AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #1 Skrevet 5. august 2024 Jeg ble misbrukt av en nabo fra jeg var 8 til jeg var 14. Dette sliter selvsagt på meg psykisk. Men den tanken jeg har er at jeg må unnskylde han. *Han har sikkert blitt seksuelt misbrukt selv. *Han kom fra en forferdelig oppvekst, sikkert vold. *Han var sex avhenging. *For han betydde alder ikke noe, kun kjønn. *Han forsto ikke hva han gjorde. Jeg forstår det ikke! Hvorfor føler jeg å finne unnskyldninger for han? Anonymkode: 53812...e61
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #2 Skrevet 5. august 2024 Høres ut som Stockholm Syndrom. Anonymkode: 1ebf2...8b4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #3 Skrevet 5. august 2024 Det kan jo være at du prøver å forstå hvordan dette kunne skje? Anonymkode: 4d25b...7b9
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #4 Skrevet 5. august 2024 Kjenner igjen det, du prøver å forstå for å få "forstålse"for at noen kan utsette deg for det. Det er også mye skam etter overgrep der man indirekte tar mye skyld. Har du fått hjelp med traumene i etterkant? Det er ikke unormalt det du skriver dessverre for ofre for seksuelt eller voldelig misbruk ❤️ Anonymkode: fe4f3...e58
Druid Skrevet 5. august 2024 #5 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg forstår det ikke! Hvorfor føler jeg å finne unnskyldninger for han? Du prøver rasjonalisere situasjonen. Vi er redd ondskap, for da ender man ofte opp med å bli redd for alle. Så man ønsker pakke inn overgrepet i en rasjonell pakke rundt individet som utførte overgrepet. Det var DEN personen som skadet meg. Det er ikke den værste måten for underbevisstheten din å takle det problemet på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå