Tabris Skrevet 11. august 2024 #281 Skrevet 11. august 2024 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker said: Veldig merkelig at noen automatisk antar at man har en «bruk og kast, trendbevisst» stil, fordi man sier at man er opptatt av å kle seg bra. Det er som om de ikke forstår helt hva det å ha en bra stil innebærer. Anonymkode: 35c35...7b9 Det blir vel det samme som at flere her i tråden antar at vi som ikke bryr oss om å kle oss opp i hverdagen har dårlig selvtillit, at vi bare later som om vi ikke bryr oss, at vi ikke får det til, at det er en forsvarsmekanisme osv. Hvorfor er det så vanskelig å bare akseptere at folk er forskjellige og har forskjellige prioriteringer uten å begynne å ilegge andre stygge og negative motiver? Endret 11. august 2024 av Tabris 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #282 Skrevet 11. august 2024 Tabris skrev (6 minutter siden): Det blir vel det samme som at flere her i tråden antar at vi som ikke bryr oss om å kle oss opp i hverdagen har dårlig selvtillit, at vi bare later som om vi ikke bryr oss, at vi ikke får det til, at det er en forsvarsmekanisme osv. Hvorfor er det så vanskelig å bare akseptere at folk er forskjellige og har forskjellige prioriteringer uten å begynne å ilegge andre stygge og negative motiver? Er det ikke du som tidligere i tråden har implisert at det er god selvtillit å ikke kle seg fint? At de som kler seg pent er usikre og har dårlig selvtillit? Anonymkode: 35c35...7b9 1
Tabris Skrevet 11. august 2024 #283 Skrevet 11. august 2024 Just now, AnonymBruker said: Er det ikke du som tidligere i tråden har implisert at det er god selvtillit å ikke kle seg fint? At de som kler seg pent er usikre og har dårlig selvtillit? Anonymkode: 35c35...7b9 Jo, jeg svarte med samme mynt som det jeg ble møtt med for å illustrere et poeng. Og fordi jeg ble irritert over nettopp det at det ser ut til at man ikke forstår at folk er forskjellige. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #284 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg kan bruke en del skarpe farger. Men i dette antrekket var hvert plagg, inkludert skoene, helt forferdelige. Man kan kle seg fargerikt OG fint: Anonymkode: 35c35...7b9 Det der var faktisk det styggeste og mest uformelige antrekket jeg har sett på svært lenge. Det hadde passet bra inn i en annen tråd her Og når vi snakker praktiske klær, ting som subber og sleper i bakken er ikke akkurat brukbart her i vårt klima. Anonymkode: fcb57...77b 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #285 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg kan bruke en del skarpe farger. Men i dette antrekket var hvert plagg, inkludert skoene, helt forferdelige. Man kan kle seg fargerikt OG fint: Anonymkode: 35c35...7b9 Disse helt forferdelige plaggene/skoa i deres øyne,- skal de bare kastes da? Da blir det jo egentlig dere som er bruk og kast hvis ingen kan bruke de? Støtter de som er miljøvennlige og bruker (opp) klærne sine og driter i fjolling og dolling og synsing. Anonymkode: 6d5bf...0f0 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #286 Skrevet 11. august 2024 Det kjedde noe magisk da jeg var 22. Jeg sluttet å bry meg om hva andre hadde på, og ikke minst - sluttet å bry meg om hva andre tenkte om meg. Så jeg er nok slubbert, mannen er sikkert det, og sikkert barna også. Anonymkode: d4584...91c 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #287 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det der var faktisk det styggeste og mest uformelige antrekket jeg har sett på svært lenge. Det hadde passet bra inn i en annen tråd her Og når vi snakker praktiske klær, ting som subber og sleper i bakken er ikke akkurat brukbart her i vårt klima. Anonymkode: fcb57...77b Enig i at det var et upraktisk antrekk for norsk klima. Synes likevel det var et godt eksempel på et fargerikt antrekk som så bra ut. Jeg er ikke så veldig fargerik selv, men jeg synes hun der naila det. Anonymkode: 35c35...7b9 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #288 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Disse helt forferdelige plaggene/skoa i deres øyne,- skal de bare kastes da? Da blir det jo egentlig dere som er bruk og kast hvis ingen kan bruke de? Støtter de som er miljøvennlige og bruker (opp) klærne sine og driter i fjolling og dolling og synsing. Anonymkode: 6d5bf...0f0 Hvorfor skal de kaste klær de bruker? 🤔 Jeg bare lurer på hvorfor folk kjøper så stygge klær i utgangspunktet. Jeg hadde ikke giddet å bruke penger på å se ut som en dass. Og nå kommer det sikkert noen og sier «man kjøper funksjonelle ting som er behagelig!!!!» Jepp. Men jeg foretrekker at de ser bra ut også. Det er faktisk mulig. Anonymkode: 35c35...7b9
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #289 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (På 6.8.2024 den 8.27): Da er man kanskje ikke så kreativ som man tror. Blir litt som å si at dersom huset er fint inni trenger man ikke ofte fasaden en tanke. Man kan mene at huset er fortsatt fint bare fordi man sier det, men andre som ser det for første gang utenifra vil ikke nødvendigvis være enig. Kreativitet handler om skaperglede og er man kreativ nok vil man bruke alle muligheter til å leke seg. Så de som ikke bryr seg om fasaden er bare ikke like kreative, de mangler den driven eller så mangler de energi. Anonymkode: 3aa9d...b6e Din kreativitet handler kanskje om hvilken feedback du får fra folk som går forbi din fasade.. Ikke alle andre sitt gjør det. Nei, et falleferdig hus og klesstil kan ikke sammenlignes da det ene er farlige g og det andre for noen bare overfladisk fjatt som enkelte (og all ære til dere det gjelder) ser på som "nødvendig/viktig" eller hva enn. Du vet lite om min kreativitet selger bra nok til at vi lever gode liv, så pussig at du miner du kan bedømme nivå av kreativitet utifra hvor lang tid man bruker på shopping og foran skapet for å velge klær.. Si meg, hvordan kom du frem til din konklusjon? Anonymkode: 87bf9...cd3 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #290 Skrevet 11. august 2024 Jeg velger komfort over stil👏🏻 Anonymkode: 64433...311 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #291 Skrevet 11. august 2024 Mitt problem er at jeg går fra arbeidsklær til turklær pga t jeg må ut med hundene. Er ikke så veldig ofte jeg er sosial, men kler med da opp med noe klassisk fra ricco vero eller noe sånt. Du kommer aldri til å se meg i hest-genser😂 Anonymkode: 9b2e4...a53
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #292 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvorfor skal de kaste klær de bruker? 🤔 Jeg bare lurer på hvorfor folk kjøper så stygge klær i utgangspunktet. Jeg hadde ikke giddet å bruke penger på å se ut som en dass. Og nå kommer det sikkert noen og sier «man kjøper funksjonelle ting som er behagelig!!!!» Jepp. Men jeg foretrekker at de ser bra ut også. Det er faktisk mulig. Anonymkode: 35c35...7b9 Men når disse "stygge" klærne er produsert og henger til salgs: mener du det er så ille at de bør kastes, eller er det fornuftig at noen faktisk kan bruke de? Anonymkode: 6d5bf...0f0 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #293 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Din kreativitet handler kanskje om hvilken feedback du får fra folk som går forbi din fasade.. Ikke alle andre sitt gjør det. Nei, et falleferdig hus og klesstil kan ikke sammenlignes da det ene er farlige g og det andre for noen bare overfladisk fjatt som enkelte (og all ære til dere det gjelder) ser på som "nødvendig/viktig" eller hva enn. Du vet lite om min kreativitet selger bra nok til at vi lever gode liv, så pussig at du miner du kan bedømme nivå av kreativitet utifra hvor lang tid man bruker på shopping og foran skapet for å velge klær.. Si meg, hvordan kom du frem til din konklusjon? Anonymkode: 87bf9...cd3 Du trenger ikke ta deg så nær av at andre har et annet perspektiv på ting enn deg selv. Du ser jo tydeligvis veldig ned på folk som er opptatt av å ha en fin stil. Da blir det jo tydelig at dette er sårt for deg og at du er redd for å bli dømt av andre. Kanskje fordi du dømmer andre veldig hardt selv? Det er vel heller ikke noe nytt at folk bedømmer hverandre ut i fra hvordan man ser ut. Du gjør jo tydeligvis det også selv (at de som er opptatt av fasaden er overfladiske i ditt hode). Men du mener altså at andre ikke skal få lov til å gjøre det samme mot deg? Det blir jo dobbeltmoral. Det som var mitt poeng med å trekke inn fasaden på et hus er at dersom man selv velger å ikke investere i noe som er synlig for alle, så kan man heller ikke forvente at folk ikke skal legge merke til det og danne seg meninger om det. Man kan jo tenke at det er feil at det er sånn, men sånn er det jo for de fleste. Også for deg ser jeg. Så da er du jo ikke noe bedre selv... Men du kan slappe helt av, det er ingen som er perfekte. Jeg er ikke spesielt fornøyd med min egen fasade for tiden - og derfor overasker det meg heller ikke dersom folk tenker at jeg ikke er særlig kreativ i klesveien. Men på sikt har jeg altså lyst til å bli en av de med god stil og det er også noe jeg er villig til å bruke tid og energi på. Du er helt sikkert kjempe kreativ 👍 Anonymkode: 3aa9d...b6e 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #294 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Pleier ikke folk som henter i barnehagen å komme rett fra jobb? 🤔 Da er det jo naturlig at man kommer i jobbklær, og ikke joggebukse og allværsjakke. Anonymkode: 35c35...7b9 Hva er "jobbklær"? Ser mange som er nydusja og oppstyla. Anonymkode: 893e9...d44
-jk- Skrevet 11. august 2024 #295 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hva er "jobbklær"? Ser mange som er nydusja og oppstyla. Anonymkode: 893e9...d44 Jobbklær kan vel være så mangt, alt fra selvlysende vernetøy eller grønn Kiwi-uniform til drakt og høye hæler. 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #296 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 21.46): Generelt er det mye rart, ja. Var på tur til Sverige med en slektning og hans venn for en tid tilbake. Min slektning hadde på seg en linjakke og ellers pen i tøyet. Vennen hadde joggebukse og kråkks på beina. Må si jeg reagerte. Joggebukse synes jeg til nød man kan bruke litt utenfor husets vegger, f.eks. om butikken ligger ett over gata. Skjønt - såvdt.... .. ellers legger jeg merke til hva kvinnelige kolleger har på seg. Ga faktisk et kompliment til en ung dame som alltid kler elegant og spennende, men langtfra dyre merkeklær. Andre ser jeg kler seg sånn vestkant-bestemorsaktig, litt sånn blå jakker og perlekjeder. Dette synes jeg nesten er ufrivillig komisk gammeldags ut, men jeg vet jo at det er en egen stil... Så har en søt og hyggelig jente som jobber med markedsføring. Men utrolig lite stilig i klesveien. Allværsjakke og topplue og stort sett tettsittende jeans og vid skjorte - ser ut som om hun skal på hyttetur. På en stor sommerfest kom de fleste i kjoler - hun her flate sko, svart skjørt og kremfarget bluse. Utrolig srpudlende jente, som druknet helt i det antrekket, spesielt ettersom hun har nydelig gyldent hår som hadde fortjent farger og en flott kropp også. Mye rart, dere ! Anonymkode: e13c5...48c Det er vel stilen hennes da. Jeg syns vid skjorte og tettsittende jeans er fint og går ofte med det selv. Hyttetur er vel mer joggebukser og hettegenser. Og svart skjørt og kremfarget bluse kan være fint det 🙂 Ser ikke noe rart med det i det hele tatt! Hver sin smak tenker jeg. Å dømme andre for hvordan de kler seg blir for dumt i mine øyne. Anonymkode: b667e...8b6 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #297 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er "jobbklær"? Ser mange som er nydusja og oppstyla. Anonymkode: 893e9...d44 «Nydusja og oppstylta»? Folk som ikke har jobb, da? Siden de nettopp har dusjet, mener jeg. Og hvordan ser du at de er «nydusja»? Er det fordi de ikke har fem dager gammelt, fett hår? Jeg er alltid pent kledd når jeg henter i barnehagen, ettersom jeg kommer rett fra jobb. De fleste jeg ser er kledd i vanlige arbeidsantrekk. Ville være underlig å gå hjemom først for å ta på annet tøy 😄 Anonymkode: 35c35...7b9 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #298 Skrevet 13. august 2024 Mange her irriterer seg over at noen bryr seg om hvordan folk kler seg, men er det ikke litt hyggelig å se folk som faktisk prøver å se bra ut og kle seg fint??? Jeg bryr meg faktisk ikke om folk velger å se ut som en dass, men jeg setter veldig pris på å se folk som faktisk prøver å se bra ut og kle seg fint. De fleste av oss setter pris på kompimenter og kanskje at noen ser litt ekstra på oss, det forutsetter som regel at vi bruker litt energi på nettopp å se godt ut. Jeg er rimelig takknemlig for at jeg har ei kone som liker å pynte seg og se bra ut. Anonymkode: 31b97...402 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #299 Skrevet 14. august 2024 Hadde jeg bodd i et land som var varmt hele året så hadde jeg nok kledd meg finere. Jeg kler meg veldig pent om sommeren, men jeg er frysepinne. Har forsøkt å bruke ullkåpe, men jeg fryser. Har kontorjobb, så bruker dressbukse og skjorte under parkas. Har varmesko, men har pene sko på kontoret som jeg skifter til så fort jeg går inn. Så tror ikke det alltid man kler seg «stygt» som du sier fordi man ønsker. Men rett og slett pga landet vi bor i. Anonymkode: f3a4b...e99
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #300 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 22.21): «Nydusja og oppstylta»? Folk som ikke har jobb, da? Siden de nettopp har dusjet, mener jeg. Og hvordan ser du at de er «nydusja»? Er det fordi de ikke har fem dager gammelt, fett hår? Jeg er alltid pent kledd når jeg henter i barnehagen, ettersom jeg kommer rett fra jobb. De fleste jeg ser er kledd i vanlige arbeidsantrekk. Ville være underlig å gå hjemom først for å ta på annet tøy 😄 Anonymkode: 35c35...7b9 Underlig er det, men jeg ser det ofte. Drar på smilebåndet da,for da er man bare ute etter å vise seg fram. Anonymkode: 893e9...d44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå