Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei:-) jeg elsker å pynte litt ift årstidene hjemme. Så derfor lurer jeg på når dere bruker å pynte til høst?

Anonymkode: 8018f...aca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også en høstpynter og liker å variere litt etter årstidene. Men jeg pynter ikke til høst før det er høst. I år faller 1. september på en søndag så det blir nok den dagen at lysfat med kongler, eikenøtter, kastanjenøtter, pyntesopper, gresskar, pledd og puter med lune høstfarger mm kommer på plass. Nå er jeg midt i sommerferien og jeg er veldig glad i sommeren så jeg ønsker ikke å klusse den til med høst før høsten er her

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Pynter til høst når det er høst i begynnelsen av september.

Anonymkode: 05b53...fe9

AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på været og hva som passer med andre planer. Tar det gjerne i flere omganger, skifter f.eks. gardiner i slutten av august/begynnelsen av september (planlegger neste helg), og så kommer mer høstpynting med blader, kongler, lys osv.  utover i september. 

Anonymkode: 2efea...da6

Skrevet

Jeg liker kun sommeren av alle årstider.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger kun sommer.

Anonymkode: 4947c...d3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med fårikål, pinnekjøtt, ribbe, kalkun, juletorsk, lutefisk osv?

vi bare HØSTER litt? Eller er det noe som dør i den forbindelse? 🤦‍♀️

Anonymkode: 6afd0...7b6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå blander du høst og vinter 🤦‍♀️🤦‍♀️

Anonymkode: 55c33...cf3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå blander du høst og vinter 🤦‍♀️🤦‍♀️

Forklar? Dør det bare på vinter og ikke høst? Eller mener du motsatt? Derfor, forklar gjerne hva jeg blander 🤷‍♀️

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jøjje meg så avansert noen liker å gjøre det. Pynt inne om høsten eller lar vær, det er da opp til hver og en. At jeg pynter inne har da lite å gjøre med at noe dør (barnslig å komme med sånne avsporinger i utgangspunktet.)  Jeg pynter fordi vi er mer inne enn om sommeren (iallefall jeg), jeg pynter for å gjøre det trivelig og koselig rundt meg, jeg pynter og tenner lys for hygge. Jeg markerer høsten med farger, høsten byr på av det🍁 Jeg pynter for å markere skiftninger i året, fordi det er innbydende og koselig.

Jeg elsker halloween og pynter ekstra opp med det i høstmørket. La vær å pynt med noe som har med høsten å gjøre, sitt inne i mørket og glo om det er så fryktelig at høsten eksisterer og du forbinder den med død. Men det har jo ingenting med trådens tema å gjøre.  Jeg forbinder høst med farger, innekos, hygge, norsk frukt og mye annet som representerer liv og glede. Så kan jo surmulerene kanskje lage seg sin egen tråd med død, forfall og fordervelse, (tror forresten disse ville ha god nytte av litt pynt rundt seg så de iallefall hadde det litt trivelig i all sin negativitet)

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det skjer jo hele året. Grillmaten for eksempel.

Anonymkode: 3d186...b27

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner veldig godt at du vil pynte til høsten. Høsten er en fin årstid og det er koselig, så jeg synes du skal gjøre det. Også kan alle som har noe i mot det droppe å gjøre det i sitt hjem. Alle har lov til å like forskjellige årstider. 

Anonymkode: 6bd47...38f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Forklar? Dør det bare på vinter og ikke høst? Eller mener du motsatt? Derfor, forklar gjerne hva jeg blander 🤷‍♀️

Slakt skjer hele året rundt det er ikke noe unormalt verken for fårikål eller pinnekjøtt. Vi slakter lam og vi slakter så vi har grillmat. Vi slakter om våren og om sommeren. Død har vi rundt oss i alle sesonger. Noe mer du lurte på?

Vi har derimot ikke høsting av korn hele året. Vi har derimot ikke rotgrønnsaker som kommer opp av jorda om høsten hele året. Vi har derimot ikke norsk frukt som er  på sitt beste hele året. Før var avlingene og Innhøstingen om høsten livsviktig for vinteren. 

Innhøsting er det å hente eller berge inn en avling eller en høst.[1] En kan for eksempel høste inn korn, frukt, nøtter, blomster, blader, dyrefôr, fiber- og oljeplanter. Tradisjonelle navn for innhøsting av høy er slåttonn, mens innhøsting av korn er blitt kalt skuronn.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Innhøsting

Høsten er høysesong for norske råvarer. Kornet høstes, rotgrønnsakene kommer opp fra jorda, lammet kommer ned fra fjellet, plommer og eplene høstes og vi spiser Norges nasjonalrett, nemlig fårikål.

Navnet kommer av at innhøstingen av frukt, grønnsaker og korn som tradisjonelt skulle lagres til vinteren, startet i september.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Høst

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det skjer jo hele året. Grillmaten for eksempel.

Anonymkode: 3d186...b27

Så poenget ditt er, hva? ifb. med påstanden om at ting ikke dør naturlig på høsten eller ved innhøsting? 😅🤷‍♀️🤦‍♀️ bare på vinteren, eller noe sånt 😂🤷‍♀️🤪

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Slakt skjer hele året rundt det er ikke noe unormalt verken for fårikål eller pinnekjøtt. Vi slakter lam og vi slakter så vi har grillmat. Vi slakter om våren og om sommeren. Død har vi rundt oss i alle sesonger. Noe mer du lurte på?

Vi har derimot ikke høsting av korn hele året. Vi har derimot ikke rotgrønnsaker som kommer opp av jorda om høsten hele året. Vi har derimot ikke norsk frukt som er  på sitt beste hele året. Før var avlingene og Innhøstingen om høsten livsviktig for vinteren. 

Innhøsting er det å hente eller berge inn en avling eller en høst.[1] En kan for eksempel høste inn korn, frukt, nøtter, blomster, blader, dyrefôr, fiber- og oljeplanter. Tradisjonelle navn for innhøsting av høy er slåttonn, mens innhøsting av korn er blitt kalt skuronn.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Innhøsting

Høsten er høysesong for norske råvarer. Kornet høstes, rotgrønnsakene kommer opp fra jorda, lammet kommer ned fra fjellet, plommer og eplene høstes og vi spiser Norges nasjonalrett, nemlig fårikål.

Navnet kommer av at innhøstingen av frukt, grønnsaker og korn som tradisjonelt skulle lagres til vinteren, startet i september.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Høst

Så poenget ditt er, hva? ifb. med påstanden om at ting ikke dør naturlig på høsten eller ved innhøsting?

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg postet av utestengt bruker og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Vet dere om det kommer høstpynt på Dollarstore og Rusta og Nille i år?

Anonymkode: 6f0bb...867

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vet dere om det kommer høstpynt på Dollarstore og Rusta og Nille i år?

Nille pleier jo å ha en del stæsj, men tror det går litt trått med de da de enda prøver å selge ut noe av sommersortimanget som ingen vil ha fordi det ikke har vært sommer i år. I kundeavisen deres har de en side som de kaller "tidlig høst" men synes ikke akkurat det var så mye høstpreg over de varene. Kommer sikkert mer etter hvert.

Europris har noe pyntesopper, gresskar i ymse sorter. Kremmerhuset har stuet sommervarene lengst bak i butikkene og fått inn en del høstprodukter og farger inn. 

Tgr gjør seg klare for høstens produkter etter hva jeg kan se når jeg har kikket.

Dollarstore og Rusta er jeg litt usikker på men det pleier jo alltid å komme litt. Hadde vært veldig uvanlig om de skulle droppet det i år.

• Hjerte 1
Skrevet
On 8/23/2024 at 11:22 AM, skreppamedleppa said:

Nille pleier jo å ha en del stæsj, men tror det går litt trått med de da de enda prøver å selge ut noe av sommersortimanget som ingen vil ha fordi det ikke har vært sommer i år. I kundeavisen deres har de en side som de kaller "tidlig høst" men synes ikke akkurat det var så mye høstpreg over de varene. Kommer sikkert mer etter hvert.

Europris har noe pyntesopper, gresskar i ymse sorter. Kremmerhuset har stuet sommervarene lengst bak i butikkene og fått inn en del høstprodukter og farger inn. 

Tgr gjør seg klare for høstens produkter etter hva jeg kan se når jeg har kikket.

Dollarstore og Rusta er jeg litt usikker på men det pleier jo alltid å komme litt. Hadde vært veldig uvanlig om de skulle droppet det i år.

Tusen takk! Jeg var og tittet på Nille og synes ikke at nyhetene deres var så høstlig. Skal ta meg en tur til Kremmerhuset.

Skrevet

Har ulike putetrekk. Til høsten har jeg dyp lilla, oransjetoner ol. Jul har jeg rødt og julemotiv. Sommeren har jeg lyse farger og lin. 

Har presset blader og laget høstbilde. Står i gangen. Rognebærgreiner, lyng. På sommeren har jeg friske blomster, gjerne selvplukk. 

Anonymkode: 138db...e76

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...