Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #1 Skrevet 18. februar 2006 Jeg har så hard mage jeg blir snart sprø. Er det noe jeg kan kjøpe som får fart på magen, kanskje noe juice eller liknende. Alle råd tas i mot med takk
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #2 Skrevet 18. februar 2006 Masse vann! Yoghurt med svisker og ellers et fiberrikt kosthold (da blir vann ekstra viktig).
Gjest *Gjest Skrevet 18. februar 2006 #3 Skrevet 18. februar 2006 Svisker!!! Og kli eller linfrø. Og masse vann ja... Lett avførende tabletter må vel også gå greit?
Gjest gjest1 Skrevet 18. februar 2006 #4 Skrevet 18. februar 2006 (endret) Duphalac - flytende avføringsmiddel som de har på apoteket, kan også brukes forebyggende. sjekk om det er ok for gravide, det vet jeg ikke. Edit: Jeg sjekket selv: Graviditet/Amming: Klinisk erfaring og rapporter fra reproduksjonsstudier hos dyr har ikke vist økt embryotoksisitet ved bruk under graviditet. Laktulose absorberes i meget liten grad og er velegnet som avføringsmiddel for gravide og ammende. www.felleskatalogen.no Endret 18. februar 2006 av Rosin
Gjest GreenSky Skrevet 19. februar 2006 #7 Skrevet 19. februar 2006 Kebab! ← Mage Regulerende Te/Kloster Te fra helsekostbutikk. Kloster Te funker best.
Gjest Fruktfat Skrevet 19. februar 2006 #8 Skrevet 19. februar 2006 jeg vet ikke om man kan bruke det når man er gravid, men en nutrilett shake funker her ihvertfall.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 20. februar 2006 #9 Skrevet 20. februar 2006 Fiber, masse vann, mosjon, lakris (funker veldig bra hvis du får ned et par poser lakrisbåter ), masse frukt og grønt. Skikkelig grovt brød og masse vann hjalp meg veldig. (grovt type pumpernikkel omtrent). Og gå med en gang du kjenner at du må, ikke hold deg.
Gjest Tuva Skrevet 20. februar 2006 #10 Skrevet 20. februar 2006 Bruker du Lactulose eller duphalac setter hjelper det med å holde "magen" i gang. Men, vær oppmerksom på at du kan bli forstoppet hvis du stopper for brått å ta dette. En annen "bivirkning" av disse preparatene er at du blir ganske luftfull og denne lufta vil gjerne ut... Viktigste å huske på er masse fiber; gjennom grovt korn og grønnsaker. Rikelig med drikke og sist men ikke minst bevegelse. Nå som problemet har oppstått kan du ta ca 1 ss med linfrø og la det ligge i litt vann i 10-15 minutter, det vil se ut som om det blir litt slimete i vannet - men bare slapp av det skal være slik. Hell av vannet og bland frøene i litt yoghurt. Start dagen med dette et par ganger i uken så holder du magen godt i gang resten av svangerskapet. Så slipper du å bruke avføringstabletter eller andre avføringsmidler. Denne linfrøvarianten skal ikke være særlig hard kost for en gravid kropp og gutten min på 7 år har hatt mageproblemer - og etter at vi begynte med dette noen ganger i uken har han fått helt normal mage.
Lillesøster Skrevet 20. februar 2006 #11 Skrevet 20. februar 2006 Svisker er beste "medisin", naturlig er det også.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #12 Skrevet 22. februar 2006 Det er ikke bra med masse lakris for gravide!!
Gjest Fruktfat Skrevet 22. februar 2006 #13 Skrevet 22. februar 2006 Det er ikke bra med masse lakris for gravide!! ← ikke ellers heller, et eller annet med hjertet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå