Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 Populært innlegg #1 Skrevet 5. august 2024 Jeg sliter med en tann som jeg har vært hos tannlegen med flere ganger. Det som er greia er at det egentlig ikke er noe galt med tanna selvom det er det. For det er ikke hull, men blitt en bitteliten sprekk innvendig i tanna. Dette kan ikke fikses og tannlegen sa at tanna måtte snart ut, det ble prøvd å rotfylle først uten at det hjalp over tid. Jeg er så lei meg fordi dette er en tann som vil synes når jeg smiler, men det er akkurat den tanna nav ikke dekker, så jeg kan ikke søke om støtte. Jeg jobber 100 prosent, men tjener ikke bra. Samboeren tjener mye og har veldig MYE penger stående på konto. Jeg har råd selv til selve tannlegetimen, men jeg har ikke råd til en bro som tannlegen sier må inn etter tanna er trekt. Dette koster veldig mye penger. Samboeren min vil ikke hjelpe meg. Jeg har foreslått nedbetaling til Samboeren min, men han vil ikke hjelpe. Nå har jeg så vondt at jeg så vidt klarer å ta bare på barnet vårt. Men det bryr ikke samboeren min seg om, han er bare småsur fordi jeg ikke orker å rydde og vaske noe særlig når jeg har vondt. Jeg blir så lei meg over å måtte gå tannløs, som vil synes over veldig lang tid til jeg evt får spart opp penger til en bro. Jeg er også lei meg over at han driter i hvordan jeg vil føle meg uten den tanna. Jeg jobber med mennesker og gruer meg til å gå tannløs på jobb. Nå er smertene så sterke at smertestillende ikke virker og smertene går opp i nesa og hele kjeven. Han vil enda ikke hjelpe. Spør meg heller ikke hvordan det går med meg. Er jeg teit som kunne ønske at min samboer hjalp meg når han har mulighet? Han kjøper kjempedyre ting til seg selv når han vil, men å hjelpe samboeren sin så ikke hun er tannløs, det vil han ikke bruke penger på. Anonymkode: 159b1...03a 2 108 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #2 Skrevet 5. august 2024 Du må iallfall få ut tanna når den verker såpass mye Anonymkode: 3406f...dc0 31 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 Populært innlegg #3 Skrevet 5. august 2024 Hvorfor i alle dager vil du være sammen med en sånn fyr? Samtidig ser jeg du jobber 100 %, det er noe som skurrer når man ikke har noen tusen ekstra til overs til tannbehandling. Spør tannlegen om å få det på avbetaling? Og hvis samboeren din blir sur fordi du ikke gjør nok i huset, hvorfor deler dere ikke på dette? Gjør du mer enn 50%, så fakturerer du ham om du tar hans del. Rett skal være rett. Anonymkode: 26c9d...e72 64 6 21
Populært innlegg Sam Jones Skrevet 5. august 2024 Populært innlegg #4 Skrevet 5. august 2024 Du må få ut tanna og be om nedbetalingsplan hos tannlegen. 53 1 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 Populært innlegg #5 Skrevet 5. august 2024 Skjønner ikke hvorfor en er samboer hvis det er slik en skal være. Hadde ikke giddet å være med en som bare ser på at jeg har sterke smerter og lider. Anonymkode: d7c63...5d3 50 1 30
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #6 Skrevet 5. august 2024 Se å få ut den tanna, ihvertfall. Så får du finne ut hvordan du skal finansiere bro etterpå. Anonymkode: 5852b...588 15 3
Frøkenragnhild Skrevet 5. august 2024 #7 Skrevet 5. august 2024 Det der er bare ordentlig dårlig gjort av samboeren din, man må da kunne hjelpe hverandre 20 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #8 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor i alle dager vil du være sammen med en sånn fyr? Samtidig ser jeg du jobber 100 %, det er noe som skurrer når man ikke har noen tusen ekstra til overs til tannbehandling. Spør tannlegen om å få det på avbetaling? Og hvis samboeren din blir sur fordi du ikke gjør nok i huset, hvorfor deler dere ikke på dette? Gjør du mer enn 50%, så fakturerer du ham om du tar hans del. Rett skal være rett. Anonymkode: 26c9d...e72 Jeg har noen tusen ekstra til tannlegen, men ikke 40.000 kr til en bro. Anonymkode: 159b1...03a 5 12 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #9 Skrevet 5. august 2024 Hvorfor lever du i et sånt forhold? Anonymkode: b43da...6d5 13 16
blåbærpai Skrevet 5. august 2024 #10 Skrevet 5. august 2024 Tannverk kan være utrolig smertefult, så her synes jeg typen din oppfører seg som en skikkelig tosk. Hadde aldri tilgitt mannen min om han viste så lite omsorg den gangen jeg trodde jeg skulle dø av tannverk. Har ikke tannklinkikken muligheten for avbetalingsavtale eller lignende? 17 5
Populært innlegg Rosalilje84 Skrevet 5. august 2024 Populært innlegg #11 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg sliter med en tann som jeg har vært hos tannlegen med flere ganger. Det som er greia er at det egentlig ikke er noe galt med tanna selvom det er det. For det er ikke hull, men blitt en bitteliten sprekk innvendig i tanna. Dette kan ikke fikses og tannlegen sa at tanna måtte snart ut, det ble prøvd å rotfylle først uten at det hjalp over tid. Jeg er så lei meg fordi dette er en tann som vil synes når jeg smiler, men det er akkurat den tanna nav ikke dekker, så jeg kan ikke søke om støtte. Jeg jobber 100 prosent, men tjener ikke bra. Samboeren tjener mye og har veldig MYE penger stående på konto. Jeg har råd selv til selve tannlegetimen, men jeg har ikke råd til en bro som tannlegen sier må inn etter tanna er trekt. Dette koster veldig mye penger. Samboeren min vil ikke hjelpe meg. Jeg har foreslått nedbetaling til Samboeren min, men han vil ikke hjelpe. Nå har jeg så vondt at jeg så vidt klarer å ta bare på barnet vårt. Men det bryr ikke samboeren min seg om, han er bare småsur fordi jeg ikke orker å rydde og vaske noe særlig når jeg har vondt. Jeg blir så lei meg over å måtte gå tannløs, som vil synes over veldig lang tid til jeg evt får spart opp penger til en bro. Jeg er også lei meg over at han driter i hvordan jeg vil føle meg uten den tanna. Jeg jobber med mennesker og gruer meg til å gå tannløs på jobb. Nå er smertene så sterke at smertestillende ikke virker og smertene går opp i nesa og hele kjeven. Han vil enda ikke hjelpe. Spør meg heller ikke hvordan det går med meg. Er jeg teit som kunne ønske at min samboer hjalp meg når han har mulighet? Han kjøper kjempedyre ting til seg selv når han vil, men å hjelpe samboeren sin så ikke hun er tannløs, det vil han ikke bruke penger på. Anonymkode: 159b1...03a Dessverre, typisk menn som ikke vil gifte seg. De vil ikke dele pengene sine, og de elsker ikke kvinnene de lever med. For han elsker deg ikke. Han gjør det ikke! Ingen som elsker en person går rundt og ser rolig på at personen har store smerter, samtidig som vedkommende har mulighet til å hjelpe, og attpåtil klager på at den syke personen ikke gjør nok!! Trekk tannen, gå tannløs en periode og DUMP SAMBOER! Han har vist sitt sanne "jeg". Han elsker deg ikke. 48 2 52
Populært innlegg Rosalilje84 Skrevet 5. august 2024 Populært innlegg #12 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor i alle dager vil du være sammen med en sånn fyr? Samtidig ser jeg du jobber 100 %, det er noe som skurrer når man ikke har noen tusen ekstra til overs til tannbehandling. Spør tannlegen om å få det på avbetaling? Og hvis samboeren din blir sur fordi du ikke gjør nok i huset, hvorfor deler dere ikke på dette? Gjør du mer enn 50%, så fakturerer du ham om du tar hans del. Rett skal være rett. Anonymkode: 26c9d...e72 Mest sannsynlig har samboer krevet et ganske så dyr livsstil og at de betaler alt 50/50. Den med dårligst lønn får da selvfølgelig ikke spart seg opp noe buffer. Det hadde ikke overrasket meg hvis TS sto for alle utgifter i forbindelse med barnet. 40 28
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #13 Skrevet 5. august 2024 For en tosk du er sammen med… Få tanna ut , be tannlege om nedbetalingsplan. Har du og samboer helt delt økonomi? Det er bare å gi beskjed at fremover blir det tomatsuppe til middag… Anonymkode: 3c1ad...4c1 22 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #14 Skrevet 5. august 2024 blåbærpai skrev (1 minutt siden): Tannverk kan være utrolig smertefult, så her synes jeg typen din oppfører seg som en skikkelig tosk. Hadde aldri tilgitt mannen min om han viste så lite omsorg den gangen jeg trodde jeg skulle dø av tannverk. Har ikke tannklinkikken muligheten for avbetalingsavtale eller lignende? Tannlegen gir avbetaling, men ikke tannteknikeren som lager broen. Har snakket med tannlegen om det allerede. Anonymkode: 159b1...03a 27
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #15 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Samboeren min vil ikke hjelpe meg. Jeg har foreslått nedbetaling til Samboeren min, men han vil ikke hjelpe. Nå har jeg så vondt at jeg så vidt klarer å ta bare på barnet vårt. Men det bryr ikke samboeren min seg om, han er bare småsur fordi jeg ikke orker å rydde og vaske noe særlig når jeg har vondt. Trekk ut tanna, hiv ut gubben, velg rekkefølge. Iskaldt svin. Anonymkode: 07802...459 32 1 16
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #16 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For en tosk du er sammen med… Få tanna ut , be tannlege om nedbetalingsplan. Har du og samboer helt delt økonomi? Det er bare å gi beskjed at fremover blir det tomatsuppe til middag… Anonymkode: 3c1ad...4c1 Ikke delt økonomi, det ønsker han ikke. Men vi deler faste utgifter 50/50 Anonymkode: 159b1...03a 2 1
Populært innlegg BobbySocks Skrevet 5. august 2024 Populært innlegg #17 Skrevet 5. august 2024 Hadde sluttet å dele faste utgifter 50/50. Hadde forlanger prosentvis betaling. Evnt flyttet for meg selv. For en kjip kuk. 60 1 31
Menchit Skrevet 5. august 2024 #18 Skrevet 5. august 2024 Håper du går fra han, bo sammen med noen med så lite omsorg for deg må gjøre veldig vondt. Et kjerringråd for smerter, kjøp nellikolje på helsekost eller apotek og smør på. Virker bedre enn smertestillende tabletter. Du kan også knuse paracet/ibis og forsøke å smøre direkte der det gjør vondt. 6 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #19 Skrevet 5. august 2024 Uff, så vondt ❤️ Både med tanke på tannen og fyren du er sammen med. Her ville jeg virkelig vurdert parterapi, satt ned foten eller dratt fra han. Man behandler ikke samboeren og moren til barna sine sånn. Dette er ikke kjærlighet, omsorg, støtte... Det er på ingen måte slikt et forhold skal være. Han utnytter deg. Ang tannen, se om det er noen andre du kan låne av, spør tannlegen, opprett en spleis, spar etc. Få ihvertfall den tannen ut ❤️ Anonymkode: 10d4f...182 7 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #20 Skrevet 5. august 2024 Få ut den samboeren og den tanna i samme slengen. Så retter du deg opp i ryggen og står for den manglende tannen inntil du får mulighet til å sette inn en bro. Du får det uten tvil langt bedre uten den egoisten du bor sammen med. Han elsker ikke deg, han elsker kun seg selv. Han har null omtanke for deg, han har null respekt for deg. Og barnet ditt har virkelig ikke godt av å vokse opp og se far behandle mor så råttent! Så kvitt deg med ham! Snakk med legen din, snakk med familien og venner du stoler på, be om hjelp til å flytte fra samboer om du bor hos ham eller inntil dere får flyttet/solgt der dere dere bor. Men kom deg ut av dette forholdet, for det er langt mer ødeleggende for deg enn å gå en periode uten en tann. ❤️ Anonymkode: 72b25...b82 14 5 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå