Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
ville bare ha andre synspunkter på dette. 

min samboer har de siste månedene skrudd av varsler på telefonen - dvs at det ikke kommer opp noe på hverken låst eller åpen skjerm, men kan se at han får masse meldinger på Messenger/insta når han åpner appen. 

vi hadde en prat om dette tidligere og han forsikret meg om at han ikke skjulte varslinger og viste meg innstillingene på telefonen. 
men så ser jeg tilfeldig når han åpner Messenger  nå at det står at hans varslinger er dempet/slått av.. 

han har tidligere løyet om å ha kontakt med sin eks og har selv påpekt at jeg har «skjult» mine varslinger fordi jeg har en instilling som gjør at ikke hvem som helst kan lese meldingen fra låst skjerm, men har aldri skjult varslinger og vi ble derfor enige om at vi ikke skulle ha slike instillinger for å unngå å skape usikkerhet. 

Jeg har forståelse for viktigheten  av privatliv og jeg er ikke en person som ønsker å snoke i hans meld, men føles litt rart å plutselig skjule varslinger kun på private mld uten at man har noe å skjule.. grunn til bekymring? 

Anonymkode: 21349...def

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et forhold der man vil bestemme over hverandres mobilinnstillinger er ikke liv laga.

Anonymkode: 4a08b...3fd

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å ikke trå feil her, skjønner jeg, når dette er alt som skal til for å gjøre deg både usikker og mistenksom. Har du ikke noen selvstendighet og tro på deg selv?

Jeg har slått av alle varsler fra sosiale medier, for jeg hater rett og slett det maset med at de popper opp hele tiden! Og det har ingenting med å skjule noe for kjæreste å gjøre. Ingenting! Jeg begriper ikke de som orker å ha på varsler på dette bare fordi at kjæresten ellers blir sur og mistenksom... da hadde jeg satt foten ned, altså.

Anonymkode: 1d9f6...fc5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her.
Ikke snakk om at jeg ønsker å bestemme over noens instilling, og jeg er enig i at varslinger er slitsomme, så lydløs er alltid på her også.  

det jeg reagerer på er plutselig endring fra at varslinger kom opp når jeg sendte han en mld på Messenger til at det ikke gjør det, og han snur skjermen vekk når han er der inne.

+ det faktum at han peker på meg og mine varslinger når jeg selv ikke skjuler de 😄

Jeg er ikke usikker på meg selv, men har erfaring fra tidligere forhold med akkurat dette her som viste seg å være pga utroskap. Så det er jo klart at man er litt mer var på disse tegnene. Og spesielt når han sier at han ikke skrur de av og alikevel gjør det. For meg er ærlighet viktig :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

TS her.
Ikke snakk om at jeg ønsker å bestemme over noens instilling, og jeg er enig i at varslinger er slitsomme, så lydløs er alltid på her også.  

det jeg reagerer på er plutselig endring fra at varslinger kom opp når jeg sendte han en mld på Messenger til at det ikke gjør det, og han snur skjermen vekk når han er der inne.

+ det faktum at han peker på meg og mine varslinger når jeg selv ikke skjuler de 😄

Jeg er ikke usikker på meg selv, men har erfaring fra tidligere forhold med akkurat dette her som viste seg å være pga utroskap. Så det er jo klart at man er litt mer var på disse tegnene. Og spesielt når han sier at han ikke skrur de av og alikevel gjør det. For meg er ærlighet viktig :)

Jeg skjønner deg godt jeg.

Mitt tips: Skru av/skjul alt av varsler, så kun du kan se det. Og hvis han kommenterer det; spill dum og lat som du ikke aaaner hva han snakker om.

Sånne folk skjønner kun sin egen medisin.

Anonymkode: f96e1...6e8

AnonymBruker
Skrevet

Han har kontakt med noen han ikke vil at du skal vite om nettopp pga peset du gir ham.

Anonymkode: cd581...ae5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrudde av alle varslinger på telefonen. Jeg får bare varsling når noen ringer eller sender en god gammeldags sms. Fordi jeg ble så opptatt at jeg glemte alt annet rundt meg. Jeg levde ikke i nuet. Var mere opptatt av mobilen hver gang jeg så det poppa opp varsling. Lell om at det ikke var lyd på. Men det betyr ikke at jeg har noe å skjule. Det var bare for at det tok alt for mye fokus av meg. Og det ville jeg ikke mere. Så jeg slo av. Og det et så godt. No bestemmer jeg selv når jeg skal inn for å se om det er noen som har sendt meg noe. 

Anonymkode: b8d48...ff4

Skrevet
On 8/5/2024 at 3:45 PM, AnonymBruker said:

Hei. 
ville bare ha andre synspunkter på dette. 

min samboer har de siste månedene skrudd av varsler på telefonen - dvs at det ikke kommer opp noe på hverken låst eller åpen skjerm, men kan se at han får masse meldinger på Messenger/insta når han åpner appen. 

vi hadde en prat om dette tidligere og han forsikret meg om at han ikke skjulte varslinger og viste meg innstillingene på telefonen. 
men så ser jeg tilfeldig når han åpner Messenger  nå at det står at hans varslinger er dempet/slått av.. 

han har tidligere løyet om å ha kontakt med sin eks og har selv påpekt at jeg har «skjult» mine varslinger fordi jeg har en instilling som gjør at ikke hvem som helst kan lese meldingen fra låst skjerm, men har aldri skjult varslinger og vi ble derfor enige om at vi ikke skulle ha slike instillinger for å unngå å skape usikkerhet. 

Jeg har forståelse for viktigheten  av privatliv og jeg er ikke en person som ønsker å snoke i hans meld, men føles litt rart å plutselig skjule varslinger kun på private mld uten at man har noe å skjule.. grunn til bekymring? 

1: Jo, du er en sånn person. Det er fullt forståelig, når du har opplevd utroskap før, men det er ikke greit. Om det ikke er mobilinnstillingen som gjør deg mistenksom, så er det noe annet. Du kommer alltid til å være på vakt, og du kommer til å ende opp med å snoke.

2: Grunn til bekymring: Ja. Tillit får man ikke av mobil-innstillinger. Dere må jobbe med forholdet på et helt annet plan.

AnonymBruker
Skrevet
Portia Catonis skrev (1 time siden):

1: Jo, du er en sånn person. Det er fullt forståelig, når du har opplevd utroskap før, men det er ikke greit. Om det ikke er mobilinnstillingen som gjør deg mistenksom, så er det noe annet. Du kommer alltid til å være på vakt, og du kommer til å ende opp med å snoke.

2: Grunn til bekymring: Ja. Tillit får man ikke av mobil-innstillinger. Dere må jobbe med forholdet på et helt annet plan.

😆 Nei jeg er ikke en sånn person.. har aldri snoket og kommer aldri til å gjøre det. Og er heller ikke mistenksom uten at noen gir meg en grunn til det. 

2. tillit kommer av andre ting, helt klart. Men han har løyet om kontakt med exer og andre ting før, noe som gjør meg mer mistenksom når han plutselig skjuler ting som han ikke gjorde tidligere i forholdet og samtidig sier at han ikke gjør det.
Da kan man jo bare si: jeg ønsker ikke ha på varsler pga ditt eller datt.. ferdig med saken

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skrudde av alle varslinger på telefonen. Jeg får bare varsling når noen ringer eller sender en god gammeldags sms. Fordi jeg ble så opptatt at jeg glemte alt annet rundt meg. Jeg levde ikke i nuet. Var mere opptatt av mobilen hver gang jeg så det poppa opp varsling. Lell om at det ikke var lyd på. Men det betyr ikke at jeg har noe å skjule. Det var bare for at det tok alt for mye fokus av meg. Og det ville jeg ikke mere. Så jeg slo av. Og det et så godt. No bestemmer jeg selv når jeg skal inn for å se om det er noen som har sendt meg noe. 

Anonymkode: b8d48...ff4

Det kan jeg forstå, om man ønsker en pause fra sosiale medier/telefon..  men denne mannen sitter med telefonen i hånda 24/7 og har varslinger på alt annet, men ikke private mld på Messenger/ insta hvor han har 90% damer. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du spurt han hvem han har fått melding av?

Anonymkode: aa183...b2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...