AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #1 Skrevet 5. august 2024 Jeg har slitt med forferdelig angst i noen år nå, den går veldig i bølger. Nå har jeg det helt forferdelig, er svimmel av angst og klarer ikke ta meg sammen😪 Jeg kan få time hos fastlegen når jeg vil for å ventilere, og det får vanligvis angsten under kontroll. Nå har hun ferie i 2 uker til, og jeg kjenner at nå orker jeg ikke mer, jeg bare gråter og er dårlig. Er så ufattelig flaut og pinlig alt det her, men jeg trenger hjelp, nå. Kan man ringe legekontoret? Bare tanken på en fremmed lege er skremmende. Hvorfor finnes det ikke psykiatrisk legevakt, kan umulig være bare meg som har behovet😫 Anonymkode: a464d...a2f 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #2 Skrevet 5. august 2024 Kjære deg, prøv å puste dypt og rolig noen ganger, jeg vet det føles helt forjævlig når det står på! Men hvorfor ønsker du å ringe legekontoret hvis tanken på en annen lege er skremmende og sikkert gir mer angst? Er det ikke bedre å snakke med venn, familie eller noe da? Eller skrive her? Anonymkode: ae696...3d8
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #3 Skrevet 5. august 2024 Selvsagt kan du ringe legekontoret. Om legen har ferie, har de som regel en vikarlege eller en annen mulighet til å hjelpe deg. Anonymkode: 5a750...981 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #4 Skrevet 5. august 2024 Kan ikke snakke med verken venner eller familie, har prøvd. Blir ledd av, naturlignok, for den angsten min er ganske latterlig😬 for alle bortsett fra meg selv... Anonymkode: a464d...a2f 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #5 Skrevet 5. august 2024 Sender deg klem. Sliter selv med depresjon og bruker fastlegen til å ventilere. Da fastlegen min hadde ferie i juli så var det satt opp en vikar, men vikaren hadde kun 20 prosent stilling. Slik at det var svært vanskelig å få time. Så jeg endte med å få time først når psykologen min kom tilbake. Om det er begrenset med vikarer så kan du jo spørre om det går an å få time likevel fordi det haster? For mage år siden gikk jeg til legevakten. Da fikk jeg hjelp, men da må man sitte lenge og vente. Kan jo være at angsten din gjør at det er vanskelig . . Anonymkode: 38bd3...5a2
Irak Skrevet 5. august 2024 #6 Skrevet 5. august 2024 Finnes det ikke tilbud innenfor psykisk helse i kommunen? Er fastlege eneste alternativ?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #7 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har slitt med forferdelig angst i noen år nå, den går veldig i bølger. Nå har jeg det helt forferdelig, er svimmel av angst og klarer ikke ta meg sammen😪 Jeg kan få time hos fastlegen når jeg vil for å ventilere, og det får vanligvis angsten under kontroll. Nå har hun ferie i 2 uker til, og jeg kjenner at nå orker jeg ikke mer, jeg bare gråter og er dårlig. Er så ufattelig flaut og pinlig alt det her, men jeg trenger hjelp, nå. Kan man ringe legekontoret? Bare tanken på en fremmed lege er skremmende. Hvorfor finnes det ikke psykiatrisk legevakt, kan umulig være bare meg som har behovet😫 Anonymkode: a464d...a2f Ring legekontoret å få en legetime. Vikarlege har tilgang til journalen din, og kan hjelpe deg med enten samtale, henvisning til behandling, medisinering eller hva det skulle være behov for. Det viktigste er at det blir tatt tak i nå før det utvikler seg mer. Anonymkode: fa33f...f58
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #8 Skrevet 5. august 2024 Kan du sende melding til legen eller ringe og be om henvisning til ambulerende psykiatrisk team i kommunen? De kommer hjem til deg og skal være et lavterskeltilbud. Anonymkode: af24b...172
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå