Gå til innhold

Har noen erfaring fra å date eldre menn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke eldre som i gamle, men "mye" eldre enn seg selv. Typ er 25, dater mann 45. Fordeler er jo modenhet, det materielle 

Har gjort det 1,5 gang og tror jeg fikk sansen.

Anonymkode: d0b28...3ff

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

8 år eldre og aldri igjen. Ingen materielle goder veier opp 😅

Anonymkode: 450dd...030

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

10 år eldre og aldri igjen. 

Anonymkode: 5a204...7b6

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det skal jeg innrømme at jeg har skydd som pesten. Jeg har en bestemor og bestefar med betydelig aldersforskjell. Det gikk ganske nedover med han da han var i slutten av 60-årene og han ble skikkelig dårlig i 70-årene. Min bestemor har brukt deler av 50-årene sine, 60-årene, 70-årene og 80-årene til å ta vare på han. Han ble over 100 år. Fikk ikke plass på sykehjem fordi at han regnet som frisk nok på tross av at han ikke kunne dusje selv, ikke kunne kle på seg, var nesten blind og hørte nesten ingenting. Ikke fikk han hjemmehjelp heller, så min bestemor gjorde alt til den dagen han døde. Ikke så hun venner, ikke snakket hun med folk utenom han, fordi han var en fare for seg selv og kunne ikke være alene. Å lide på den måten der, nei takk.

Anonymkode: 7a024...321

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke eldre som i gamle, men "mye" eldre enn seg selv. Typ er 25, dater mann 45. Fordeler er jo modenhet, det materielle 

Utrolig mange menn på 25 år er langt mer modne enn dagens 45-åringer, i tillegg så kler de seg bedre, tar bedre vare på seg selv og ser langt bedre ut. Det materielle kan man bygge opp selv, så det er null stress. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja, jeg liker det ☺️

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De fiser hele tida 🤢

Anonymkode: ea3d3...683

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

- Min første eks var ca 17 år eldre enn meg. Vi var sammen i ca 3 år og det var ikke alderen hans som gjorde at det ble slutt 😊

- Min andre eks er 9 år eldre enn meg og vi var sammen i 9 år. Tenkte aldri over aldersforskjellen der heller. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Var i et forhold med en mann som var rundt 20 år eldre. Det er en stor makt uballanse i et slikt forhold. Mannen var grei og snill han men vi var ikke på samme sted i livet. Gøy som en kort romanse men kunne ikke binde meg til en såpass mye eldre mann selv om han fridde. Nå som jeg er i 30 årene er det helt utenkelig å være med noen på vei til pensjonsalder. Jeg ønsker å være på samme stadie i livet som min partner. Over enn viss alder så begynner ofte helsen å skrante, vondt her, vondt der, sliten av ingenting. Jeg har mange år igjen hvor jeg har kapasitet til å leve som ung, ønsker ikke et liv slik som mine foreldre og øvrige familie medlemmer over 60 har. Det er ganske tydelig at de ikke lenger er unge å spreke selv om enkelte holder seg godt for alderen

Anonymkode: 0977f...a6e

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Var sammen med en fyr som var 20 år eldre enn meg. Umoden som fy. Mammagutt, sjø. Verste jeg har vært med på. Selvopptatt, skrøt av alle tidligere erobringer, mente han hadde veto-rett på alle beslutninger fordi han tross alt visste best. Æsj. Nei takk, aldri mer.

Anonymkode: 3893a...153

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det skal jeg innrømme at jeg har skydd som pesten. Jeg har en bestemor og bestefar med betydelig aldersforskjell. Det gikk ganske nedover med han da han var i slutten av 60-årene og han ble skikkelig dårlig i 70-årene. Min bestemor har brukt deler av 50-årene sine, 60-årene, 70-årene og 80-årene til å ta vare på han. Han ble over 100 år. Fikk ikke plass på sykehjem fordi at han regnet som frisk nok på tross av at han ikke kunne dusje selv, ikke kunne kle på seg, var nesten blind og hørte nesten ingenting. Ikke fikk han hjemmehjelp heller, så min bestemor gjorde alt til den dagen han døde. Ikke så hun venner, ikke snakket hun med folk utenom han, fordi han var en fare for seg selv og kunne ikke være alene. Å lide på den måten der, nei takk.

Veldig forståelig, jeg har sett dette selv.  Men så din bestemor på dette som et offer og problem ?  Mange er veldig glad i hverandre og har hatt mange gode år sammen, noen kaller det kjærlighet. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Eldre menn som er sammen med så mye yngre kvinner, er alt annet enn moden. Får se om du synes det samme om noen år...

Anonymkode: da713...e3c

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Merlin said:

Veldig forståelig, jeg har sett dette selv.  Men så din bestemor på dette som et offer og problem ?  Mange er veldig glad i hverandre og har hatt mange gode år sammen, noen kaller det kjærlighet. 

Det er derfor jeg skyr det som pesten fordi jeg kunne aldri forlatt en mann som jeg er glad i. Det er i gode og onde dager, til døden skiller oss av, men det ville absolutt vært er offer.

Hva hun tenkte? Vet ikke. Han slo, han skrek, han dro i henne. Hun har alltid vært en stille dame, som bare har godtatt at sånn er det

• Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Merlin skrev (9 minutter siden):

Man bør tenke preventivt og unngå sånne situasjoner der risikoen er svært høy, som med eldre mann.

Anonymkode: 713dc...979

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er derfor jeg skyr det som pesten fordi jeg kunne aldri forlatt en mann som jeg er glad i. Det er i gode og onde dager, til døden skiller oss av, men det ville absolutt vært er offer.

Hva hun tenkte? Vet ikke. Han slo, han skrek, han dro i henne. Hun har alltid vært en stille dame, som bare har godtatt at sånn er det

Man kan si det man vil om likestilling men dette er ett eksempel fra den generasjonen som blir romantisert idag men er egentlig bare ett resultat av at kvinnen ikke klarte seg alene økonomisk før rettighetene og støtteordningene kom. Stakkars sjel ❤️

Anonymkode: 54d15...eda

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Utrolig mange menn på 25 år er langt mer modne enn dagens 45-åringer, i tillegg så kler de seg bedre, tar bedre vare på seg selv og ser langt bedre ut. Det materielle kan man bygge opp selv, så det er null stress. 

Signerer denne 💯 Prøvd en 10 år eldre en gang, verste opplevelsen ever😂Både modenhetsnivå (null) og fysikk var helt krise. Vondt her og der og påbegynnede gammelmannsplager. Så nei takk, vil ha en jevnaldrende eller litt yngre partner. Ser ingen fordeler med en mann som er eldre enn meg. 

Anonymkode: fdbf0...887

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Datet en som var 20 år eldre. Aldri mer. For stor forskjell. Aldri mer. Max 7 år eldre eller yngre. 

Anonymkode: 37cee...745

• Liker 5
Skrevet

Tror at menn som går etter så mye yngre kvinner kanskje ofte har noen problemer med seg selv. Ikke at det gjelder alle, men jeg vil tro det gjelder en god del.

Klart en 20-åring ser ung, vakker og frisk ut for en mann om han er 20 selv, eller 50, men man har kanskje ikke så mye til felles med så stor aldersforskjell. Selv om det, igjen, sikkert finnes unntak.

Men: Hvis man faller for noen mye eldre eller yngre så er det jo ikke noe i veien for å prøve.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Spørs vel hva du er ute etter? Forskningen viser at det er idiotisk dersom man vil satse på langvarige forhold 

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

12 år eldre og aldri mer. Klokt vil jeg si, for alle vennepar med såpass aldersforskjell endte opp skilt. Bedre å gjøre den tabben før jeg fikk barn med noen. 

Anonymkode: 6dcfb...46f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...