Våken Skrevet 18. februar 2006 #1 Skrevet 18. februar 2006 Jeg har store planer om å sy min egen brudekjole når den tid kommer, men har litt problemer med å finne mønster som ikke ser ut som kjempe bløtekaker. Noen som har noen tips? (er fullstendig klar over at jeg må modifisere litt for å få drømmekjolen )
Gjest Gjest_Marte_* Skrevet 18. februar 2006 #2 Skrevet 18. februar 2006 Jeg skal sy selv. Skal ikke ha klassisk brudekjole, da, den skal være knelang med tubetopp og vidt skjørt. Fant et gammelt mønster i en sybutikk, funker kjempebra det!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 18. februar 2006 #3 Skrevet 18. februar 2006 På butterick og mccall har de masse mønster. Kan hende du må sy en prøvekjole først, for å se om størrelsen passer. Jeg sydde kjolen min etter mønster fra butterrick, og fulgte størrelsesguiden på siden, men den ble aaaaaltfor stor - måtte sy den inn masse. Gikk jo greit det da, skulle jo tilpasse den likevel, men det var så mye at jeg skulle ønske jeg hadde prøvesydd kjolen først.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #4 Skrevet 18. februar 2006 Jeg tegnet min egen kjole, gikk så og så på mønster på vanlige kjoler etterpå, fant et mønster på en festtopp som jeg tilpasset, og et annet mønster på et vidt skjørt som og ble tilpasset.
Våken Skrevet 19. februar 2006 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2006 Ja, kanskje jeg rett og slett skal tegne selv, og så se om det finnes mønster som passer... Tror dette kan ta sin tid, jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå