AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #1 Skrevet 5. august 2024 Jeg er en små x 12 sparer. Dvs ingen millionbeløp i investering, mer fra noen hundre til et par tusen. Så lurer på om det er noe jeg kan gjøre for øyeblikket. Jeg vet at det ikke blir all verden, men en krone her og en krone der er også penger tjent/spart. Så er det noe jeg bør kjøpe innen!! Avhengig av prisen så snakker jeg alt fra 1 (ja, én) til 10 aksjer. Jeg vet jeg tar risikoen, men er det noen typer aksjer som er billigere nå, som vanligvis pleier å være høyere, og hvor sjansen er større for at den øker i fremtiden (kort el lengre sikt). Anonymkode: 9ae20...015
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #2 Skrevet 5. august 2024 Det lønner seg ikke å kjøpe aksjer for veldig små beløp, kurtasjen utgjør en uforholdsmessig stor del av kjøpssummen. Da må aksjene gå enda mer opp før det lønner seg. Anonymkode: 23670...f42
Portia Catonis Skrevet 5. august 2024 #3 Skrevet 5. august 2024 Les deg opp på aksjer, og hva som gjør en aksje "billig". Én aksje til 500 kr kan være billig og en annen aksje til 0,5 kr kan være dyr, avhengig av hvilket selskap det er snakk om. Og du... ALDRI ta imot konkrete aksjeråd fra nettforumer. Spesielt ikke KvinneGuiden. 1
newman01 Skrevet 6. august 2024 #4 Skrevet 6. august 2024 (endret) 13 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er en små x 12 sparer. Dvs ingen millionbeløp i investering, mer fra noen hundre til et par tusen. Så lurer på om det er noe jeg kan gjøre for øyeblikket. Jeg vet at det ikke blir all verden, men en krone her og en krone der er også penger tjent/spart. Så er det noe jeg bør kjøpe innen!! Avhengig av prisen så snakker jeg alt fra 1 (ja, én) til 10 aksjer. Jeg vet jeg tar risikoen, men er det noen typer aksjer som er billigere nå, som vanligvis pleier å være høyere, og hvor sjansen er større for at den øker i fremtiden (kort el lengre sikt). Anonymkode: 9ae20...015 Om du lurer på aksjeråd fra fremmede tror jeg forumet til Nordnet er et bedre sted enn Kvinneguiden, stedet hvor 80% tjener over en million, har 5 millioner i investerbar formue og bor i et stort hus med sentral beliggenhet som selvfølgelig er nedbetalt. Kvinneguiden er også stedet hvor overraskende mange anbefaler å betale ned studielånet tidlig fordi det er så befriende å bli kvitt lånet. Hadde du kjøpt noen asiatiske aksjer igår hadde du hatt 8-10% avkastning over natta Endret 6. august 2024 av newman01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå