AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #41 Del Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 15.57): Tror det blir for dyrt for deg å skulle fungere som juridisk rådgiver. Antagelig vil du heller ikke være god nok (ettersom du skriver at du primært har jobbet som leder). Har du bred nok erfaring som leder til å kunne bruke det til noe? Anonymkode: 7ab80...113 Jeg er helt enig, det blir dyrt å få alt det formelle på stell, og selvom jeg besto advokatkurset en gang i tiden så føles det som 100 år siden. Jeg er utdatert som jurist/rettshjelper. Sånn er det bare. Men er god på å skrive klagebrev, husker ikke sist jeg faktisk betalte en parkeringsbot 😉 Anonymkode: ddf30...e86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #42 Del Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (På 6.8.2024 den 11.09): Ser de søker folk som telefonintervjuer. Anonymkode: 91807...a4e Hm.... jeg er en av dem som ikke lenger liker å snakke i telefon 😅 Anonymkode: ddf30...e86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #43 Del Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (På 6.8.2024 den 20.31): Hva driver disse med? Anonymkode: 17d1c...401 I senga? Hva tror du? Anonymkode: 03089...ea7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #44 Del Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 19.04): Nå vet jet ikke hva ulike facebook-grupper tillater, men du kan vel legge ut litt reklame på grupper som kan passe? Feks kan det være ulike pårørendegrupper, demens osv. Sikkert noen som ønsker hjelp til klager, forstå lovverket, veiledning og diverse. Samne med feks skole/mobbesaker. Du kan også se gjennom ulike kontrakter, tilby korrektur på feks oppgaver / rådgivning av studenter innen jus, eller oversette til norsk/engelsk. Siden du er jurist kan du vel også være verge? Kjenner ikke så godt til det, så vet ikke om man kan velge hvem man sier ja til å være verge for. Noen situasjoner krever jo en del mer enn andre. Dyrepass om du liker det og har mulighet. Det er jo også de som hsr hunder som feks er gammel eller av ulike grunner ikke kan gå så lange turer. Eller trenger en hjemmeværende fordi de har seperasjonsangst. Anonymkode: 209e8...cdd Tusen takk for mange gode tanker og forslag! Ja, jeg har tenkt på at jeg kunne hjelpe folk til å finne fram i byråkratiet og utforme klager, veilede etc, men jeg vet bare ikke hvordan jeg skulle "markedsføre" det. Kanskje et gammeldags oppslag på nærbutikkens oppslagstavle kan funke, haha. Oversettelse norsk/engelsk kunne jeg gjerne gjort siden jeg har jobbet utenlands og behersker engelsk godt. Men igjen....hvordan få slike jobber. Jeg har også tenkt på dette med verge, men veldig mange vergeoppdrag handler om økonomi, det å være tett på og følge opp (og sette grenser for) folks daglige forbruk. Det kjenner jeg kan bli litt mye. Og som du sier; man kan trolig ikke velge hvem man blir utpekt som verge for (hvis man først ligger inne i "verge-poolen" ) . Dyrepass er en eksellent idè! Det er bare det at jeg allerede har flere katter i huset og jeg driver med oppdrett av rasekatt som hobby. Det er en dyr hobby og utgiftene overgår inntektene, men det er veldig moro og gir mye glede. En drøm jeg har er å kjøpe meg et hus med hage, og faktisk drive et lite kattehotell i tillegg til eget oppdrett. Og med et anneks så jeg kan drive en liten airbnb-virksomhet. Selvom jeg setter pris på ideene om frivillig arbeid så må jeg jo innrømme at jeg ønsker å tjene litt penger, som ufør kan jeg tjene ca 50000 kroner uten å bli trukket i trygd. Det er klart at jeg har lyst til å finne en måte å tjene disse 50000 (innenfor rammen av det helsa tillater). Det ville hatt stor betydning for livskvaliteten! Sånn er det bare 😅 Tusen takk til alle dere som engasjerte dere og kom med tanker og tips! Jeg har fått litt mer å tenke på 🙏🥰 Anonymkode: ddf30...e86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #45 Del Skrevet 23. august 2024 Prøv å komme deg opp fra senga å gjør noe positivt for helsa di før du tenker på å jobbe. Har du overskudd kan du prøve deg som frivillig på en eller annen måte hvis du ønsker deg kollegaer igjen. Etter dette kan du jo vurdere om du orker å gjøre noe arbeid "fra senga". Anonymkode: c89be...638 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #46 Del Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Prøv å komme deg opp fra senga å gjør noe positivt for helsa di før du tenker på å jobbe. Har du overskudd kan du prøve deg som frivillig på en eller annen måte hvis du ønsker deg kollegaer igjen. Etter dette kan du jo vurdere om du orker å gjøre noe arbeid "fra senga". Anonymkode: c89be...638 Jeg går i terapi og jeg trener flere ganger i uka, jeg har sluttet å røyke og jeg spiser sunt, så jeg gjør det jeg kan for helsa mi. Og det er faktisk sånn at noen av oss har kroniske tilstander og trenger mye hvile mellom aktiviteter, - noen av oss har et batteri som tappes veldig fort. Ellers takk for tipset. Anonymkode: ddf30...e86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå