Gå til innhold

Hormoner ved overgangsalder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp, jeg tror jeg har begynt å få hetetokter! Er 50, har hatt jevne blødninger nå helt til denne måneden, nå har den uteblitt og svetten pipler over hele kroppen, og jeg har nattesvette. Bør jeg til lege for å få hormoner?

Anonymkode: 0b74a...597

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er helt normalt å komme i overgangsalder å ikke alle trenger hormoner. Selv har jeg hatt hetetokter + div overgangsplager i flere år men har aldri vurdert hormoner. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selv om mensen er uteblitt denne gangen så er det ikke sikkert du er ferdig med den. Hos meg kom og gikk den i 3 år. Av og til regelmessig, stoppa 3 måneder kom tilbake, uteble 6 måneder og kom tilbake. Du kan jo snakke med legen men ikke sikkert du blir anbefalt hormoner så tidlig i fasen. 

Anonymkode: 86f64...456

Skrevet
NinaLisa skrev (2 timer siden):

Nei det er helt normalt å komme i overgangsalder å ikke alle trenger hormoner. Selv har jeg hatt hetetokter + div overgangsplager i flere år men har aldri vurdert hormoner. 

Hvordan takler du jobb og annet med overgangsplager? For min del ble søvnvansker, humørsvingninger og hjernetåke såpass ille at jeg måtte begynne med hormoner for å klare å fungere sånn noenlunde normalt.

AnonymBruker
Skrevet

Begynte på hormoner. Hadde overoppheting.

Anonymkode: 88389...a2f

AnonymBruker
Skrevet

Femarelle her, styrketrening og påfyll D-vitaminer og omega 3. 

Anonymkode: c47c5...6a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...