jeg antar er livmoren som strekker seg, forbereder seg. Dette kjenner jeg lite til denne runden, det kommer en sjelden gang i blant. Ellers er symptomene ganske like, få symptomer. Litt kvalm i blant, ganske trøtt. jeg veit ikke hvorfor det ble abort, dro bare på legekontoret og tok blodprøver som målte at hcg gikk ned. Fosteret kom ut i en klump med vev. Nå har jeg litt lyst til å sjekke om jeg er ordentlig gravid denne gangen, eller om det feks har stoppet opp denne gangen også, siden jeg ikke har de samme smertene i magen. hva hadde dere gjort? Anonymkode: e6531...93a
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #2 Skrevet 5. august 2024 Hvis du har mulighet til privat ul hadde jeg gjort det. Neste uke Anonymkode: 84145...d55 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #3 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): I mars ble jeg gravid, det ble en SA i uke 8. nå er jeg gravid igjen, uke 7 (6+0). i forrige graviditet kjente jeg på mye typiske mensenmurringer, som jeg antar er livmoren som strekker seg, forbereder seg. Dette kjenner jeg lite til denne runden, det kommer en sjelden gang i blant. Ellers er symptomene ganske like, få symptomer. Litt kvalm i blant, ganske trøtt. jeg veit ikke hvorfor det ble abort, dro bare på legekontoret og tok blodprøver som målte at hcg gikk ned. Fosteret kom ut i en klump med vev. Nå har jeg litt lyst til å sjekke om jeg er ordentlig gravid denne gangen, eller om det feks har stoppet opp denne gangen også, siden jeg ikke har de samme smertene i magen. hva hadde dere gjort? Anonymkode: e6531...93a Jeg hadde tatt privat tidlig UL i uke 8-9. Gått igjennom 2 SA, 3 MA. Hadde ikke oppdaget de 3 MA så tidlig som jeg gjorde uten å gå til privat UL Anonymkode: c4bec...1cd
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #4 Skrevet 5. august 2024 Alle vil mene noe forskjellig. Jeg gikk begge mine svangerskap når jeg var 6+0 bare for å se hjerte slå. Det gjorde det. De sa også at når man har sett hjerte slå, skal det utrolig mye for at en abort skjer. Ofte mister man gjerne senere enn uke 6, men da har hjertet kanskje aldri begynt å slå. Gjør det som er best for deg, uavhengig om det er nå eller om 3 uker. Anonymkode: 09a8a...3dd
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #5 Skrevet 5. august 2024 Jeg har mistet noen ganger og tatt tidlig tidlig ultralyd privat i uke 6, 8 og 10. For min del var det verdt det hver gang. Anonymkode: 6492e...fe0
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #6 Skrevet 5. august 2024 Jeg gjorde det i uke 8 😃 Anonymkode: e0fc7...166
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #7 Skrevet 5. august 2024 Jeg hadde MA i uke 12, graviditeten etter fikk jeg vanlig tidlig UL på IVF klinikken i uke 7 (men det hadde vi med MA'en og), også hadde jeg UL i uke 9 et sted, og i uke 12. Trengte betryggelsen. Hadde da bare veldig kjappe UL'er, kun for å se at det var hjerteslag mer eller mindre. Anonymkode: 9f08c...ffa
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #8 Skrevet 5. august 2024 Hadde de privat altså og betalte for det. Anonymkode: 9f08c...ffa
Sniff76 Skrevet 5. august 2024 #9 Skrevet 5. august 2024 Skjønner godt at du er engstelig. Jeg har hatt SA og det var betryggende med en tidlig UL de neste graviditetene. Tok ved ca 8+0 +- noen dager, vil råde deg til å runde 7+0 for å være sikker på at man "skal" kunne se både foster og hjertelyd. Jeg hadde UL ved ca 5+0 en gang pga blødninger og da så vi bare en liten fostersekk. Det var jo bra å se den men jeg var jo fortsatt usikker en stund til ettersom jeg ikke så hjerteslag (visste at det var lite sannsynlig å se hjertet så tidlig). Er noen år siden og det kan være at ultralydapparatene har blitt bedre siden den gang og viser detaljer tidligere.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #10 Skrevet 5. august 2024 Det er verdt det! Anonymkode: 8ea2c...f5d
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #11 Skrevet 5. august 2024 Tusen takk for svar! Skal undersøke mulighet for tidlig ul, sjekket volvat nå og tidligste ledige time var 23 august 😩 skal dog ringe dem i morgen og høre om det går an å få før. Anonymkode: e6531...93a
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #12 Skrevet 5. august 2024 Privat uke 7-8 har vært money well spent for min del. Da har jeg også vært så dårlig fysisk at det å få se og høre hjerteaktivitet har vært en god mental boost. Uke 6 er jo litt risky. Du har noen som får sett hjertet, men jeg vet også om de som bare har fått sett fosteranlegg, ikke noe foster/tydelig hjerteaktivitet og da må gå en uke i limbo for å vite mer. Anonymkode: 82016...7bb
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #13 Skrevet 5. august 2024 Vi var på ultralyd i uke 8, kunne ikke tro at jeg var blitt gravid naturlig like før oppstart av ivf så det var godt å få det bekreftet. Ble roligere da. Det var absolutt verdt det!! Anonymkode: ba754...73f
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #14 Skrevet 5. august 2024 Jeg tok UL når jeg var 7+4 ut i fra eggløsning. Tok også en 10+4 da jeg var ganske bekymret siden jeg spontanaborterte første gang jeg også. Synes begge ultralydene var verdt pengene for at jeg fikk roet meg ned såppass mye og ganske lenge i etterkant. Anonymkode: 75d22...e83
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #15 Skrevet 6. august 2024 I min første graviditet tok jeg ultralyd i uke 7 og 10 fordi jeg var med på et forskningsprosjekt. Oppdaget dessverre MA i uke 10. I min neste graviditet tok jeg ultralyd i uke 7 og 9 (og 12, med far med) fordi min fastlege har ul-apparat på kontoret. Denne graviditeten endte i frisk og fin baby. Ville valgt ultralyd i uke 9, for jeg leser at mange MA hender i uke 8. Anonymkode: c5b12...75e
Nonish91 Skrevet 6. august 2024 #16 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Alle vil mene noe forskjellig. Jeg gikk begge mine svangerskap når jeg var 6+0 bare for å se hjerte slå. Det gjorde det. De sa også at når man har sett hjerte slå, skal det utrolig mye for at en abort skjer. Ofte mister man gjerne senere enn uke 6, men da har hjertet kanskje aldri begynt å slå. Gjør det som er best for deg, uavhengig om det er nå eller om 3 uker. Anonymkode: 09a8a...3dd Dro uke 8 så hjertet slå, dro inn igjen uke 9 eller noen dager rett etter, da va hjertet stoppet:/ så den kan stoppe selvom hjertet var skriv i uke 6
Nonish91 Skrevet 6. august 2024 #17 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tusen takk for svar! Skal undersøke mulighet for tidlig ul, sjekket volvat nå og tidligste ledige time var 23 august 😩 skal dog ringe dem i morgen og høre om det går an å få før. Anonymkode: e6531...93a Volvat e jo kjempe dyrt? Husker betalte over 2000 kr der. Men en vanlig privat gynekolog betalte jeg ca 1300
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #18 Skrevet 6. august 2024 Jeg tok i uke 8 bare for å se at det faktisk var noe der. Jeg har vært veldig heldig i begge mine svangerskap ved at jeg har hatt minimalt(!) med symptomer, men desto vanskeligere å ta inn over meg at jeg faktisk var gravid. Å se et bankende hjerte var til hjelp 😅 Anonymkode: 6de86...72c 1
Melus Skrevet 6. august 2024 #19 Skrevet 6. august 2024 Jeg synes det er verdt det. Lurt å vente til uke 7+0 hvis du klarer, i uke 6 er det fortsatt mulig det er for tidlig å se hjerteslag, også blir det unødige bekymringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå