Gå til innhold

Reiseforsikring forstuet finger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For 1 måned siden var jeg på legevakten etter jeg skadet fingeren under ballspill med kompiser. Måtte ta bilde av fingeren også. Fikk faktura på litt over 500 kr som jeg har betalt. Men nå sier en kompis at kanskje reiseforsikring dekker dette. Men kan jeg legge inn skaden nesten 1 måned etter det skjedde,? Eller burde jeg ha gjort det med en gang?

Anonymkode: f4f5e...6ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

For 1 måned siden var jeg på legevakten etter jeg skadet fingeren under ballspill med kompiser. Måtte ta bilde av fingeren også. Fikk faktura på litt over 500 kr som jeg har betalt. Men nå sier en kompis at kanskje reiseforsikring dekker dette. Men kan jeg legge inn skaden nesten 1 måned etter det skjedde,? Eller burde jeg ha gjort det med en gang?

Du ringer og spør, uten å legge inn/opprette skadesak. Har hendelsen skjedd utendørs? Dekker forsikringen din skaden fra du går ut døren hjemme? 

En skadesak blir liggende tilgjengelig for alle forsikringsselskap på ditt personnummer i 10 år. Sender du inn noe som ikke er dekning for, kan dette bli negativt oppfattet om du senere får en sak, eller skal bestille/endre forsikringer. Derfor ringer du og snakker med dem. Eller går på chat, med et menneske, ikke robot-tullet. 

Anonymkode: a602d...5fa

Skrevet

Egenandelen er nok høyere enn opprinnelig faktura, så det der er nok ingen vits.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Nutz skrev (7 minutter siden):

Egenandelen er nok høyere enn opprinnelig faktura, så det der er nok ingen vits.

👆

Anonymkode: 26484...a23

AnonymBruker
Skrevet
Nutz skrev (7 minutter siden):

Garantert dette

Anonymkode: 1add1...80f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nå er det noe sånn at man må betale en egenandel og den egenandelen er garantert høyere enn de 500 kronene.

Anonymkode: fb328...93c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjensidige ung. Finner ikke noe om egenandel der 

AnonymBruker
Skrevet
Nutz skrev (15 minutter siden):

Tryg og IF sine beste forsikringer har ikke egenandel. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er det noe sånn at man må betale en egenandel og den egenandelen er garantert høyere enn de 500 kronene.

Les deg opp på forsikringer før du uttaler deg. Vår reiseforsikring dekker alt utenfor døra, uten en krone i egenandel. Fordi vi har valgt å betale for de beste forsikringsbetingelsene. 

Anonymkode: a602d...5fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ikke alle som har egenandel. Det er også spørsmål om hvilken aktivitet dette ligger under og svaret på dette får man kun ved å henvende seg til forsikringsselskapet.

Anonymkode: 4e5eb...d5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er bare å legge inn saken. Du tjener i beste fall 500 kroner og har ingenting å tape.

Anonymkode: 4e5eb...d5b

AnonymBruker
Skrevet
Nutz skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Garantert dette

Anonymkode: 1add1...80f

Hva slags reiseforsikring har dere, som har egenandel på slike ting? På tide å ta en titt på vilkårene? Det eneste min reiseforsikring (Gjensidige) har egendel på, er kostnader ifm. mobiltelefon (tapt/stjålet mobil, og knust skjerm).

Anonymkode: 23e84...755

AnonymBruker
Skrevet
Nutz skrev (2 timer siden):

Det er ikke egenandel på reiseforsikring når det kommer til sykdom og skade.

Uansett, unødvendig å bruke forsikring på 500 kr.

Anonymkode: 1e0fd...c46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det er ikke egenandel på reiseforsikring når det kommer til sykdom og skade.

Uansett, unødvendig å bruke forsikring på 500 kr.

Jeg er student og har ikke så mye penger, så 500 kr er mye for meg 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle forsikringer har vel egenandel. Din har nok også dette. Har du sett i dine egne forsikringspapirer hva som står der? Ev kan du ringe og spørre på generelt grunnlag til forsikringsselskapet, og spørre om det er egenandel og hva den er på.

Anonymkode: 8f82b...76b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Reise. Du betaler 1 000 kroner i egenandel. Hva dekkes ikke av reiseforsikringen? Reiser som har begynt før du har kjøpt reiseforsikringen. Kansellerte og ...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):
Reise. Du betaler 1 000 kroner i egenandel. Hva dekkes ikke av reiseforsikringen? Reiser som har begynt før du har kjøpt reiseforsikringen. Kansellerte og ...

Du refererer til standard reiseforsikring. Hvis du ser på innlegget du siterte, skriver ts at han/hun har Gjensidige ung. De har ikke egenandel, annet enn på skade/tyveri av mobil.

Anonymkode: 23e84...755

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle forsikringer har vel egenandel. Din har nok også dette. Har du sett i dine egne forsikringspapirer hva som står der? Ev kan du ringe og spørre på generelt grunnlag til forsikringsselskapet, og spørre om det er egenandel og hva den er på.

Gjensidige ung har ikke egenandel. Min forsikring, som er Gjensidige pluss, har heller ikke egenandel. Hos Gjensidige er det bare den billigste reiseforsikringen som har egenandel, og jeg vil anta at det er det samme hos andre forsikringsselskaper også. 

Anonymkode: 4c1ac...3f8

AnonymBruker
Skrevet

Mange tidligere forsikringsutbetalinger i et kundeforhold kan føre til høyere pris på forsikringer senere. 

Anonymkode: 4f11c...d6f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, som sagt, reiseforsikring har ikke egenandel ved skade og sykdom.

Hilsen forsikringsrådgiver i 7 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...