Gå til innhold

Mottatt beskjed fra Hovedstevnevitne (Namsfogden) om dokument til forkynnelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk akkurat en sms om at jeg må møte opp på politistasjonen og hente et dokument til forkynnelse til meg -er jeg stevnet tror dere?? Kan ikke skjønne hva dette gjelder, men ble nokså stresset. Har en jobb som berører en god del bedrifter og økonomiske forhold, så kan ha noe med det også, men var sendt meg privat...  

Anonymkode: 25014...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk akkurat en sms om at jeg må møte opp på politistasjonen og hente et dokument til forkynnelse til meg -er jeg stevnet tror dere?? Kan ikke skjønne hva dette gjelder, men ble nokså stresset. Har en jobb som berører en god del bedrifter og økonomiske forhold, så kan ha noe med det også, men var sendt meg privat...  

På SMS? Snodig. Ville tro det ble sendt rekommandert i posten, det er jo helt spinnvilt å sende sånn info på SMS!

Det høres ut som svindel spør du meg men. 

Anonymkode: 6610f...278

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trenger ikke være noe alvorlig. Har du ikke inkassokrav, har du neppe noe å frykte. (men selv om det skulle være utleggsforretning, lar det seg løse) 

Anonymkode: 0e8e1...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke ubetalt skatt, heller ingen andre inkassokrav jeg vet om. Kjører for å hente brevet nå...grøss og gru 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En ukjent onkel i Amerika som har  dødd?

Det trenger ikke være noe negativt.

Anonymkode: 04beb...38a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har blitt stevnet/saksøkt og måtte ikke møte opp personlig da, fikk brev i posten hjemme. Og oppnevnt advokat som jeg hadde fikset på forhånd fikk også papirene. Så syns det er rart om du skal møte opp personlig for det. Eneste jeg kommer på der jeg har fått personlig beskjed er ved besøksforbud, da måtte jeg som ba om det også få det forkynt personlig. 

Anonymkode: 716ce...7c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Når avsender skal forsikre seg om at mottaker mottar et dokument, så forkynnes dokumentet via hovedstevnevitnet. Rekomandert sending tar ofte lang tid, både å sende, og det hender folk ikke henter brevet ut. 
Kan være alt fra at du skal møte i retten som vitne, til noe helt bagatellmessig. Har jobbet å med hovedstevnevitnet., og sett og hørt litt ymse. 

Anonymkode: e600d...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg har blitt stevnet/saksøkt og måtte ikke møte opp personlig da, fikk brev i posten hjemme. Og oppnevnt advokat som jeg hadde fikset på forhånd fikk også papirene. Så syns det er rart om du skal møte opp personlig for det. Eneste jeg kommer på der jeg har fått personlig beskjed er ved besøksforbud, da måtte jeg som ba om det også få det forkynt personlig. 

Anonymkode: 716ce...7c5

Når ts regnes som «edruelig» og kan komme og hente, så er det mindre belastende enn å få hovedstevnevitnet, (noen steder politiet andre steder andre etater) hjem eller på arbeidsplassen. Kan og handle om ressursbruk, ved å sende folk ut, når personen regnes som stødig og i stand til å møte opp personlig. 

Anonymkode: e600d...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I forrige uke hang det et sånt brev på døra inn til oppgangen min. Det synes jeg var rart. Det var tapet opp (det lå i lukket konvolutt) og det sto Namsfogden og Politiet på det og navn på mottaker. Utrolig flaut for mottakeren.

Anonymkode: 47f68...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner det er ekkelt.

Men tipper det er en bagatell.

Anonymkode: 11f7a...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Trenger ikke være noe alvorlig. Har du ikke inkassokrav, har du neppe noe å frykte. (men selv om det skulle være utleggsforretning, lar det seg løse) 

Anonymkode: 0e8e1...2e1

Utleggsforretning får du beskjed om på digipost.

Anonymkode: 26727...a40

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

På SMS? Snodig. Ville tro det ble sendt rekommandert i posten, det er jo helt spinnvilt å sende sånn info på SMS!

Det høres ut som svindel spør du meg men. 

Anonymkode: 6610f...278

Det er det ikke. Selve beskjeden om å møte på xxx politistasjon sendes som sms( det ringes også), dokumente ligger på politistasjon. Hvis ikke de hentes må noen kjøre ut og finne vedkommende. 

Forkynnelse kan ikke skje via rek sending nei. 

Til ts - har du husket å betalt kom.avgifter/skatt? Uansett er bare å hente papirene og forhold deg til det.

Anonymkode: 3b734...c70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Karo* skrev (5 timer siden):

Har ikke ubetalt skatt, heller ingen andre inkassokrav jeg vet om. Kjører for å hente brevet nå...grøss og gru 

Hvordan gikk det?

Anonymkode: 09906...4c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som svindel. Jeg har flere ganger vært stevnet som vitne og har mottatt stevningen på Digipost, som er politiet sin postkanal. 

Om det er en dom du skal motta så blir den forkynt enten gjennom personlig oppmøte eller via advokat

Anonymkode: 4312e...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Høres ut som svindel.

Hvordan kan man bli svindlet av en sms som sier at dokumentet kan hentes fysisk?

Anonymkode: d553f...d42

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Siden det er Namsfogden som ber deg møte, og ut fra hvilken jobb du har så er det kanskje et ubetalt krav? Det kan være f eks et konkursvarsel. Dette er vanlig praksis, hvis du får sms har de nok forsøkt ringe deg før du fikk sms. Hvis du er styrets leder i et foretak er det deg de forsøker få tak i. 

Anonymkode: 5acbc...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Høres ut som svindel. Jeg har flere ganger vært stevnet som vitne og har mottatt stevningen på Digipost, som er politiet sin postkanal. 

Om det er en dom du skal motta så blir den forkynt enten gjennom personlig oppmøte eller via advokat

Det er ikke svindel. Det er ikke alle som har Digipost eller åpner dokumentet der. Da må det gjøres andre tiltak for å få tak i deg. Man må møte opp hos politiet for å få dokumentet forkynt. Hvis ikke blir man oppsøkt hjemme eller på arbeidsplass. Og det er jo greit å slippe…

Anonymkode: 5acbc...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sannsynligvis namsfogden. Eneste etat som bruker skrivemaskin og brevpost idag.

Anonymkode: f2350...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...