AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #1 Skrevet 5. august 2024 Hei, er gift med en mann som har tysk statsborgerskap. Jeg har norsk. Han jobber og bor i Tyskland. Han sier at han ikke ønsker å bo i Norge men i de senere tid har han mast om at jeg skal registrere i Norge om at vi er gift. Han har flere ganger spurt meg om jeg har gjort det enda. Jeg er litt i tvil om å gå med på dette. Han har lyver om utdannelsen sin, at han eier bil, og masse annet hvite løgner. Det jeg lurer på er hvilken fordeler han vil få ved å stå som registrert med meg i Norge? Vet noen her noe om dette? Til info har jeg bare 1år igjen av studie, jeg har spart opp tip egenkapital og ønsker å kjøpe meg bolig rett etter endt studie Anonymkode: 45c72...eaa
Stor pike Skrevet 5. august 2024 #2 Skrevet 5. august 2024 (endret) Det er jo ikke bare å registrere at dere er gift. Dere må jo faktisk være gift. Vil du det da? Edit: ser nå at dere er gift. Endret 5. august 2024 av Stor pike 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #3 Skrevet 5. august 2024 Som tysk er det uansett ikke vanskelig for ham å bosette seg i Norge, men jeg vil jo si at det er fullstendig naturlig å ønske ekteskap registrert i begge land. Jeg er også gift med mann fra annet land, som vi ikke tenker å bo i, men ekteskapet et selvfølgelig registrert i begge land. Du får registrere særeie tenker jeg, men at ekteskapet blir registrert er ganske vesentlig angående arv dersom ene av dere skulle dø. Anonymkode: 455dc...325 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #4 Skrevet 5. august 2024 Løp høres ikke ut som noe kupp. Anonymkode: 43db7...26a 7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #5 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som tysk er det uansett ikke vanskelig for ham å bosette seg i Norge, men jeg vil jo si at det er fullstendig naturlig å ønske ekteskap registrert i begge land. Jeg er også gift med mann fra annet land, som vi ikke tenker å bo i, men ekteskapet et selvfølgelig registrert i begge land. Du får registrere særeie tenker jeg, men at ekteskapet blir registrert er ganske vesentlig angående arv dersom ene av dere skulle dø. Anonymkode: 455dc...325 Men hvis vi bare er registrert her i Norge, vil han ha noe fordeler? Anonymkode: 45c72...eaa
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #6 Skrevet 5. august 2024 Er dere gift, allerede, så er det ikke noe annet å gjøre enn å registrere ekteskapet i Norge. Skaden er jo alt skjedd, du har giftet deg. Hans rettigheter følger av ekteskapet ikke av statsborgerskapet hans. Anonymkode: 33467...544 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #7 Skrevet 5. august 2024 Som ektefeller har dere gjensidig forsørgeransvar for hverandre. All eiendom er felleseie med mindre det skrives særeie/ektepakt. Men jeg skjønner ikke, han bor i Tyskland, og du skal kjøpe bolig der? Som dere skal bo i sammen? Anonymkode: 38381...4c3 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #8 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er dere gift, allerede, så er det ikke noe annet å gjøre enn å registrere ekteskapet i Norge. Skaden er jo alt skjedd, du har giftet deg. Hans rettigheter følger av ekteskapet ikke av statsborgerskapet hans. Anonymkode: 33467...544 Vi har ikke giftet oss statlig, bare holdt en seremoni og fest Anonymkode: 45c72...eaa
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #9 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som ektefeller har dere gjensidig forsørgeransvar for hverandre. All eiendom er felleseie med mindre det skrives særeie/ektepakt. Men jeg skjønner ikke, han bor i Tyskland, og du skal kjøpe bolig der? Som dere skal bo i sammen? Anonymkode: 38381...4c3 Nei jeg ønsker å kjøpe bolig i norge Anonymkode: 45c72...eaa
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #10 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi har ikke giftet oss statlig, bare holdt en seremoni og fest Anonymkode: 45c72...eaa Hvis dere bare har holdt en privat seremoni uten å ordne med offentlige dokumenter så er dere ikke gift, er du sikker på at han er tysk statsborger?. Anonymkode: f4f0c...726 11 5
Teardrop Skrevet 5. august 2024 #11 Skrevet 5. august 2024 Du vil bo i norge, han vil ikke flytte til norge. hvordan i alle dager skal dette fungere i lengden? nei altså, dump han å finne en annen kar. 6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #12 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis dere bare har holdt en privat seremoni uten å ordne med offentlige dokumenter så er dere ikke gift, er du sikker på at han er tysk statsborger?. Anonymkode: f4f0c...726 Jeg har sett passet hans og van er tysk statsborgerskap. Han fikk nylig(for 5 år siden) statsborgerskap. Moren hans har enda ikke det. Og de har bodd i landet 33 år. Fikk vite denne informasjonen for noen dager siden og jeg har blitt mer skeptisk til han Anonymkode: 45c72...eaa
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #13 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi har ikke giftet oss statlig, bare holdt en seremoni og fest Anonymkode: 45c72...eaa Har dere vigselsattest? Er ekteskapet inngått i tyskland? AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei jeg ønsker å kjøpe bolig i norge Anonymkode: 45c72...eaa Så dere skal bo i hvert deres land? Men fortsette være gift? Boligen du kjøper vil stå som felleseie, med mindre dere avtaler annet. I praksis har det ikke så mye å si før eventuell skilsmisse/død hvor ting skal fordeles Anonymkode: 38381...4c3 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #14 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har sett passet hans og van er tysk statsborgerskap. Han fikk nylig(for 5 år siden) statsborgerskap. Moren hans har enda ikke det. Og de har bodd i landet 33 år. Fikk vite denne informasjonen for noen dager siden og jeg har blitt mer skeptisk til han Anonymkode: 45c72...eaa Hahah, wtf er det her opplegget? Du har "giftet" deg med en mann som du ikke vet noen ting om, før etter giftemål? Meget spesielt. Anonymkode: 18eff...29c 15 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #15 Skrevet 5. august 2024 Gjetter på en tyrkisk muslim med rust statsborgerskap. Anonymkode: 562da...2a1 8
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #16 Skrevet 5. august 2024 Tysk statsborgerskap Anonymkode: 562da...2a1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #17 Skrevet 5. august 2024 Dere er ikke gift og kan kan ikke kreve at du skal registrere noe som helst. Høres ut som som er ute etter å komme inn i landet, men juger om det. Dette er dødfødt TS 🤦♀️ Anonymkode: d6ae6...f25 6 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #18 Skrevet 5. august 2024 Kom deg unna. All grunn til å være skeptisk her. Anonymkode: af984...8aa 5 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #19 Skrevet 5. august 2024 Gifta du deg med han første gangen dere møttes? Anonymkode: 5482f...7c8 1
Sniff76 Skrevet 5. august 2024 #20 Skrevet 5. august 2024 Hvis dere ikke har blitt viet av noen på ordentlig og har papirer på det, hvordan kan dere si at dere er gift? Hva er det å registrere i Norge da? 🤔 Det her høres veldig spesielt og tvilsomt ut... 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå