AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #1 Skrevet 5. august 2024 Skal bestille noe fra utlandet og er usikker på hvordan det med adresse blir. Hus adressen min har en å i navnet og stedet jeg bor har en ø i navnet. Bokstavene ø og å har de jo ikke der, så blir det noe tull i systemet deres hvis jeg skriver det inn med de bokstavene når jeg bestiller.? Er bare redd pakken isåfall ikke kommer til riktig sted? Man skriver jo inn postnummer så det blir vel helst adressen min som blir problemet, bør jeg skrive med to a-er istedenfor å? Anonymkode: 4abb5...33b
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #2 Skrevet 5. august 2024 Har akkurat samme opplegg som deg. Bytter ut med o. Ikke hatt noen problemer med å bestille fra utlandet. Anonymkode: f5d2d...a2e 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #3 Skrevet 5. august 2024 Har ø og æ i navn og adresse, og har aldri hatt noen problemer med det. Har bestilt fra utlandet flere ganger. Hvis jeg ikke får til å skrive ø og æ når jeg fyller inn, bruker jeg oe og ae. Anonymkode: d931b...f41 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #4 Skrevet 5. august 2024 Du kan skrive a eller o for å og ø, da det hender at det blir kluss med disse bokstavene. Har aldri mistet en pakke av den grunn altså, har som deg ø og å i navnet. Anonymkode: e2982...5b2 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #5 Skrevet 5. august 2024 Å ville jeg som du skriver byttet ut med aa Anonymkode: f5d2d...a2e
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #6 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har ø og æ i navn og adresse, og har aldri hatt noen problemer med det. Har bestilt fra utlandet flere ganger. Hvis jeg ikke får til å skrive ø og æ når jeg fyller inn, bruker jeg oe og ae. Anonymkode: d931b...f41 Samme. Stort sett går æ, ø, å helt fint men hvis ikke skriver jeg ae, oe, aa. Av og til ser jeg kreative varianter av æ/ø/å men den har alltid kommet fram. Anonymkode: 90ee6...3e1
enkefru Skrevet 5. august 2024 #7 Skrevet 5. august 2024 Har ø i adressen, har aldri hatt noe problem med det, skriver det inn som vanlig. Pakkene kommer lett frem med o i adressen.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #8 Skrevet 5. august 2024 Det er overhode ikke noe problem. Det verste som skjer er at æøå forsvinner eller blir erstattet med "tulletegn", men da klarer vi å skjønne hvem pakken skal til ut fra de andre bokstavene. Hilsen postbud 😄 Anonymkode: c1f62...367 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #9 Skrevet 5. august 2024 Skriv det som vanlig. Jeg har Å i både gate og sted, har aldri blitt rot med sendinger fra utlandet. Hender seg at det dukker opp et rart tegn istedet for Å, men de skjønner hvor det er uansett. Anonymkode: 758e1...40d
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #10 Skrevet 5. august 2024 Har Å i navnet( skriver istedet A),men aldri noengang vært et problem,og jeg har handlet på nettet siden netthandelens morgen... Anonymkode: 7958f...18f
Gjest jegerrinne Skrevet 5. august 2024 #11 Skrevet 5. august 2024 Vi har å I adressa og vært 0 problem
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #12 Skrevet 5. august 2024 Aldri vært noe problem. Dersom nettbutikken klarer å ta imot norske tegn i adressefeltet så blir det som regel også printet på adresselappen. De få gangene det ikke har funket har det blitt byttet ut til noe rart automatisk. Postbudet skjønner godt hva riktig adresse er. Anonymkode: 2defe...0bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå