Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en levering fra Oda hvor varene var både oppbevart i feil romtemperatur (kjøttkaker og diverse som måtte kastes) samt muggent pålegg og frukt og i tillegg var det svarte flekker på leverposteien - jeg fikk heldigvis refundert pengene men har aldri vært så misfornøyd med Oda som jeg ble nå, er det noen som har opplevd lignende? Frister lite å bestille mat derfra igjen 

Anonymkode: 92c0b...43f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått varer fra Oda i mange år og aldri opplevd skade/feil på noe.

Anonymkode: e5987...021

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte bestiller du der? 

Anonymkode: 15a92...984

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har fått varer fra Oda i mange år og aldri opplevd skade/feil på noe.

Anonymkode: e5987...021

Kan hende jeg bare hadde veldig uflaks denne gangen

Hvor ofte bestiller du der? 

ukentlig, har kun opplevd å få dårlig frukt tidligere 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan hende jeg bare hadde veldig uflaks denne gangen

ukentlig, har kun opplevd å få dårlig frukt tidligere 

Så du bestiller veldig ofte, og du vurderer boikotte dem for EN dårlig bestilling som de refunderte? 

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du bestiller veldig ofte, og du vurderer boikotte dem for EN dårlig bestilling som de refunderte? 

Sier at det frister lite å bestille matvarer derfra igjen, er ikke så gøy å lage en stor bestilling og evt oppleve dette på nytt 

• Liker 1
Skrevet

Bare å sende de en klage.

Opplevde å få noen andre sin mat og at transportøren som ikke snakka norsk bare trakk på skuldra.

Fikk tilbake pengen.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
mereo skrev (3 minutter siden):

Bare å sende de en klage.

Opplevde å få noen andre sin mat og at transportøren som ikke snakka norsk bare trakk på skuldra.

Fikk tilbake pengen.

Dette har jeg også opplevd, og prøvde å si til noen av sjåførene at de kjørte inn til feil hus og fikk som svar at «I don’t speak Norwegian and not english», da er det vanskelig å få kommunisert 

• Liker 1
Skrevet

Dette har jeg også opplevd, og prøvde å si til noen av sjåførene at de kjørte inn til feil hus og fikk som svar at «I don’t speak Norwegian and not english», da er det vanskelig å få kommunisert 

Det er høyst frustrerende, det er mye hjelp i dem når de ikke kan snakkes med og ikke klarer å gjøre jobben sin heller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestilt fast fra Oda i mange år. Og er bare en gang, jeg fikk en dårlig mango. Ellers vært veldig fornøyd.

Anonymkode: b8dcf...30a

Skrevet

Har bestilt mye hos de og nesten alltid vært fornøyd - de gangene ikke har de refundert penger .  Har også inntrykk av at de tar hensyn til kunders ønsker/tilbakemeldinger. 

MEN nå har de jo hatt økonomiske utfordringer og kutter ned - får jo håpe de ikke sparer seg til fant. 

Men jeg håper vel bare at det TS opplevde var uheldige omstendigheter -når en hel leveranse er feil/dårlig må du jo nesten ha skjedd noe. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Om man baserer seg på en matleveranse, og denne "ikke kommer" eller det som kommer "ikke kan brukes", så skaper dette gjerne ekstra trøbbel. 
Man trenger jo faktisk ALL denne maten, og man har basert seg på at den kommer som avtalt. 

En utfordring med en og annen dårlig vare, som refunderes greit og enkelt, er å forvente, og betyr relativt lite. 
Men når HELE leveransen er skadet, og det handler om tydelig kvalitetsbrist, så hjelper det lite å få varene refundert. 

Først og fremst må man jo da kaste seg rundt og få tak i varene på annet vis. 
Men man vil også alltid være forberedt på at dette kan skje igjen. Og dermed gjøre tiltak som gjør at en slik hendelse ikke er så ille for en selv, om den skulle skje.
Et tiltak for å sikre at dette ikke skjer igjen, er å ikke bestille mat fra Oda, men heller reise i butikken og handle selv. 

I slike tilfeller som dette, der feilen tydeligvis er omfattende, og nesten "systematisk", så bør Oda faktisk vurdere å gjøre større kompenserende tiltak enn bare ren refusjon av skadet vare. 

Om du kjøpte en flybillett, møtte på flyplassen og fikk beskjed først ved gaten om at billetten din måtte kanselleres, så tror jeg du hadde vært ganske misfornøyd om kompensasjonen kun var refundert flybillett. 
Antagelig er jo denne billetten en del av en større helhet for deg. 
(Hadde du fått beskjed om at de måtte gi deg et dårligere sete enn du hadde betalt for, eller at du kom frem noen timer senere enn planlagt, så hadde du antagelig tenkt at å få refundert litt av billettprisen var helt greit.) 

Anonymkode: e9871...efd

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det en stund siden vi bestilte fra Oda, men våre leveranser var stort sett bra. 
De gangene noe har manglet, eller noe ikke har hatt rett kvalitet, så har de refundert med en gang. 

Men etter at de kuttet ned på mye av det utvalget vi faktisk brukte dem for, i tillegg til at prisene på de varene som var igjen gikk en del opp, så sluttet vi å bruke dem så ofte. 

Synd, for de var gode på å tilby et mangfold av matvarer i mange kategorier en stund. 

Anonymkode: e9871...efd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...