AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #1 Skrevet 5. august 2024 Synes alle skriver at de liker å reise, vil ha reisepartner osv. For det første er det jo ikke særlig miljøvennlig å fly flere ganger i året, for det andre så skulle jeg tro det var viktigere å finne opplevelser og glede i det nære? Og så mange som skriver dette selv om de har barn, drar de uten barn på ferie som oftest da eller? Jeg føler meg så sær som tenker sånn. Enda jeg også gjerne vil se arkitektur, museer og oppleve annet landskap, så er ikke det noe jeg prioriterer i livet mitt, og heller ikke noe jeg ønsker å prioritere over noe annet. Jeg trives best hjemme, elsker å drive i hagen, piknik i skogen rett ved. Ferietur er telttur på fjellet, eller typ badeland og fornøyelsesparker for barnas skyld. Skulle jeg dratt på en dyr ferie så hadde jeg dratt til Afrika som frivillig for å jobbe med skadede dyr, på skole eller med andre lignende ting. Kan ikke helt fatte at jeg skal bruke masse penger på å ligge på ei strand, det er jo noe jeg kan gjøre gratis hjemme. Samme greie med trening. Jeg trener aldri, aldri gjort, men jeg er ganske sikker på at jeg er mer aktiv enn de fleste andre likevel. Gjetter jeg har 2-3 timer til sammen i sofaen i løpet av uka, og på en rolig hjemmedag går jeg over 15.000 skritt. Men å dra på treningssenter er for meg helt meningsløst, jeg kan jo finne på masse som gir god trening ute inaturen eller med vedhugging eller snømåking eller graving eller rydde døde trær i skogen 😅 Jeg orker ikke leve med noen som tenker helt annerledes enn meg, samtidig føles det ikke ut som det er noen som mener noe av det jeg mener heller. De andre som ikke trener er gjerne ikke aktive. De andre som ikke reiser er gjerne ikke ute på ting i nærområdet. De som ikke vil bruke penger på ferie er gjerne de som ikke har råd, og hadde de hatt råd hadde de gjort det. Hvordan kan jeg møte noen uten at jeg selv fremstår med en lang kravliste? Det er bare det at jeg ønsker å finne noen som har lignende verdier som meg selv. Anonymkode: ef238...47c 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #2 Skrevet 5. august 2024 Gitt at du er kvinne, så tror jeg at vi kunne kommet godt over ens. Reising og trening er oppskrytt. Man kan holde seg sunn og i form uten å trene. Anonymkode: 0bb0a...a9b 1
Fjompenisse Skrevet 5. august 2024 #3 Skrevet 5. august 2024 55 minutter siden, AnonymBruker said: Samme greie med trening. Jeg trener aldri, aldri gjort, men jeg er ganske sikker på at jeg er mer aktiv enn de fleste andre likevel. Anonymkode: ef238...47c Dersom folk på sjekkeapper er lik som befolkningen flest, så er det mange som oppgir at de trener, men som ikke utøver dette i særlig grad. Jeg trener jevnlig, denne kroppen kommer ikke gratis, men er ikke primært ute etter en treningspartner. Det er kos med en løptur med en interessant podcast på øret som selskap. Men når jeg en gang skal ut på en app, så vil jeg nok skrive noe om at jeg trener, kanskje treffer jeg noen likesinnede som vil bruker noe tid sammen med meg på treningstur, men kanskje i det minste noen som er litt aktive i hverdagen og ikke bare ligger på sofaen, stranda eller hotellrommet. 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #4 Skrevet 5. august 2024 Det var jo veldig godt forklart sånn som du skrev det her da. Høres ut som gode verdier spør du meg, men bør kanskje formuleres på en god måte. Da vil du sikkert finne noen som leser det å tenker «endelig noen andre som synes sydenferie er tull!» For eks. «Glad i telting og fjellturer som hverdagsflukt, og hjemme sitter jeg sjeldent stille da det alltid er noe å ta seg til. Trenger ikke treningssenter, holder formen med å være produktiv i stedet, for eks. Vedhogst, snømåking, hagearbeid o.l. Skulle gjerne hørt fra en som relaterer til dette.» Anonymkode: 4c8d0...9b0 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #5 Skrevet 5. august 2024 Jeg tenker det handler om å treffe noen som liker det samme som deg. Tror du oppriktig at alle trener på treningsstudio? Eller reiser masse? Dersom du dater via app, så bare vær ærlig angående dette. Treffer du folk i virkeligheten, så likeså. Anonymkode: bb81e...602 3
katties Skrevet 5. august 2024 #6 Skrevet 5. august 2024 Mannen min trener helt andre ting enn meg. Før reiste vi mye, men nå gjør jeg det en del uten han. Betyr ikke at den ordningen ikke funker.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #7 Skrevet 5. august 2024 Tja, tenker at kanskje en melkebonde hadde passet for deg? Bonden har jo ikke tid til å reise og har så mye hardt arbeid å gjøre at trening blir en vits. Anonymkode: 51ef7...c39 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #8 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tja, tenker at kanskje en melkebonde hadde passet for deg? Bonden har jo ikke tid til å reise og har så mye hardt arbeid å gjøre at trening blir en vits. Anonymkode: 51ef7...c39 Bonden har vel ikke tid til å bli med henne på rundtur i lokalmiljøet? Anonymkode: 4c6da...09d 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #9 Skrevet 5. august 2024 Hvis du finner en som er lik deg så er dere i hver deres hage og har ikke tid til hverandre.😉 Anonymkode: 93d17...64b 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #10 Skrevet 5. august 2024 Har aldri skjønt hvorfor mange er så opptatt av å finne partner med samme interesser. Min mann liker å pusse opp huset, jeg liker å lage mat og handle. Dette er ting vi kan gjøre samtidig. Han liker å stå opp tidlig, og har alltid stått opp med ungene slik at jeg kunne sove noe lengre enn kl 6 i helgene. Jeg liker å bidra i FAU og lignende, så det slipper han. Vi har selvfølgelig noen felles interesser, som at vi begge er opptatt av å tilbringe tid med hverandre, og trener begge 5 ganger i uken, men aldri sammen. Vi er opptatt av å ha det greit hjemme, så jeg vasker og han rydder. Så lenge verdiene er like og man samarbeider godt, blir allting bra. Anonymkode: 91480...48d 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #11 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Det var jo veldig godt forklart sånn som du skrev det her da. Høres ut som gode verdier spør du meg, men bør kanskje formuleres på en god måte. Da vil du sikkert finne noen som leser det å tenker «endelig noen andre som synes sydenferie er tull!» For eks. «Glad i telting og fjellturer som hverdagsflukt, og hjemme sitter jeg sjeldent stille da det alltid er noe å ta seg til. Trenger ikke treningssenter, holder formen med å være produktiv i stedet, for eks. Vedhogst, snømåking, hagearbeid o.l. Skulle gjerne hørt fra en som relaterer til dette.» Anonymkode: 4c8d0...9b0 Åh, tusen takk! Jeg synes det er så vanskelig å skrive sånt uten å virke kravstor/dømmende/sær 🙈 Var veldig fint skrevet det her 😃 Anonymkode: ef238...47c
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #12 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Bonden har vel ikke tid til å bli med henne på rundtur i lokalmiljøet? Anonymkode: 4c6da...09d Joda, bare han er tilbake til kveldsstellet. Anonymkode: 51ef7...c39 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #13 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har aldri skjønt hvorfor mange er så opptatt av å finne partner med samme interesser. Min mann liker å pusse opp huset, jeg liker å lage mat og handle. Dette er ting vi kan gjøre samtidig. Han liker å stå opp tidlig, og har alltid stått opp med ungene slik at jeg kunne sove noe lengre enn kl 6 i helgene. Jeg liker å bidra i FAU og lignende, så det slipper han. Vi har selvfølgelig noen felles interesser, som at vi begge er opptatt av å tilbringe tid med hverandre, og trener begge 5 ganger i uken, men aldri sammen. Vi er opptatt av å ha det greit hjemme, så jeg vasker og han rydder. Så lenge verdiene er like og man samarbeider godt, blir allting bra. Anonymkode: 91480...48d Samme interesser er ikke sånn veldig viktig, men det er viktig for meg at jeg ikke styrer på ute, mens han ligger inne på sofaen 😅 Jeg vil gjerne ha noen med litt samme innstilling til livet. Har prøvd det motsatte, og det fungerte virkelig ikke 🙈 Anonymkode: ef238...47c
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #14 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvis du finner en som er lik deg så er dere i hver deres hage og har ikke tid til hverandre.😉 Anonymkode: 93d17...64b Haha nettopp 😅😅 For jeg har egentlig ikke mye ledig tid. Jeg synes det er så bortkastet når noen inviterer på kaffe eller vil se en film eller noe. Jeg vil gjerne snakke og bli kjent, men helst gjøre noe nyttig samtidig, blir så fort rastløs! Anonymkode: ef238...47c
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #15 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker det handler om å treffe noen som liker det samme som deg. Tror du oppriktig at alle trener på treningsstudio? Eller reiser masse? Dersom du dater via app, så bare vær ærlig angående dette. Treffer du folk i virkeligheten, så likeså. Anonymkode: bb81e...602 Nei altså, jeg bare merker at nesten alle skriver at de liker å reise, ergo sveiper jeg jo bort alle de. Og når jeg har begynt å bli kjent med noen, så snapper de fra treningsstudio osv som om jeg skal applaudere det? Deretter slapper de av hjemme resten av kvelden. Jeg mister så interessen, men så er jeg litt redd for å fremstå arrogant også. Helt fint at andre liker det der, men det er ikke en sånn livsstil jeg ønsker meg. Og jeg ønsker meg en partner som vil ha samme tupé livsstil jeg liker. Tenker jeg hadde sluppet mye feilmatcher om jeg hadde fått frem dette på et vis så både de kunne luket ut meg, og jeg luket ut de ☺️ Anonymkode: ef238...47c
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #16 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gitt at du er kvinne, så tror jeg at vi kunne kommet godt over ens. Reising og trening er oppskrytt. Man kan holde seg sunn og i form uten å trene. Anonymkode: 0bb0a...a9b Jeg vil håpe og tro du har litt flere kriterier enn kun kjønn, men jeg er kvinne ja 😄 Eneste type mann det virker som kan ha litt samme ønsker for livet er jegere, men så er det flere ting som skal stemme også ☺️ Anonymkode: ef238...47c
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #17 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes alle skriver at de liker å reise, vil ha reisepartner osv. For det første er det jo ikke særlig miljøvennlig å fly flere ganger i året, for det andre så skulle jeg tro det var viktigere å finne opplevelser og glede i det nære? Og så mange som skriver dette selv om de har barn, drar de uten barn på ferie som oftest da eller? Jeg føler meg så sær som tenker sånn. Enda jeg også gjerne vil se arkitektur, museer og oppleve annet landskap, så er ikke det noe jeg prioriterer i livet mitt, og heller ikke noe jeg ønsker å prioritere over noe annet. Jeg trives best hjemme, elsker å drive i hagen, piknik i skogen rett ved. Ferietur er telttur på fjellet, eller typ badeland og fornøyelsesparker for barnas skyld. Skulle jeg dratt på en dyr ferie så hadde jeg dratt til Afrika som frivillig for å jobbe med skadede dyr, på skole eller med andre lignende ting. Kan ikke helt fatte at jeg skal bruke masse penger på å ligge på ei strand, det er jo noe jeg kan gjøre gratis hjemme. Samme greie med trening. Jeg trener aldri, aldri gjort, men jeg er ganske sikker på at jeg er mer aktiv enn de fleste andre likevel. Gjetter jeg har 2-3 timer til sammen i sofaen i løpet av uka, og på en rolig hjemmedag går jeg over 15.000 skritt. Men å dra på treningssenter er for meg helt meningsløst, jeg kan jo finne på masse som gir god trening ute inaturen eller med vedhugging eller snømåking eller graving eller rydde døde trær i skogen 😅 Jeg orker ikke leve med noen som tenker helt annerledes enn meg, samtidig føles det ikke ut som det er noen som mener noe av det jeg mener heller. De andre som ikke trener er gjerne ikke aktive. De andre som ikke reiser er gjerne ikke ute på ting i nærområdet. De som ikke vil bruke penger på ferie er gjerne de som ikke har råd, og hadde de hatt råd hadde de gjort det. Hvordan kan jeg møte noen uten at jeg selv fremstår med en lang kravliste? Det er bare det at jeg ønsker å finne noen som har lignende verdier som meg selv. Anonymkode: ef238...47c Oj, hvor i Norge bor du, som har strand og jevnlig strandvær? 😳 Anonymkode: a8cef...67c 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #18 Skrevet 5. august 2024 Jeg er riktignok en som elsker å reise, men jeg har aldri trent på studio, og kjenner flere i som ikke gjør det, så da kan det vel ikke være så uvanlig. Og jeg kjenner også flere som ikke er interessert i å reise, så da burde det finnes noen å velge i av dem også. Men jeg forstår litt hvordan du tenker, TS. For prøv å finne noen når man ikke er interessert i friluftsliv du, og jeg skal vise deg "misson impossible". Til tider føler man seg nesten litt som "untermensch" her i Norge, om man ikke synes telt og fjell er toppen av lykke. Jeg tror at om jeg noen gang kommer til å finne noen, så er han ikke norsk. Anonymkode: b49ee...c6b 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #19 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Haha nettopp 😅😅 For jeg har egentlig ikke mye ledig tid. Jeg synes det er så bortkastet når noen inviterer på kaffe eller vil se en film eller noe. Jeg vil gjerne snakke og bli kjent, men helst gjøre noe nyttig samtidig, blir så fort rastløs! Anonymkode: ef238...47c Noe nyttig? Plukke bær og bygge hus? Anonymkode: 4c6da...09d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå