AnonymBruker Skrevet 10. august #41 Del Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 15.53): De vil ofte ha de med erfaring i IT bransjen, sånn har det alltid vært der. Anonymkode: b659c...e7d Da skjønner jeg ikke hvordan jeg og de 100 medstudentene mine fikk jobb som nyutdannet. Flaks? Anonymkode: 4410a...5e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august #42 Del Skrevet 10. august Selg bolig og ut på leiemarkedet Anonymkode: fa91e...8de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #43 Del Skrevet 11. august Lott morsomt dette. Jobber IT her også. Nå er det slik at vi faktisk unngår nyutdannete folk fra NTNU. Vi unngår også A elever. De vurderer vi kun når det ikke er søkere fra andre plasser. De er ofte kravstore og arrogante og har mye dårligere utdanning enn resten. De prøver å ta over ledende roller som ikke er tiltenkt dem og tror at de kan lede an et team for å så bomme totalt. Vi ønsker snille folk med mangfoldig bakgrunn som gjerne har sett litt av livet også, ikke bare gitt 110% for å få A eller opptak på NTNU. Det må være folk som kan begynne med enkle oppgaver og som opparbeider seg både tillit, ansvar og erfaring med tiden. De som får jobb hos oss er både nyutdannete med middels karakter og erfarne. De er fra UIB, HVL, UIO, UIT og UIA. Noen andre høyskoler er også spennende men her ser vi da litt nærmere på kandidaten. Om dere virkelig driver så mye med søknader, så er dere kanskje for attraktive. Skjønner dere? Det er for mye pynt om alt mulig rart. Hva med å prøve seg på en søknad med maks 6 setninger? Veldig kort. Sende CV og ferdig med saken. "Hei, jeg heter ... jeg har studert ... dere trenger ... jeg kan bidra med ... " Ikke vanskelig dette. Anonymkode: 72d4e...e00 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #44 Del Skrevet 12. august Det ER faktisk ofte veldig slitsomt å søke jobber, samtidig som økonomien bare blir dårligere og dårligere, og optimismen forsvinner. Skjønner ikke poenget med å være så hard mot TS angående dette. Anonymkode: 33bcd...fea 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #45 Del Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (På 10.8.2024 den 23.03): Da skjønner jeg ikke hvordan jeg og de 100 medstudentene mine fikk jobb som nyutdannet. Flaks? Anonymkode: 4410a...5e6 Kan være litt flaks der også ja. Jeg får ofte beskjed om at det har vært nærmere 200 søkere på jobber i disse tider. Ikke bare det, men hva med alle konkursene? Mange erfarne folk som er på jobbjakt nå. Anonymkode: 3db70...51f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #46 Del Skrevet 4. oktober Tenkte på dere tidligere i dag da jeg leste en artikkel om at Fiskeridirektoratet i Tromsø sliter med å fylle stillinger som utviklere. "Det melder avisa iTromsø, som videre skriver at Fiskeridirektoratet siden juni har hatt fire ledige stillinger ved IT-avdelingen på Tromsø-kontoret. Årsaken er at ingen kvalifiserte søkere har meldt sin interesse for utviklingsjobbene som ligger ute." https://www.an.no/sliter-med-a-ansette-folk-i-tromso-truer-med-a-flytte-stillingene-til-bodo/s/5-4-2040246 https://www.itromso.no/nyheter/i/ny4rdB/direktoeren-enten-faar-jeg-folkene-hit-eller-saa-flytter-jeg-stillingene-til-bodoe Anonymkode: b56b4...cd2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #47 Del Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 19.56): Dette. TS har laget sikkert tjue tråder om situasjonen sin, men virker ikke spesielt interessert i å søke jobber over hele landet. Anonymkode: a2c64...999 Oi, en KG-jeger. Anonymkode: c900b...9d0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #48 Del Skrevet 4. oktober Det er nok ikke selve søkingen som gjør dere utslitte, men den konstante følelsen av redsel for å ikke kunne betale for egen bolig, mat, strøm osv. Det tærer virkelig på, og de fleste hadde slitt i samme situasjon. Jeg støtter å tenke midlertidig jobb på Kiwi o.l. mens dere finpusser søknader, for å få puste litt mellom slagene. Ellers kan det være lurt å ta en skikkelig vurdering av om boligen er verdt dette stresset eller om dere bør selge til dere har en stabil og god økonomi. Anonymkode: 2ce8a...53f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #49 Del Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (På 6.8.2024 den 9.05): Trodde de fleste ble utbrente av å jobbe jeg. Men da lærte jeg noe nytt. Anonymkode: bafa0...193 Så bra trodde dere lhs utdannede viste alt. Men du innrømmer hvertfall at du ikke kan alt Anonymkode: cf64a...14a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #50 Del Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tenkte på dere tidligere i dag da jeg leste en artikkel om at Fiskeridirektoratet i Tromsø sliter med å fylle stillinger som utviklere. "Det melder avisa iTromsø, som videre skriver at Fiskeridirektoratet siden juni har hatt fire ledige stillinger ved IT-avdelingen på Tromsø-kontoret. Årsaken er at ingen kvalifiserte søkere har meldt sin interesse for utviklingsjobbene som ligger ute." https://www.an.no/sliter-med-a-ansette-folk-i-tromso-truer-med-a-flytte-stillingene-til-bodo/s/5-4-2040246 https://www.itromso.no/nyheter/i/ny4rdB/direktoeren-enten-faar-jeg-folkene-hit-eller-saa-flytter-jeg-stillingene-til-bodoe Anonymkode: b56b4...cd2 Hva ligger i "kvalifiserte" da? Kvalifiserte som i seniorer? Anonymkode: 3db70...51f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #51 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva ligger i "kvalifiserte" da? Kvalifiserte som i seniorer? Anonymkode: 3db70...51f Jeg leste annonsen nå. De ber om for mye. De har jo listet opp hele stacken og ønsker noen som kan alt. Definitivt senior-stilling den jeg leste. Lønna må opp på godt over 1 mill for denne kompetansen. Anonymkode: b6b70...b34 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #52 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (13 timer siden): Oi, en KG-jeger. Anonymkode: c900b...9d0 Anonymkode: a2c64...999 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #53 Del Skrevet 5. oktober Begge to har endelog fått relevante jobber med lønn et stykke over snittet for folk med vår manglende erfaring. Jeg tror det handler veldig mye om tilfeldigheter om man får jobb eller ikke. Skal sies at de fleste steder jeg søkte jobber gikk de gjennom hr først. Da jeg endelig fikk jobb var det kun utvikler og leder på intervjuet. Tidligere har jeg vært på fire intervjuer uten å få jobben. Nå trengte jeg bare ett Anonymkode: 1afc0...baf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #54 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva ligger i "kvalifiserte" da? Kvalifiserte som i seniorer? Anonymkode: 3db70...51f AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg leste annonsen nå. De ber om for mye. De har jo listet opp hele stacken og ønsker noen som kan alt. Definitivt senior-stilling den jeg leste. Lønna må opp på godt over 1 mill for denne kompetansen. Anonymkode: b6b70...b34 Opplever at "alle" arbeidsgivere skriver urealistiske ønsker i utlysningene, men at de likevel tar til takke med noen som bare fyller en del eller de fleste av kravene. Likevel ikke godt å si hva slags kompetanse eventuelle søkere har hatt uten å se en utvidet søkerliste. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Begge to har endelog fått relevante jobber med lønn et stykke over snittet for folk med vår manglende erfaring. Jeg tror det handler veldig mye om tilfeldigheter om man får jobb eller ikke. Skal sies at de fleste steder jeg søkte jobber gikk de gjennom hr først. Da jeg endelig fikk jobb var det kun utvikler og leder på intervjuet. Tidligere har jeg vært på fire intervjuer uten å få jobben. Nå trengte jeg bare ett Anonymkode: 1afc0...baf Gratulerer Anonymkode: b56b4...cd2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #55 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 18.07): vi faktisk unngår nyutdannete folk fra NTNU. Vi unngår også A elever. De vurderer vi kun når det ikke er søkere fra andre plasser. De er ofte kravstore og arrogante og har mye dårligere utdanning enn resten. Hvordan kan de ha mye dårligere utdanning enn resten, når de fikk A og den beste utdanningen i landet? Du høres misunnelig ut. Dere er nok ikke en veldig attraktiv arbeidsgiver hvis de beste nyutdannete folka ikke vil eller liker å jobbe hos dere. Anonymkode: 829b9...5fa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #56 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 16.08): Det ER faktisk ofte veldig slitsomt å søke jobber, samtidig som økonomien bare blir dårligere og dårligere, og optimismen forsvinner. Skjønner ikke poenget med å være så hard mot TS angående dette. Anonymkode: 33bcd...fea Haha.. Snakk om norsk tankegang, ikke merkelig at vi fremstår som komplette tapre sammenlignet med andre sammenlignbare land🙈 Anonymkode: dee1d...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #57 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan kan de ha mye dårligere utdanning enn resten, når de fikk A og den beste utdanningen i landet? Du høres misunnelig ut. Dere er nok ikke en veldig attraktiv arbeidsgiver hvis de beste nyutdannete folka ikke vil eller liker å jobbe hos dere. Anonymkode: 829b9...5fa Hun vil betale drittlønn, og ønsker derfor folk med dårlig selvtillit. Anonymkode: bd67d...462 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #58 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg støtter å tenke midlertidig jobb på Kiwi o.l. mens dere finpusser søknader Jaja, alle får vel jobb på Kiwi uten videre. For en lættis. Anonymkode: 52042...6d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #59 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 13.16): Hvilke muligheter har man i vår situasjon? Vi har et boliglån å betjene og lite inntekt. Begge omskolerte seg fra forrige jobb fordi vi ikke maktet mer. Vi tok ny utdanning i data, men markedet har blitt vanskelig for nyutdannede. Vi har begge søkt på jobber i over ett år nå uten napp. Hvor går veien videre? Ingen av oss har nok inntekt til at smsykemeldinger vil utgjøre noen stor forskjell for oss Anonymkode: 1afc0...baf Da må dere finne andre jobber i mellomtiden. Tilkallingsvikar på skole, barnehager, sykehjem, butikker, bensinstasjoner etc etc. Søk på alle jobber dere kan være kvalifisert for, både butikk og annet ufaglært. Det finnes alltid jobber for de som vil ha jobb. Anonymkode: 5e166...1f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #60 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Da må dere finne andre jobber i mellomtiden. Tilkallingsvikar på skole, barnehager, sykehjem, butikker, bensinstasjoner etc etc. Søk på alle jobber dere kan være kvalifisert for, både butikk og annet ufaglært. Det finnes alltid jobber for de som vil ha jobb. Anonymkode: 5e166...1f2 Hun skriver jo at de har fått seg relevante jobber nå. Anonymkode: 607e5...f5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå