AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #1 Del Skrevet 5. august 2024 Du som liker å lese romaner - liker du best å lese bøker hvor forfatteren fokuserer mye på å skildre følelser uten at det er så mye handling, eller liker du best bøker hvor det er mer handling og følelsene bare skildres kort/gjennom handlingene? For min del er en jevn blanding best, men er nysgjerrig på hva andre tenker. Anonymkode: 0e1ed...a8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #2 Del Skrevet 5. august 2024 Ja, jevn blanding. Er så lei av forfattere som har en protagonist som er *forfatter*... arrrrg. Leste Trude Marsteins Egne Barn, eller begynte på den, og det blir bare altfor mye greier. Er voksen, forbi småbarnsfasen og orker ikke alle problemstillinger knyttet til alle mulige familiekonstellasjoner OG FORFATTERE som protagonister som selvsagt skal ha alenetid og noen glass vin... sukk. La fra meg den boka. Anonymkode: 7a27d...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klott Skrevet 5. august 2024 #3 Del Skrevet 5. august 2024 Liker best handling, ispedd bittelitt følelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #4 Del Skrevet 5. august 2024 Jeg synes generelt for mye skildringer (enten det er følelser eller landskap) blir uinteressant, men må jo være litt for at det ikke skal bli helt barnebok. Men ja, jeg liker mye dialog, og at det som er av skildringer er relevant/ny informasjon/får deg til å tenke, og ikke bare er der for stemningens skyld. Anonymkode: 09808...ed7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 5. august 2024 #5 Del Skrevet 5. august 2024 (endret) Jeg liker best at det er mest handlingsfokusert. Ofte blir de tekstene som skildrer veldig mye følelser fryktelig fulle av usammenhengende pjatt og røl. Man skal virkelig ha bra mye psykologisk innsikt før slike tekster flyter godt og gir mening for et bredt utvalg av lesere. Jeg mener ikke at alle tekster skal mangle skildringer av følelser totalt, men det beste er ofte at man lar handlingene tale. Endret 5. august 2024 av Ullvott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #6 Del Skrevet 5. august 2024 Jeg liker best bøker som klarer å formidle følelser gjennom tekst og handlinger på en måte som gjør at jeg lever meg inn i følelsene. Altså bør følelses-skildringene være konkrete og lett forståelige, og ikke pompøse og utsvevende og langtekkelige. De bør også støtte opp rundt handlingen, og ha relevans. Ellers blir det bare "fluff" og jeg faller av. Anonymkode: 05bb8...dcb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 2. september 2024 #7 Del Skrevet 2. september 2024 Følelser aka autobiographies Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 4. september 2024 #8 Del Skrevet 4. september 2024 God blanding. Før var jeg nok mer på følelsessiden, men nå trenger jeg litt mer handling i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå