AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #21 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men du, kan du ikke for eksempel kontakte Gatejuristen? Forklar situasjonen, og jeg er sikker på at de for eksempel kan gi deg det samme som de gir studentmedarbeidere. Under korona, så gjorde vi mye arbeid hjemmefra. Sakene er relativt enkle og det er ikke noe tidspress. Om du gjerne vil ha kompensasjon, så er det sikkert mulig å snakke om det og 😊 Anonymkode: 7707a...845 Det har jeg ikke tenkt på faktisk. Det er en ide! Siden jeg har jobbet som leder i mange år (og ikke som utøvende jurist) så er mine juridiske kunnskaper litt utdaterte, men jeg ville jo kunne bidra med nettopp å skrive klagebrev eller andre brev til det offentlige på typiske saker som dukker opp hos Gatejuristen o.l. Tusen takk for ditt innspill, det må jeg virkelig tenke på! Anonymkode: ddf30...e86 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #22 Del Skrevet 5. august 2024 Korrekt lesning av oppgaver, trenger litt selv markedsføring. Ikke noe voldsomt du tjener heller men holder hodet skjerpet. Anonymkode: 19fa7...87c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #23 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Begyn å skriv bøker? Anonymkode: 08934...7f7 Hadde jeg hatt en idè om hva jeg skulle skrive om (som jeg tror noen ville være interessert i) så hadde det vært en god idè. 🙂 Men jeg har verken ideene eller utholdenheten som kreves, tror jeg 😉 Men takk for tanken 😄 Anonymkode: ddf30...e86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #24 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Korrekt lesning av oppgaver, trenger litt selv markedsføring. Ikke noe voldsomt du tjener heller men holder hodet skjerpet. Anonymkode: 19fa7...87c Ja! Det hadde vært noe for meg! Hvor og hvordan markedsfører jeg en slik tjeneste? 🙂 Anonymkode: ddf30...e86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #25 Del Skrevet 5. august 2024 OnlyFans Anonymkode: 74505...04b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #26 Del Skrevet 5. august 2024 Rådgivning gjennom ulike organisasjoner kan jo være noe. Du kan og se på frivillig arbeid? Det finnes i mange former, også digitalt. Du får ikke betalt, men du kan få brukt hodet. Anonymkode: d46ab...c10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest issoras Skrevet 5. august 2024 #27 Del Skrevet 5. august 2024 Jeg kom også her for å anbefale frivillig arbeid, som Gatejuristen, eller JURK? Jeg er overbevist om at mange uføre sitter på verdifull kompetanse og kapasitet som er gull verdt for frivillige organisasjoner og mennesker som trenger hjelp. Eller hva med diverse rådgivningstelefoner (hvis disse kan besvares hjemmefra)? Det går også an å høre med frivillighetssentralen, eller direkte med lokale frivillig organisasjoner der du bor der det kan tenkes at de er i kontakt med mennesket som trenger hjelp til å finne frem i jungelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #28 Del Skrevet 5. august 2024 Telefonsex om du orker å høre på gamlinger runke. Anonymkode: 40e98...a6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #29 Del Skrevet 5. august 2024 Tror det blir for dyrt for deg å skulle fungere som juridisk rådgiver. Antagelig vil du heller ikke være god nok (ettersom du skriver at du primært har jobbet som leder). Har du bred nok erfaring som leder til å kunne bruke det til noe? Anonymkode: 7ab80...113 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #30 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tusen takk for den tanken, men da må jeg sette opp min egen business og drive markedsføring, og jeg må gjøre en jobb for å registrere meg som "rettshjelper" med forsikring. I det hele tatt blir det for stort for meg med min begrensede kapasitet. Men ja, hvis det var mulig å få tekster tilsendt som jeg kunne lese korrektur på eller engelske tekster jeg kunne oversette til norsk.... Eller at jeg kunne hjulpet noen å skrive klagebrev eller andre type brev til det offentlige (ikke så lett for alle).... Anonymkode: ddf30...e86 Nå vet jet ikke hva ulike facebook-grupper tillater, men du kan vel legge ut litt reklame på grupper som kan passe? Feks kan det være ulike pårørendegrupper, demens osv. Sikkert noen som ønsker hjelp til klager, forstå lovverket, veiledning og diverse. Samne med feks skole/mobbesaker. Du kan også se gjennom ulike kontrakter, tilby korrektur på feks oppgaver / rådgivning av studenter innen jus, eller oversette til norsk/engelsk. Siden du er jurist kan du vel også være verge? Kjenner ikke så godt til det, så vet ikke om man kan velge hvem man sier ja til å være verge for. Noen situasjoner krever jo en del mer enn andre. Dyrepass om du liker det og har mulighet. Det er jo også de som hsr hunder som feks er gammel eller av ulike grunner ikke kan gå så lange turer. Eller trenger en hjemmeværende fordi de har seperasjonsangst. Anonymkode: 209e8...cdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thndrcnt Skrevet 5. august 2024 #31 Del Skrevet 5. august 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Telefonsex om du orker å høre på gamlinger runke. Anonymkode: 40e98...a6a Man kan gjøre det på nett i stedet, og få betalt for å utgi seg for å være en 19 åring som absolutt har lyst å ligge med Kåre på 68, men du trenger bare skrive meldinger og hverken snakke eller lytte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #32 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ikke gi tips når du har null kjennskap til hva som må være på plass for å selge juridisk bistand i Norge😑 Anonymkode: 5cf9a...5ec Ikke gneldre før du har lest innlegg skikkelig. Anonymkode: 17d1c...401 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #33 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er en voksen dame i femtiåra som ble ufør i fjor, og som dessverre må akseptere at helsa er dårlig, at jeg har veldig begrenset med energi og at jeg må tilbringe mye tid i seng og sofa for å hvile før og etter aktivitet. Likevel har jeg lyst til å bruke evnene mine litt og jeg har lyst til å finne en jobb som jeg kan gjøre på PC mens jeg ligger og hviler. For selv om kroppen lider av fatigue så er jeg ikke alltid så sliten i hodet. Men det er vanskelig for meg å lage faste avtaler om arbeidstid fordi formen er veldig uforutsigbar. Så jeg ønsker meg en jobb hvor jeg kan arbeide på PC hjemmefra, men samtidig en jobb hvor jeg kan selv bestemme når jeg jobber og hvor mye jeg jobber (men kanskje med et minimum i uka eller noe...) Finnes det i hele tatt noen jobber som dette? Jeg har gjort noen søk og det eneste som kommer opp er chat-medarbeider med "voksent" innhold. Det har jeg ikke lyst på! 🙄 Jeg er tidligere jurist og leder og jeg er logisk anlagt og flink til å skrive. Er det noen av dere som har ideer om hvor jeg skal lete etter en slik "selvbestemt" jobb hjemmefra? 🙏 Anonymkode: ddf30...e86 Sensor Anonymkode: 13513...770 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millie- Skrevet 5. august 2024 #34 Del Skrevet 5. august 2024 Jeg tenkte også sensor. Finnes jo mange juss-fag på universitet og høgskoler, og de trenger ofte ekstern sensor. Etter jeg tok master har jeg tatt på meg oppdrag som sensor i mitt fagfelt. Sendte bare en Mail til ulike høgskoler og tilbudte mine tjenester, fikk positivt svar fra alle. Lykke til! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #35 Del Skrevet 5. august 2024 Millie- skrev (4 timer siden): Jeg tenkte også sensor. Finnes jo mange juss-fag på universitet og høgskoler, og de trenger ofte ekstern sensor. Etter jeg tok master har jeg tatt på meg oppdrag som sensor i mitt fagfelt. Sendte bare en Mail til ulike høgskoler og tilbudte mine tjenester, fikk positivt svar fra alle. Lykke til! 😊 En ekstern sensor uten PhD, uten erfaring fra akademia/undervisning, og som har drevet med ledelse, ikke jus? Tror ikke det er så mange universiteter (jusutdanninger) som er interessert i en slik ekstern sensor, du. Ja, jeg jobber i akademia selv. Det måtte i tilfelle være noe innen ledelse, men hvis TS ikke har utdanning innen det (noen kurs her og der teller ikke), så er også urealistisk. Anonymkode: f42c5...237 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #36 Del Skrevet 5. august 2024 Forøvrig, med nytt lovverk som nettopp trådte i kraft vil det være mye mindre behov for eksterne sensorer. Det kreves nå kun ekstern sensor for muntlig eksamen (uaktuelt for TS), og store oppgaver/emner. Universitetene er alle omtrent bankerott, og vil garantert spare inn der det er mulig = mye mindre ekstern sensur enn før. Anonymkode: f42c5...237 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 6. august 2024 #37 Del Skrevet 6. august 2024 Ryddet for reklame og svar til det. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #38 Del Skrevet 6. august 2024 Ser de søker folk som telefonintervjuer. Anonymkode: 91807...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #39 Del Skrevet 6. august 2024 Hva med å jobbe litt i senga? Vet om flere som ble uføre og tjener ca. det dobbelte av trygda si. Anonymkode: 40cab...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #40 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva med å jobbe litt i senga? Vet om flere som ble uføre og tjener ca. det dobbelte av trygda si. Anonymkode: 40cab...9b2 Hva driver disse med? Anonymkode: 17d1c...401 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå