AnonymBruker Skrevet 20. august #21 Del Skrevet 20. august Du kan ikke vite helt sikkert at det ikke blir for mye mat. Tvert i mot så bør det være for mye mat. Jeg har en svigerinne som alltid er så stolt av at hun har beregnet akkurat nok mat i selskaper fordi alle boller og gryter er tomme. Hun har alltid og uten unntak beregnet for lite. Om all maten på buffeten i bryllupet er spist så er det minst fem som sitter og pirker i noen slappe blader fra bunnen av den grønne salaten og en skalk med loff og gjerne skulle hatt noe mer fristende, men det var det som var igjen. Anonymkode: 84b7d...aa1 9 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august #22 Del Skrevet 20. august Vi har bestandig beregnet ca en porsjon og litt til per, her ville jeg fiksa mat til 100 så du har litt ekstra. Husk at noen spiser ikke varmretten, noen spiser lite og noen spiser masse og flere porsjoner varmrett! Anonymkode: 27dee...748 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 20. august #23 Del Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har bestandig beregnet ca en porsjon og litt til per, her ville jeg fiksa mat til 100 så du har litt ekstra. Husk at noen spiser ikke varmretten, noen spiser lite og noen spiser masse og flere porsjoner varmrett! Anonymkode: 27dee...748 Jeg hadde ihvertfall ikke bestilt for lite! Kommer litt an på hvor mange retter det er å velge i osv. Hadde ikke turt å gamble. Heller bestilt 5-10 porsj for mye. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august #24 Del Skrevet 21. august Ikke bryllup men stort selskap og vi bestilte til 30 og var 45 det gikk helt fint og det var mat til overs som vi gav bort til asylmotaket som kveldskos.. Anonymkode: 4d5b2...46d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august #25 Del Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 17.18): Vi skal ha buffet. Da får vi tenke litt Anonymkode: c3d5a...d6e Skal dere spare så gå for tre rettes istefor Anonymkode: 4c40b...4d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august #26 Del Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke bryllup men stort selskap og vi bestilte til 30 og var 45 det gikk helt fint og det var mat til overs som vi gav bort til asylmotaket som kveldskos.. Anonymkode: 4d5b2...46d Hvis det var snakk om buffet gikk det nok fint fordi gjestene så at det var knapt med mat og forsynte seg deretter. Nekter å tro at det var mat til overs om alle forsynte seg rikelig og ble mette, når det kun var bestilt mat til 2/3 deler av gjestene. Vil tro mange dro sultne fra selskapet og stoppet for ei pølse e.l. på vei hjem. Anonymkode: e1bca...d10 12 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august #27 Del Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke bryllup men stort selskap og vi bestilte til 30 og var 45 det gikk helt fint og det var mat til overs som vi gav bort til asylmotaket som kveldskos.. Anonymkode: 4d5b2...46d Da synes jeg dere hadde flaks må jeg si 😅 Enten er dere en småspist gjeng, eller så leverte de uvanlig store porsjoner. Jeg har vært med å arrangert mye, og anbefaler generelt å bestille til riktig antall. Anonymkode: aacbe...5b2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august #28 Del Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ikke bryllup men stort selskap og vi bestilte til 30 og var 45 det gikk helt fint og det var mat til overs som vi gav bort til asylmotaket som kveldskos.. Anonymkode: 4d5b2...46d Det kommer jo også ann på hva slags selskap det er? I feks en bursdagsfest som er på kvelden, da folk har spist tidligere på dagen og mange drikker litt større mengder alkohol, vil de jo spise mindre enn i feks et bryllup / konfirmasjon der måltidet er på ettermiddagen og er dagens hovedmåltid. Anonymkode: aacbe...5b2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august #29 Del Skrevet 21. august Kinamatbuffet kan ofte være rimelig alternativ. Anonymkode: 74513...931 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august #30 Del Skrevet 21. august Daisy-love skrev (På 5.8.2024 den 19.12): Færre retter, men likevel buffet kan fungere. F.eks en gryterett som er rimelig (og god) sammen med tapas/koldtbord. Noen har to ulike gryteretter, for variasjon. Jo større variasjon, jo vanskeligere er det å beregne, for en vet ikke helt hva de ulike gjestene vil foretrekke, og en vil ikke at de siste 30 skal sitte med «småplukk» fordi en ikke har beregnet nok av noe mange har tatt rikelig av. Så jeg hadde redusert på variasjonen. Trenger ikke redusere på smak og kvalitet, for er mye godt som er rimeligere. Jeg har vært med på suppe som base, med ulike toppinger, og det var veldig godt. Én suppe for alle, men folk valgte selv hva de ville tilsette av ulikt. Det vet jeg ikke ble så dyrt. Taco/tapas-suppe. Dette er greit for en 30 års-dag, ikke for et bryllup. Har man ikke råd til mat til gjestene må man invitere færre folk. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ikke bryllup men stort selskap og vi bestilte til 30 og var 45 det gikk helt fint og det var mat til overs som vi gav bort til asylmotaket som kveldskos.. Anonymkode: 4d5b2...46d Da er det kun mat til overs fordi folk ikke har turt å forsyne seg skikkelig. Jeg har arrangert MANGE selskap og bestilt fra utrolig mange forskjellige cateringbyrå, men det har aldri vært nok mat til at 15 personer ekstra kunne spist seg mett + mat til overs som buffer. Der er gnitne rett og slett, det blir garantert snakket om. TS bestill det antall kuverter dere er fra cateringsselskapet, det er det eneste som garanterer nok mat. Som regel er det ikke mer til overs enn at du og mannen (og evt et vennepar) spiser det opp ila kommende uke. Å servere for lite mat er flaut, jeg har vært i bryllup der alle forsvant på nærmeste Essostasjon utover kvelden for å kjøpe pølse. Er det for dyrt for dere må dere kutte gjestelisten. Anonymkode: 72dc2...857 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august #31 Del Skrevet 21. august I bryllup en gang dro vi tidlig fordi vi var så sultne. Møtte på to andre gjester fra det samme bryllupet på McDonalds. Det er flaut å gå tom for mat. Anonymkode: f58fa...142 5 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 21. august #32 Del Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (23 timer siden): Du kan ikke vite helt sikkert at det ikke blir for mye mat. Tvert i mot så bør det være for mye mat. Jeg har en svigerinne som alltid er så stolt av at hun har beregnet akkurat nok mat i selskaper fordi alle boller og gryter er tomme. Hun har alltid og uten unntak beregnet for lite. Om all maten på buffeten i bryllupet er spist så er det minst fem som sitter og pirker i noen slappe blader fra bunnen av den grønne salaten og en skalk med loff og gjerne skulle hatt noe mer fristende, men det var det som var igjen. Anonymkode: 84b7d...aa1 Jeg og har en slik vennin, det er altid like flaut når hun skryter av hvordan bra hun har beregnet. Man lærer jo etter hvert og spiser seg mett før man drar i selskap, men flaut alikeveld. Bedre å servere billig mat en for lite dyr mat! 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august #33 Del Skrevet 21. august Hvorfor invitere 100 gjester og servere lite og kjip mat? Er dette en religiøs sekt eller noe? Anonymkode: 45c8c...15d 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august #34 Del Skrevet 21. august Enig i en som foreslår kinesisk buffet. Thailandsk buffet pleier også å være rimeligere. Hvis dere bestiller en kuvert per pers, så kan dere heller fylle på med suppe på siden hvis det er rimeligere enn å betale for noen ekstra kuverter. Kan serveres ned brød eller bestille mer av foccaccia. Feks aspargessuppe. Gryte er nok gjerne billigst hvis det er mulig å bestille. En god gryte av kjøtt kan serveres med et utvalg av ris, kokte poteter, potetmos/sellerirotmos, et utvalg ekstra grønnsaker som kan passe til. Chilli con carne er også en god ide. Serveres med focaccia, tortillachips, rømme, guacamole, mais, revet ost, chilli. Kan også være billigere å lage/butikkjøpt noe selv om det er lov. Men det er jo litt krevende til 100stk. Det kan kanskje være suppe, focaccia/brød, dressinger, salat, diverse ost og kjeks, frukt, potetsalat, spekemat, eggerøre, røkelaks, pizzasnurrer, matmuffins, spansk omelett i form, pai. Er noen gjester glad i å lage mat kan dere jo ønske en rett i bidrag i stedet for gave. Og da kan dere faktisk kjøpe inn slike take away bokser de bruker. Er det rester kan dere informere om at gjestene gjerne kan ta med seg hjem. Rester kan også brukes som nattmat. Og gjerne ha hotdogs som kan tilberedes når dere ser hva som er igjen. Uåpnete pakker kan sendes med egne eller andres barn til skoleklassen. Hvis dere vil unngå at noe må kastes og ikke selv har mulighet å fryse. Men det koster jo likevel litt med nattmat, så dere kan vurdere varigheten på festen. Også supplere med variert snacks og frukt i stedet. Anonymkode: 8950f...75e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #35 Del Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (På 21.8.2024 den 7.40): Ikke bryllup men stort selskap og vi bestilte til 30 og var 45 det gikk helt fint og det var mat til overs som vi gav bort til asylmotaket som kveldskos.. Anonymkode: 4d5b2...46d Dere gamblet på at 15 gjester skulle gå sultne? Hvorfor gifte seg om en ikke har råd. Herregud. Anonymkode: b2f04...139 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #36 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 22.32): Nei skrev jeg jo!! Anonymkode: c3d5a...d6e Øøøøh... Er du litt stressa, eller? Anonymkode: 499ec...c15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 3. september #37 Del Skrevet 3. september Det er umulig å servere koldtbord til hundre uten å sitte igjen med for mye, det går rett og slett ikke. I ditt tilfelle ville jeg servert en solid og god gryterett med karbotungt tilbehør som potet og brød til. Det er mye enklere å beregne per pers. og er ikke dyrere enn koldtbord. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september #38 Del Skrevet 3. september Buffet i bryllup. Er ikke det litt kjipt😅 Synes alltid det er så pes å måtte hente all mat selv fremfor å få der servert. Mye mer glad i å få en treretters som gjest😂 Anonymkode: 6cbfa...b16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #39 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (På 3.9.2024 den 22.29): Buffet i bryllup. Er ikke det litt kjipt😅 Synes alltid det er så pes å måtte hente all mat selv fremfor å få der servert. Mye mer glad i å få en treretters som gjest😂 Anonymkode: 6cbfa...b16 Motsatt for meg, elsker buffe. Kan plukke akkurat det jeg liker 🥳🥳 Anonymkode: d84c8...4cd 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 26. september #40 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 20.30): Motsatt for meg, elsker buffe. Kan plukke akkurat det jeg liker 🥳🥳 Anonymkode: d84c8...4cd Enig med at en kan plukke og spise favoritter, men så mange mennesker som skal stå i eviglange køer for påfyll. Nei, takk. Greit i mindre selskap! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå