Thyra Skrevet 5. august 2024 Forfatter #21 Del Skrevet 5. august 2024 Sinsiew skrev (44 minutter siden): Hva vi syns og mener, spiller i det store og det hele liten rolle. Det er derfor vi har vitenskapen. Og vitenskapen slår fast at xy og indre testikler er menn, uansett om de har vagina, eggledere, livmor, bryster,,,? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #22 Del Skrevet 5. august 2024 Hjernen koblet ut et øyeblikk her og jeg tenkte jeg skulle anbefale Pax fra Ikea men så koblet jeg til igjen. Har du utstyret til en kvinne så går du i garderoben som tilhører kvinnen har du utstyret som tilhører en mann så går du i den garderoben, verre enn det er det ikke. Samme om du er trans, du må være operert for at du skal kunne bruke garderoben du mener du tilhører. Du må se ut som det kjønnet du vil inn i garderoben til, det er så enkelt men skal gjøres så vanskelig. Anonymkode: f475d...3f3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 5. august 2024 #23 Del Skrevet 5. august 2024 Thyra skrev (1 time siden): Og vitenskapen slår fast at xy og indre testikler er menn, uansett om de har vagina, eggledere, livmor, bryster,,,? Vitenskapen slår fast at de er interkjønn. Du har ikke klart å lese mine andre innlegg hvor jeg allerede har skrevet dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 6. august 2024 #24 Del Skrevet 6. august 2024 (endret) 17 hours ago, Sinsiew said: Det må jo bli det kjønnet de oppdras som.. Er de født med penis og testikler, så står det gutt, er de født med vagina, står det jente og de oppdras deretter. Mange oppdager jo ikke dette før de kommer i puberteten... Syns dette blir en ganske meningsløs debatt.. akkurat ! har du penis, menn garderobe, har du vajayjay, dame garderobe. Endret 6. august 2024 av NatNat 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandidosa83 Skrevet 6. august 2024 #25 Del Skrevet 6. august 2024 Thyra skrev (16 timer siden): Så hvorfor ikke holde seg til det da? Hvorfor er det så viktig for enkelte, inkludert Trump, Elon Musk, Vebjørn Selbekk og Jenny Klinge å slå fast at Imane Khelif er en mann som konkurrerer i kvinneklassen i boksing?!? Er ikke det ganske ufint, egentlig? Det må du spørre dem om. Istedenfor å faktisk ta høyde for det saken gjelder; at noen (med en viss sannsynlighet) har biologiske fordeler som gjør at dem skambanker kvinner som er innenfor "normalregisteret", så har man jo gjort det til en sak om dette er enn "mann" eller om dem som kaller hun en "mann" er idiot. Begge deler er å bomme på ballen etter min syn. Diskusjonen burde handle om hvorvidt rettferdig konkurranse i sikre rammer skal trumfe hensynet til at et svært lite mindretall ikke kan være inkludert i visse konkurranser. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandidosa83 Skrevet 6. august 2024 #26 Del Skrevet 6. august 2024 Thyra skrev (17 timer siden): Men hva om man både ser ut som en jente og identifiserer seg som en jente, men har mannlige kromosomer? Om det kan være biologiske faktorer som gir urimelige fordeler i kvkinneidrett, må man kunne diskutere det uten hets og personangrep og uten å frata vedkommende retten til å kalle seg kvinne? Om f.eks en mann har dopet seg til skyhøye testosteron verdier som fratar han retten til å konkurrere, så er han fortsatt mann. Hvordan vil det føles for en kvinne å bli omtalt som mann pga noe hun selv ikke kan noe for? Jeg er helt enig i mye av dette. Hets og mobbing er det i min verden nulltoleranse. Samtidig mener jeg jo det fokuset som enkelte har kommet med også hører sammen med motstykkets "støy"; altså at man heller vil snakke om hva som skal være en "kvinne", enn å løse problemet med at enkelte personers biologiske forutsetning er slik at man skambanker andre deltakere i en idrett. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 6. august 2024 Forfatter #27 Del Skrevet 6. august 2024 NatNat skrev (2 timer siden): akkurat ! har du penis, menn garderobe, har du vajayjay, dame garderobe. Men damegstderober betyr ikke nødvendigvis kvinneklassen i idrett?🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 6. august 2024 Forfatter #28 Del Skrevet 6. august 2024 Sinsiew skrev (16 timer siden): Vitenskapen slår fast at de er interkjønn. Du har ikke klart å lese mine andre innlegg hvor jeg allerede har skrevet dette? Intersex er et spekter av mennesker med avvik i kjønnsutviklingen. Selv om de er intersex kan de likevel defineres som menn eller kvinner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #29 Del Skrevet 6. august 2024 Thyra skrev (19 timer siden): Men om de både ser ut som og føler seg som kvinner og passer inn i kvinnegarderoben, hvordan kan de plutselig bli til menn i idrettssammenheng?🤔 De blir vel ikke til menn, det handler vel om muskelmasse og testosteronnivå. Anonymkode: a99b3...328 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #30 Del Skrevet 6. august 2024 Thyra skrev (14 minutter siden): Intersex er et spekter av mennesker med avvik i kjønnsutviklingen. Selv om de er intersex kan de likevel defineres som menn eller kvinner. I idrettssammenheng handler det ikke så mye om hva de kan defineres som, men om de har kjønnstypiske trekk/egenskaper som gir dem fordeler som andre i samme gruppe ikke har. Som større muskelmasse, sterkere skjelett, større lunger/lungekapasitet og høyere nivå av testosteron. I garderobesammenheng handler det om fysiske trekk. Ser man ut som en dame går man i damegarderoben, og ser man ut som en mann går man i mannegarderoben. Det er ingen i damegarderoben som vet om man har testikler i magen og mangler livmor (som en del intersex "kvinner" har/gjør). Andre ser bare det ytre, og er det tydelig kvinnelig, så hører det naturlig hjemme i damegarderoben. Anonymkode: a99b3...328 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 6. august 2024 Forfatter #31 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): De blir vel ikke til menn, det handler vel om muskelmasse og testosteronnivå. Anonymkode: a99b3...328 Nettopp. Så bør folk slutte å kalle dem "menn". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 6. august 2024 #32 Del Skrevet 6. august 2024 Thyra skrev (2 timer siden): Intersex er et spekter av mennesker med avvik i kjønnsutviklingen. Selv om de er intersex kan de likevel defineres som menn eller kvinner. Det sier noe om hva de skal defineres som i idrettssammenheng, som er hva den opprinnelige diskusjonen går ut på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 6. august 2024 #33 Del Skrevet 6. august 2024 Thyra skrev (2 timer siden): Men damegstderober betyr ikke nødvendigvis kvinneklassen i idrett?🤔 Nei, selvfølgelig ikke. Har xy innvendige testikler eller hormonproduksjon som tilsier mannlige nivåer, skal de selvfølgelig ikke defineres som kvinner i idretten. Ikke som menn heller, men de kan ikke plasseres med kvinner rett og slett fordi det kan føre til farlige situasjoner for de som er xx normalvariant kvinne og ikke xy unormal variant mann/intersex. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #34 Del Skrevet 7. august 2024 Thyra skrev (20 timer siden): Men damegstderober betyr ikke nødvendigvis kvinneklassen i idrett?🤔 Vanskelig det der. Kanskje det rett og slett ikke er plass til dem i vanlig idrett. Jeg synes du har mange gode poenger. Anonymkode: 8c85f...e0b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #35 Del Skrevet 10. august 2024 Jeg er transe og ville aldri gå i en damegarderobe naken. Jeg bader kun der det er tilgang til HC eller familegarderobe der jeg får vere alene. Anonymkode: 3ad2d...c84 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå