Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #1 Skrevet 18. februar 2006 Hei! Meg med nybrukket arm igjen. Har fått sykemelding så lenge jeg har gips, men føler at jeg er litt pinglete. Er det vanlig med sykemelding ved brukket arm? Har en jobb som gjør det litt kronglete med en arm. (Er jo sykemeldt, men så er det den evige dårllige samvittigheten da!
Cata Skrevet 18. februar 2006 #2 Skrevet 18. februar 2006 Så lenge du har en jobb som er vanskelig å utføre med en arm, så er det jo bare fornuftig at du er sykemeldt. Da jeg gikk rundt med gips etter å ha blitt lappet sammen så fikk jeg full sykemelding de første 2 ukene etter operasjonen. Deretter jobbet jeg redusert tid inntil jeg fikk av gipsen. Men jeg sitter mye ved en PC når jeg er på jobb så det gikk bare langsommere å gjøre det jeg skulle.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #4 Skrevet 19. februar 2006 Jeg har brukket ankelen og er sykemeldt fra jobb. Jobber mest på et kontor men må være sykemeldt likevel. Grunnen er at operasjonen i beinet gjør at jeg må ta smertestillende, foten gjør vondt og jeg er i dårlig form.
Gjest gjest1 Skrevet 19. februar 2006 #5 Skrevet 19. februar 2006 Om du føler deg "pinglete" og heller vil på jobb, går det kanskje ann å ta en prat med sjefen om det finnes andre arbeidoppgaver som du kan utføre til du får av gipsen? Men det er ganske vanlig å bli sykemeldt når en eller annen kroppsdel havner i gisp!!!!! Når jeg knakk håndleddet var jeg sykemeldt hele "gispe-perioden".
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #6 Skrevet 19. februar 2006 Trådstarter her igjen; fint å høre at flere har vært sykemeldt pga gipsing her. Synes det er veldig greit å slippe å "bale" på jobben med en arm og gjøre en middelmådig jobb når man ikke er i form. Men så har jeg den evige dårlige "damesamvittigheten" da..., finnes jo mennesker som går på jobb med 40 i feber omtrent og da føler jeg meg pinglete. Fornuften min sier at jeg skal kaste den dårlige samvittigheten min over bord, men det er jo ikke så lett!
Gjest gjesta Skrevet 19. februar 2006 #7 Skrevet 19. februar 2006 Trådstarter her igjen; fint å høre at flere har vært sykemeldt pga gipsing her. Synes det er veldig greit å slippe å "bale" på jobben med en arm og gjøre en middelmådig jobb når man ikke er i form. Men så har jeg den evige dårlige "damesamvittigheten" da..., finnes jo mennesker som går på jobb med 40 i feber omtrent og da føler jeg meg pinglete. Fornuften min sier at jeg skal kaste den dårlige samvittigheten min over bord, men det er jo ikke så lett! ← Tipper du har mer enn nok å gjøre med å klare de daglige oppgavene med en hånd Bare det å kneppe igjen en knapp kan være vanskelig. Nå er det også ulikt hvor mye vondt man har. Dersom du trenger hele sykemeldingsperioden så bruker du den. Selv om en annen gikk på jobb etter 2 uker så betyr det ikke at du trenger det. Det kan faktisk være ugunstig å bruke hånden for mye. Jeg gjorde det (måtte for jeg var alene med to små barn) og fikk veldige smerter. Det ble en ekstra tur på sykehuset. Husker at de sa at dersom noe var galt så måtte de operere. Heldigvis gikk det bra. Så det er ikke alltid lurt å være for samvittighetsfull.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #8 Skrevet 19. februar 2006 Takk for svar Persille, det var litt trøst til meg! Har problemer med bukseknappen ja Har to unger selv og må jo bruke hånden litt på dem. Det hjalp å høre litt fra dere andre, nå er jeg hjemme med mye bedre samvittighet!
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #9 Skrevet 19. februar 2006 Synes det kommer helt ann på type jobb. Selv var jeg sykemeldt i 6 uker pga brukket arm, funker dårlig å jobbe i oppvasken og sitte i kasse på butikk med gips!
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #10 Skrevet 22. februar 2006 Min venninne var sykemeldt i 8 uker etter ankelbrudd. Hun kunne ikke sitte så lenge i ro på kontoret på grunn av blodsirkulasjon, operasjon og andre ting. Selv om man har skadet èn del av kroppen, kan det gå utover kroppen som helhet. Det er bedre å bli helt frisk, så kan man komme uthvilt tilbake
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #11 Skrevet 22. februar 2006 Trådstarter igjen her; takk for svar atter en gang! Det er nok helt riktig av meg å være hjemme fra jobb, kjenner det med det lille jeg gjør hjemme! Svarene fra dere gjør at ikke samvittigheten er så svart lenger heller!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå