Gå til innhold

Redd for at jeg har fått hudkreft.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et lite rundt sår på overarmen som kom i juni etter jeg hadde vært en del ute i sola noen dager (brukte solkrem, men hadde kanskje ikke på igjen ofte nok). Fikk det såret og tenkte ikke mye over det. Men såret er der enda nå i august og gror liksom så sakte og ikke som jeg er vant til at andre sår skal gro. Begynner lett å blø og det klør ganske ofte der, forsøker å ikke klø for å ikke gjøre det verre.

Jeg er tidlig i 20 årene, men hudkreft kan vel ramme nesten hvem som helst? Har en autoimmun sykdom som jeg går på biologiske medisiner for, sånn immunsuppressiver som jeg får via iv. Så det gjør vel egentlig at jeg bare blir mer bekymret for om det kan være hudkreft. Tenker å ringe legekontoret, kan jeg si det til de at jeg er redd dette er kreft og at jeg vil at de skal ta biopsi?

Anonymkode: 4191a...519

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra til legen. Fortell hva du er bekymret for, så sjekker de. Jeg hadde noe lignende i fjeset, og det var basalcellekreft. Det er ufarlig og sprer seg ikke, men må fjernes. Så det trenger ikke være noe skummelt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
GodtNok skrev (Akkurat nå):

Dra til legen. Fortell hva du er bekymret for, så sjekker de. Jeg hadde noe lignende i fjeset, og det var basalcellekreft. Det er ufarlig og sprer seg ikke, men må fjernes. Så det trenger ikke være noe skummelt. 

Takk for svar. Det var betryggende å høre, tenker å ringe legekontoret i morgen.

Anonymkode: 4191a...519

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min fikk et sår etter hunden kløna han. Det grodde aldri. Gikk til legen. Han hadde psoriasis. Derfor den aldri grodde. Men gå til legen. Har nettopp vært med noen føflekker selv. Så anbefaler deg å gå.  

Anonymkode: f01ee...b20

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...