Gå til innhold

Tap av egenverdi når noen slutter å være glad i deg 😔💔

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sliter så med dette. Helt forferdelig både med kjærester og nære vennskap som tar slutt. Du står der du/dere alltid har stått, mens den andre er ikke der mer. Den andre er gått videre, og det fortere enn du ante var mulig. Mens du savner og er i krise så er den andre i strålende humør, kanskje funnet en ny. Nå har en utrolig god venn av meg uten forklaring vent meg ryggen. Uten at jeg skjønner hvorfor, om det er noe jeg har gjort eller ingenting spesielt. 

Jeg bare klarer ikke unngå å føle meg utslettet hver gang dette skjer meg. At jeg er blitt utslettet, og tanker om hvor lite verdt jeg er når min nære venn som jeg er så glad i kan slutte å bry seg om meg på bare noen dager. Føler meg liten, ikke verd å være glad i, føler meg som en som alle gjør best i å skygge unna.

Men jeg vet jo at det ikke er sant. Bare gjør så forbasket vondt å bli forlatt. Noen med klok tankegang her som kan gi meg noe verktøy til hvordan ikke miste meg selv neste gang dette skjer? For jeg vil anta det skjer igjen, mennesker kommer og de går ut av livet ditt 

Anonymkode: 34c0e...0cf

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Aldri følt meg mindre verdt, selv om forhold tar slutt. Venner har jeg ikke mistet som jeg husker 

Anonymkode: 8a283...cc1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan være komplekse grunner til at en nær venn kutter kontakten. Jeg har gjort det tre ganger i mitt 50-årige liv, og det handlet om å beskytte meg selv. To bare krevde vannvittig mye energi jeg ikke hadde/har, og en trigget gamle traumer med personligheten sin; det var mye latterliggjøring og skjult mobbing. Det var grusomt, fordi jeg tross alt var glad i alle. Men av og til er det å spise eller å bli spist🥹Uten at jeg mener det er din feil; jeg kjenner ikke deg. Håper du ikke lar deg knekke. Folk kommer og går. Jeg har selv mistet masse venner, men da var ikke vennskapet betydningsfullt nok for dem.

Anonymkode: 6454f...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når det gjelder vennskap må du gå inn i deg selv og se på hva som har skjedd og hvorfor. 
Da kan du lettere ta tak i deg selv, og endre på ting. 
Det er sjelden noen bare kutter ut en venn uten at det ligger noe bak. 
Det kan være kjemi, de selv som sliter med noe, eller at du gjør ting som de ikke liker. 
for å unngå at det skjer igjen må du gå noen runder med deg selv. 
jeg har kuttet ut folk fra livet mitt, men også blitt dumpet selv. Jeg ser begge sidene. 

Anonymkode: db7fc...792

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...