Gå til innhold

Hvor tidlig kan jeg ta tidlig graviditetstest etter ivf?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk satt inn blastocyst forrige onsdag, med laser assisted hatching som jeg forstår skal få egget til å feste seg bedre- når kan jeg ta test? Holder på å bli gal av å vente, legen sa jeg skal ta vanlig test 14 august men innen da har jeg gått ut av mitt gode skinn.

Anonymkode: dc24e...8dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du tok ovitrelle før innsett - Tidligst 10 dager etter den ble tatt - ville helst ventet 12 dager - da den i noen tilfeller avhengig av dose kan henge igjen lengre enn 10 dager. 

Hvis du ikke har tatt ovitrelle, ville jeg ventet til Tidligst 8 dager etter innsett, helst 10 dager.  Men selv da kan man få falsk negativ. 

Min klinikk praktiserer testdag 14 dager etter innsett. 

Anonymkode: df0f4...a11

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å teste 10 dager etter innsett, men fikk svaaak positiv test etter 7 dager❤️ Brukte ikke ovitrelle 

Anonymkode: 6f5e6...fee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dersom du tok ovitrelle før innsett - Tidligst 10 dager etter den ble tatt - ville helst ventet 12 dager - da den i noen tilfeller avhengig av dose kan henge igjen lengre enn 10 dager. 

Hvis du ikke har tatt ovitrelle, ville jeg ventet til Tidligst 8 dager etter innsett, helst 10 dager.  Men selv da kan man få falsk negativ. 

Min klinikk praktiserer testdag 14 dager etter innsett. 

Tusen takk. Jeg tok Ovitrelle forrige lørdag kl 23.15. Så da er det gått 9 dager. 

Jeg klarte ikke styre meg og kjøpte tidlig graviditetstest og testet akkurat -den var negativ 😭 Men jeg må jo bare håpe noen dager til 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tusen takk. Jeg tok Ovitrelle forrige lørdag kl 23.15. Så da er det gått 9 dager. 

Jeg klarte ikke styre meg og kjøpte tidlig graviditetstest og testet akkurat -den var negativ 😭 Men jeg må jo bare håpe noen dager til 

Den kan enda være feil. Ovitrelle kan gå ut raskere enn 10 dager også ;) Og for de som tester hele veien for å teste ut ovitrelle - så skjer det at de får negativ test før den blir positiv igjen. 

Fordeler og ulemper med å teste tidlig :)

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den kan enda være feil. Ovitrelle kan gå ut raskere enn 10 dager også ;) Og for de som tester hele veien for å teste ut ovitrelle - så skjer det at de får negativ test før den blir positiv igjen. 

Fordeler og ulemper med å teste tidlig :)

Takk! ❤️ Satt og grein på kontoret og en kollega kom og så at jeg var rød i øynene, jeg sa jeg hadde fått solkrem i øyet 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Pga Ovitrelle tester jeg helt fra innsett for å vite når eggløsningshormonene er ute av kroppen og jeg kan stole på testene når de blir positive.

Jeg har fått positiv test 4 dager etter innsett av 5 dagers blastocyst ved alle mine graviditeter.

Anonymkode: 6dbeb...a63

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd kjemisk på flere forsøk.

Otrivelle - positivt. Så negativt, så svakt positivt igjen 2-3 dager. Så negativt. 

Ville ventet til testdato. Ingen svar før det er sikre. 

Anonymkode: e1eb9...04e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...