AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #1 Skrevet 5. august 2024 Hvilke kosttilskudd tar dere som gravide?? Har sett på gravidvitaminer men de er litt dyre, og har ikke behov for jern (pr. nå). Går allerede på folsyre Anonymkode: 713d2...b39
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #2 Skrevet 5. august 2024 Jeg tok Nycoplus Multi. Den har riktig mengde folsyre og er på 50% salg på apotekene stadig vekk. Og tran/omega 3. Anonymkode: 18f43...fde
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #3 Skrevet 5. august 2024 jeg har nettopp kjøpt inn lifeline gravid kosttilskudd... dyrt med tanke på at man skal bruke dem før og under hele graviditeten..men er de jeg fikk anbefalt! Anonymkode: 174db...a2d
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #4 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hvilke kosttilskudd tar dere som gravide?? Har sett på gravidvitaminer men de er litt dyre, og har ikke behov for jern (pr. nå). Går allerede på folsyre Anonymkode: 713d2...b39 Vanlig multivitamin, omega 3 og folsyre. Kjøp av gravidvitaminer er bare bortkastet penger sa jordmor og fastlegen, og en enkel måte for dem å tjene penger på. Anonymkode: 38c04...d9f
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #5 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vanlig multivitamin, omega 3 og folsyre. Kjøp av gravidvitaminer er bare bortkastet penger sa jordmor og fastlegen, og en enkel måte for dem å tjene penger på. Anonymkode: 38c04...d9f Det er folsyre i vanlige multivitaminer på apoteket Anonymkode: fae5e...94b
Kvinne87Rogaland Skrevet 5. august 2024 #6 Skrevet 5. august 2024 Jod er viktig Samt omega 3 og folat
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #7 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er folsyre i vanlige multivitaminer på apoteket Anonymkode: fae5e...94b Ja det vet jeg, men ikke høyt nok innhold/dose iforhold til hvor mye jeg skulle ta - så da tar man folsyre tilskudd i tillegg. Man må se hvor stor dose som er i de ulike typene for å se om man får nok. Anonymkode: 38c04...d9f
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #8 Skrevet 5. august 2024 Jordmor anbefalte vanlig multivitamin. Hvis du sammenligner innholdet i de dyre pakkene til gravide med multivitamin, vil du nok se at det er små forskjeller. Bare pass på at det er nok folsyre. Anonymkode: 47d1c...b4c
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #9 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jordmor anbefalte vanlig multivitamin. Hvis du sammenligner innholdet i de dyre pakkene til gravide med multivitamin, vil du nok se at det er små forskjeller. Bare pass på at det er nok folsyre. Anonymkode: 47d1c...b4c Med eller uten vitamin A? Anonymkode: 713d2...b39
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #10 Skrevet 5. august 2024 Er i første trimester. Tar folat og jod. Kommer til å begynne med tilskudd av kalsium i tillegg etter hvert, ettersom jeg ikke spiser nok meieriprodukter til å være sikker på å få i meg nok. Og D-vitamin, som hjelper med opptak av kalsium. Anonymkode: d5c7f...e1e 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #11 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Med eller uten vitamin A? Anonymkode: 713d2...b39 Jeg brukte nycoplus uten a,d og k, siden jeg tok tran. Men ser det er ganske lik dose av vitamin a i gravidtilskuddene og i den vanlige nycoplus multi. Jordmor sa ikke noe om det. Anonymkode: 47d1c...b4c
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #12 Skrevet 5. august 2024 Herregud folk sier så mye? Googler du og tar den mest pålitelige norske kilden får du svar. Det er forøvrig KUN folsyre (de første 3 månedene), frem til en lege har tatt blodprøve av deg og sagt du trenger noe mer enn det. Ellers trenger de fleste jod hele svangerskapet da få får i seg nok i kosten, men dette er bare å sjekke på samme norske pålitelige kilde, eller diskutere med legen din Metode gravid har folsyre og jod i en liten pille og er derfor gull. Ikke hør på KG, snakk med lege og pålitelige kilder. Anonymkode: 3c763...a9f 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #13 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Herregud folk sier så mye? Googler du og tar den mest pålitelige norske kilden får du svar. Det er forøvrig KUN folsyre (de første 3 månedene), frem til en lege har tatt blodprøve av deg og sagt du trenger noe mer enn det. Ellers trenger de fleste jod hele svangerskapet da få får i seg nok i kosten, men dette er bare å sjekke på samme norske pålitelige kilde, eller diskutere med legen din Metode gravid har folsyre og jod i en liten pille og er derfor gull. Ikke hør på KG, snakk med lege og pålitelige kilder. Anonymkode: 3c763...a9f Så ikke hør på KG, men hør på ditt innlegg på KG? Jeg finner ikke noe feilinformasjon så langt i denne tråden. TS spør hva andre gravide tar, og har fått svar på nettopp det. De fleste har ikke legetime øyeblikkelig etter de får positiv test, så da er det jo greit å vite hva man skal/kan ta frem til man får spurt legen. Det ble ikke tatt blodprøver av meg før i uke 12, men legen visste fra uke 8 at jeg tok multivitaminer, og var fornøyd med det. Jernlager ble sjekket på første blodprøve, men jeg kan ikke huske at de sjekket om jeg hadde andre mangler da. Anonymkode: 47d1c...b4c 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #14 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Herregud folk sier så mye? Googler du og tar den mest pålitelige norske kilden får du svar. Det er forøvrig KUN folsyre (de første 3 månedene), frem til en lege har tatt blodprøve av deg og sagt du trenger noe mer enn det. Ellers trenger de fleste jod hele svangerskapet da få får i seg nok i kosten, men dette er bare å sjekke på samme norske pålitelige kilde, eller diskutere med legen din Metode gravid har folsyre og jod i en liten pille og er derfor gull. Ikke hør på KG, snakk med lege og pålitelige kilder. Anonymkode: 3c763...a9f De sjekker ikke for vitaminmangel i de blodprøvene - kun jern. De spør om man tar vitaminer og anbefaler det. Ja - helt enig i at man bør forholde seg til hva helsepersonell sier - men det er ikke noe feilinformasjon her i tråden. Og hver person svarer for hva DE gjør, ikke hva TS MÅ gjøre. Ikke alle er så tett i toppen at de hopper på hvert "råd" de får på nett eller leser - men lov og spørre om erfaringer likevel.. Hva man trenger er 100% individuelt og svært avhengig av ens livsstil og kosthold. Til at du ber TS ikke lytte på noen her inne, så burde du ikke kommet med råd om tilskudd selv.. Anonymkode: 38c04...d9f 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #15 Skrevet 6. august 2024 Eneste jeg ikke anbefaler er de omega 3 kapslene som også er multivitaminer. De lukter skikkelig dritt og gir en rar smak i munnen etterpå. Ikke noe man vil ha når man er gravid. 😅 Anonymkode: f7c4f...e2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå