Gå til innhold

Jeg er redd jeg går i samme fella (nytt forhold)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter mange års ekteskap og påfølgende skilsmisse, dater jeg en ny mann. Tror vi kan kalle oss kjærester. Jeg har møtt barna hans, og han har sagt rett ut at han "vil ha meg" 

Jeg har fått følelser for ham og er forelska. Det som skremmer meg er at jeg ser litt av de samme tendensene som eksen, ting som irriterte meg grønn. Typ rotete hjem, ikke opptatt av hva han har på seg, dårlig kosthold. Tror dette er skygget over av forelskelse fra min side. 

En annen ting jeg har reflektert over i det siste, er at dette er første daten etter bruddet, og jeg går all inn. Det samme gjalft da jeg traff eksen også. Jeg tror jeg er typen som fort blir betatt og får følelser når noen liker meg. Lavt selvbilde kanskje. 

Lovte meg selv etter skilsmissen at jeg ikke skulle gå inn i noe dersom ikke alt stemte. Men er redd jeg er på vei dit nå igjen. Når jeg først er kommet inn i et forhold har jeg store utfordringer med å gjøre det slutt. Erfaringsmessig altså. 

På en annen side er han utrolig snill, fin å se på, god i senga, vi har utrolig bra kjemi og føler jeg kan være meg selv med ham. Dette er vanskelig. 

Anonymkode: 1960c...4f4

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hender fort at man blir sammen med de samme mennene, same shit different wrapping. Jeg synes du har identifisert det ganske bra, du er på vei mot noe usunt. 

Bare at du sier "tror vi kan kalle oss kjærester. Jeg har møtt barna".....

Anonymkode: b4e4a...b7d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man lærer så lenge man lever. Noen bruker bare litt lengre tid. Du er ikke første som gjentar denne feilen, og heller ikke den første som er klar over feilen men velger å gjøre den likevel. Bare du kan bestemme om det er feil for deg eller riktig, det kan gå bra men jeg tror allerede du vet svaret på hvordan dette vil gå. 

Anonymkode: 014f7...7b6

AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her igjen. 

Må legge til at grunnen til skilsmissen var ikke at han rota og ikke var opptatt av hvordan han så ut altså. Det var null kommunikasjon og kjemi, han var ikke snill med barna mine og var lite fleksibel i hverdagen. 

Med den nye mannen virker dette mye bedre. Jeg kan prate med ham om alt, og kjemien er fantastisk bra. 

AnonymBruker
Skrevet

Stol på magefølelsen- den har alltid rett. 
Du kan risikere å bruke år på denne mannen og ende opp med å tenke: jeg skulle stolt på magefølelsen, 

ro ned litt- er det mannen i ditt liv så tåler relasjonen at du tar et steg tilbake. 

Anonymkode: 76081...e39

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med den nye mannen virker dette mye bedre. Jeg kan prate med ham om alt, og kjemien er fantastisk bra. 

Det varer ikke lenge før han ikke gidder å høre deg ut skal du se. 

Like så dumt å gjøre det slutt før det blir seriøst 

Anonymkode: 728a5...62b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Etter mange års ekteskap og påfølgende skilsmisse, dater jeg en ny mann. Tror vi kan kalle oss kjærester. Jeg har møtt barna hans, og han har sagt rett ut at han "vil ha meg" 

Jeg har fått følelser for ham og er forelska. Det som skremmer meg er at jeg ser litt av de samme tendensene som eksen, ting som irriterte meg grønn. Typ rotete hjem, ikke opptatt av hva han har på seg, dårlig kosthold. Tror dette er skygget over av forelskelse fra min side. 

En annen ting jeg har reflektert over i det siste, er at dette er første daten etter bruddet, og jeg går all inn. Det samme gjalft da jeg traff eksen også. Jeg tror jeg er typen som fort blir betatt og får følelser når noen liker meg. Lavt selvbilde kanskje. 

Lovte meg selv etter skilsmissen at jeg ikke skulle gå inn i noe dersom ikke alt stemte. Men er redd jeg er på vei dit nå igjen. Når jeg først er kommet inn i et forhold har jeg store utfordringer med å gjøre det slutt. Erfaringsmessig altså. 

På en annen side er han utrolig snill, fin å se på, god i senga, vi har utrolig bra kjemi og føler jeg kan være meg selv med ham. Dette er vanskelig. 

Kanskje du skal avvente litt med å ta forholdet videre iht samboerskap ol. 

Høres litt ut som meg, forelsker meg voldsomt når jeg gjør det. Også legger jeg litt tilsiden fornuften. Har du hørt noe fra venner om hva de tenker? Evnt kan det være lurt å høre litt på hva de tenker også. Må bare ikke bli sur på dem om det ikke er det du håper de skal si. Venner ser ofte ting du ikke ser selv.

Anonymkode: d6aa6...b24

• Nyttig 1
Gjest ZarahSweet
Skrevet

Magefølelsen skriker for en grunn. Merket det selv da jeg datet. Da jeg møtte kjæresten var det helt stille👀

Nå nærmer vi oss året og har aldri hatt et bedre forhold❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...