AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #1 Skrevet 5. august 2024 Hva er nøktern husleie ved gjeldsordning? Skal til gjeldsrådgiver om en stund og tror nok det blir å søke om gjeldsordning. Jeg har 7800 i husleie. Er så redd de ber meg om å flytte på hybel eller kollektiv for å få enda billigere husleie. Men det passer ikke for meg å bo sånn. Vet man må ofre litt men er bekymret for dette. Dere med gjeldsordning, hvor lrw hadde dere i husleie eller boliglån i måneden? Anonymkode: 75836...ea7 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #2 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva er nøktern husleie ved gjeldsordning? Skal til gjeldsrådgiver om en stund og tror nok det blir å søke om gjeldsordning. Jeg har 7800 i husleie. Er så redd de ber meg om å flytte på hybel eller kollektiv for å få enda billigere husleie. Men det passer ikke for meg å bo sånn. Vet man må ofre litt men er bekymret for dette. Dere med gjeldsordning, hvor lrw hadde dere i husleie eller boliglån i måneden? Anonymkode: 75836...ea7 Jeg vet dessverre ikke, men ville bare ønske deg lykke til. Håper du får til en god ordning som gjør at du får raskest mulig betalt gjelden din❤️ Anonymkode: 87e4d...126 2 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #3 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet dessverre ikke, men ville bare ønske deg lykke til. Håper du får til en god ordning som gjør at du får raskest mulig betalt gjelden din❤️ Anonymkode: 87e4d...126 Takk ♥️ Anonymkode: 75836...ea7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #4 Skrevet 5. august 2024 Boutgifter på 7800 er nøkternt synes jeg. En hybel i Oslo kan koste rundt dette. Hvordan er økonomien når husleie er trukket fra, vil vel avgjøre, skulle jeg tro. Det er vel fra det som vil bli tatt og du sitter igjen med et minimum. Anonymkode: 829ba...412 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #5 Skrevet 5. august 2024 Hva som er nøktern husleie kommer litt an på hvor i landet du bor. Det er forskjell på Oslo og Tana. Står litt om det her: https://advokatenhjelperdeg.no/spor-advokaten/kan-namsmannen-sette-en-stipulert-husleie-ved-gjeldsordning/ Anonymkode: 4fb7a...fa6 5 2
Idunn Skrevet 5. august 2024 #6 Skrevet 5. august 2024 Jeg tenker at det er en nøktern husleie, men det kommer vel også an på hvor du bor i landet og hva det koster å leie i området der du bor. Her jeg bor får du 40kvm til 9000 kr, så da ville 7800 kr vært regnet som billig leie.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #7 Skrevet 5. august 2024 Jeg tror det blir ansett som nøktern husleie. Tror de ser på prisene i området du bor, inntekten din, og om det til tross for den husleien bil være noe til overs til kreditorer hver mnd så tror jeg det vil gå bra. Anonymkode: fc5e8...3c9 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #8 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror det blir ansett som nøktern husleie. Tror de ser på prisene i området du bor, inntekten din, og om det til tross for den husleien bil være noe til overs til kreditorer hver mnd så tror jeg det vil gå bra. Anonymkode: fc5e8...3c9 Skjønner. Jeg bor på et tettsted. Men de fleste leilighetene rundt her er nok dyrere en 7800 i måneden. Anonymkode: 75836...ea7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #9 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hva er nøktern husleie ved gjeldsordning? Skal til gjeldsrådgiver om en stund og tror nok det blir å søke om gjeldsordning. Jeg har 7800 i husleie. Er så redd de ber meg om å flytte på hybel eller kollektiv for å få enda billigere husleie. Men det passer ikke for meg å bo sånn. Vet man må ofre litt men er bekymret for dette. Dere med gjeldsordning, hvor lrw hadde dere i husleie eller boliglån i måneden? Anonymkode: 75836...ea7 Jeg har gjeldsordning og bor alene og har ikke barn heller og har husleie på 9100 og det gikk helt fint i alle fall så det kan hende at det går bra for deg også. Anonymkode: 1d294...1a3 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #10 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anonymkode: 1d294...1a3 Bor du i by eller tettsted? Anonymkode: 75836...ea7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #11 Skrevet 5. august 2024 Million skrev (2 minutter siden): Det kan vi ikke svare på fordi du ikke har sagt hvor du bor. I Oslo ville det vært en nøktern husleie. Men i en bygd i Finnmark kanskje ikke, da ville det nok vært mulig å finne noe mer rimelig? Det er altså området du må se på og sammenligne deg med. Sjekk utleie på Finn og hva andre boliger tilsvarende den du har ligger ute til leie for. Sammenlign pris. Ligger din likt med de andre, under i pris eller over i pris? Ligger den over tilsvarende i pris vil det være mulighet for at kreditorene vil ytre ønske om at du finner noe billigere. Bor på et tettsted. Ikke så langt unna nærmeste by. Sentrum med flere butikker osv... Anonymkode: 75836...ea7
Million Skrevet 5. august 2024 #12 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bor på et tettsted. Ikke så langt unna nærmeste by. Sentrum med flere butikker osv... Anonymkode: 75836...ea7 Greit. Det høres jo ikke dyrt og fancy ut med husleie under 8000 i dag, men sammenlign med annonser på Finn, så ser du hvilket nivå du ligger på (hvis du ikke er godt kjent med leiemarkedet og nivået fra før). Uansett er det en god ide å orientere seg og se hva prisene ligger på, så er du forberedt om kreditorene skulle begynne og si noe på leien. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #13 Skrevet 5. august 2024 Flere som har/hatt gjeldsordning? Hvordan bor du? By eller tettsted? Hvor mye betaler du i husleie? Anonymkode: 75836...ea7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #14 Skrevet 5. august 2024 Ser at noen av leilighetene til leie i området her nå er 7500 og en 6100. Resten er over 10000. Har det noe å si for om jeg må flytte eller ikke? Regner med søknad Gjeldsordning uansett tar lang tid å få svar på. Men må uansett betale etter evne om jeg ikke får noen betalingsplan med kreditorene. Vet ikke om de kan kreve flytting da. Leiligheten har kjøkken og stue i ett. Badet er ikke så stort. Og soverommet er det god plass. Så usikker. Anonymkode: 75836...ea7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #15 Skrevet 5. august 2024 Sjekk ssb feks ssb for gjennomsnittlig husleie for ditt område. Mener det er ca 11 000. Så du er godt under gjennomsnittet Anonymkode: b928d...cbe 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #16 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Sjekk ssb feks ssb for gjennomsnittlig husleie for ditt område. Mener det er ca 11 000. Så du er godt under gjennomsnittet Anonymkode: b928d...cbe Skal sjekke. Men er det det på alle små tettsteder? Anonymkode: 75836...ea7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #17 Skrevet 5. august 2024 Det er en nøktern leie du har❤️Jeg har ordningen og har leie på 14.000. Med barn vel å merke. De ser på helheten i markedet der du bor. Fett er det ikke med denne ordningen, men det er fint det finnes en vei ut av dette. Som ikke er fordi «man ikke ønsker» eller har levd et liv i sus og dus. Den ufattelig ignorante personen som forpester denne tråden, har null evne til å forestille seg ulike scenarioer som fører til at man kommer til et punkt hvor dette er eneste mulige utvei. Så vedkommende er det bare å overse. Lykke til ts ❤️ Anonymkode: c3436...4d4 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #18 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er en nøktern leie du har❤️Jeg har ordningen og har leie på 14.000. Med barn vel å merke. De ser på helheten i markedet der du bor. Fett er det ikke med denne ordningen, men det er fint det finnes en vei ut av dette. Som ikke er fordi «man ikke ønsker» eller har levd et liv i sus og dus. Den ufattelig ignorante personen som forpester denne tråden, har null evne til å forestille seg ulike scenarioer som fører til at man kommer til et punkt hvor dette er eneste mulige utvei. Så vedkommende er det bare å overse. Lykke til ts ❤️ Anonymkode: c3436...4d4 Skjønner ☺️ Takk ♥️ Anonymkode: 75836...ea7 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #19 Skrevet 5. august 2024 Kom på nå at internett og tv er i husleia, det er 610 kr. Regner med det blir trekt av så jeg må betale det av livsoppholdet. Så da blir jo husleia enda litt mindre ☺️ Anonymkode: 75836...ea7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #20 Skrevet 5. august 2024 Jeg bor i en bygd i Finnmark. Gå leieboliger, så din leie ville vært rimelig her også. Lykke til! Ignorer slemme svar Anonymkode: 902d8...c84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå