AnonymBruker Skrevet 6. oktober #101 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nei, Gøril uttales Gøril og Gjøril uttales Gjøril. Tina uttales Tina og Tine uttales Tine. Uttaler man Tine for Tina så sier man feil navn. Anonymkode: 8ed34...8ab Mulig du har rett, men selv om de både uttales og skrives forskjellig, så kan de fortsatt være samme navn Anonymkode: 3cff2...32f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #102 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (På 4.10.2024 den 12.43): Absolutt ingen av disse navnene er sjeldne. Bortsett fra Torjus er alle disse navnene representert blant folk jeg kjenner. Anonymkode: 89e48...6a7 Sjeldne blant babyer. Er ikke så mange som får navnet Gunnhild i dag. Anonymkode: d46c9...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #103 Del Skrevet 6. oktober Wanda/Vanda er heller ikke mye brukt. Anonymkode: 67654...302 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #104 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (8 timer siden): Mulig du har rett, men selv om de både uttales og skrives forskjellig, så kan de fortsatt være samme navn Anonymkode: 3cff2...32f I alle dager, jeg skjønner ikke hva du vil fram til. Dette er en tråd om sjeldne fine navn og jeg skrev et sjeldent fint navn. For meg er Gjøril både et penere og sjeldenere navn enn Gøril. Hva er det du egentlig du diskuterer på? Gjøril og Gøril er to forskjellige varianter av et navn men det er to forskjellige navn og Gøril uttales ikke Gjøril og Gjøril uttales ikke Gøril. Fra snl: «Gjøril er eit kvinnenamn som går tilbake til det danske Ger-hild. Forleddet tyder ‘spyd’ og etterleddet ‘strid’. Namnet har fleire variantar: Gjøril, Gøril, Gørild, Gørill, Jøril.» fra snl ang Tina: «Tina er kortform av kvinnenamn som endar på -tina/tine, til dømes Gjertina, Martina og Kristina og variantar av desse på -tine. Namnet har fleire variantar: Thina, Thine, Tina, Tine» jeg ville aldri kaldt noen som heter Tina for Tine, selv om det er en variant av samme navn. Da sier jeg rett og slett feil navn og kan ikke gjemme meg bak «jamen _jeg_ mener det kan være samme navn». Det samme gjelder Gjøril/Gøril. Anonymkode: 8ed34...8ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #105 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (På 6.8.2024 den 8.16): Ellinor. Ikke så sjeldent, men heller ikke mye brukt nå til dags. Armand, Arctander, Villas/Willas og Sixten er navn som heller ikke brukes så mye. Anonymkode: bbb14...ca1 HAHAHAHAHA Anonymkode: 73c82...f1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tånegla Skrevet 9. oktober #106 Del Skrevet 9. oktober Ambrosia Gjendine Gaia Hansine Magni Villemo Ravn Hauk Jaran Tage Asgaut Alvin Malvin/Melvin Bastian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #107 Del Skrevet 9. oktober Olias Folke Eindride Solmund Bror Errol Tellef Håvid Linde Mynte Silke Minna Blomma Minken Cora Anonymkode: 32b83...189 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #108 Del Skrevet 9. oktober Ulvhild, Agata, Eir, Hild, Heid, Tore (ikke uvanlig som mannsnavn, men veldig sjeldent som kvinnenavn) Sverke, Nåkkve, Willard, Viljar. Anonymkode: 36fb4...d29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #109 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Olias Folke Eindride Solmund Bror Errol Tellef Håvid Linde Mynte Silke Minna Blomma Minken Cora Anonymkode: 32b83...189 Stakkars barn som må leve med foreldrenes tankeløse egotripp frem til de er store nok til å bestemme selv…. Anonymkode: 6fafe...050 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 9. oktober #110 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Stakkars barn som må leve med foreldrenes tankeløse egotripp frem til de er store nok til å bestemme selv…. Anonymkode: 6fafe...050 Ja, og jeg har ofte inntrykk av at det er voksne som har helt normale navn selv som skal overgår seg selv når det kommer til navn på deres barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 9. oktober #111 Del Skrevet 9. oktober Jobber på sykehjem, og hadde for en del år siden en som het Bjotolf. Verdens hyggeligste mann, så nå har jeg bare gode assosiasjoner til navnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #112 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (12 timer siden): Stakkars barn som må leve med foreldrenes tankeløse egotripp frem til de er store nok til å bestemme selv…. Anonymkode: 6fafe...050 Jeg vil heller hete Linde enn å være Anna nr. 1000 eller Thea nr. 1000 000 man kjenner…Å ha et unikt navn er så utrolig mye mer personlig og fint enn å bare være enda en Emma. Anonymkode: d46c9...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #113 Del Skrevet 9. oktober Otilie. Anonymkode: 1139a...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #114 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (På 9.10.2024 den 22.02): Otilie. Anonymkode: 1139a...267 Synes annenhver nyfødte jente heter det i dag. Anonymkode: f2287...eb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 11. oktober #115 Del Skrevet 11. oktober Estrid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroline.s Skrevet 11. oktober #116 Del Skrevet 11. oktober (endret) Sjeldne, nordiske navn: Vivil/Vivild og Ene❤️ Begge er jentenavn. Det finnes mange fine nordiske navn, der noen er mer brukt enn andre. Disse vet jeg om to som heter (en av hver) Endret 11. oktober av caroline.s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #117 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (På 9.10.2024 den 9.04): Ulvhild, Agata, Eir, Hild, Heid, Tore (ikke uvanlig som mannsnavn, men veldig sjeldent som kvinnenavn) Sverke, Nåkkve, Willard, Viljar. Anonymkode: 36fb4...d29 Å kalle en jente for Tore, det er bare stygt gjort… Nesten like stygt gjort som å kalle en gutt for Sverre eller Nåkkve. Anonymkode: 2b3ea...8a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #118 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Å kalle en jente for Tore, det er bare stygt gjort… Nesten like stygt gjort som å kalle en gutt for Sverre eller Nåkkve. Anonymkode: 2b3ea...8a0 Nåkkve er stygt, men hva er galt med Sverre? Anonymkode: f2287...eb7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #119 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (På 9.8.2024 den 11.48): Kjent en Hjørdis som gikk og skiftet navn på 18 årsdagen.. Anonymkode: ab991...35e Til hva da? Emma/ Amalie/ Nora? Anonymkode: 445e9...e57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #120 Del Skrevet 11. oktober Tollak, Jarand, Jard Veslemøy, Alvhilde, Erine Anonymkode: 677cc...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå