AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #1 Skrevet 5. august 2024 Fått en ny time igjen og jeg gruer meg SÅ! Var for 2 mnd siden og nå må jeg inn igjen til gyn. Det er funnet celleforandringer igjen som jeg tidligere har hatt også. Husker ikke hvordan vevsprøven var men føler jeg er den eneste som går gjennom dette. Anonymkode: ffc0c...ff7 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #2 Skrevet 5. august 2024 Jeg må inn hver 4 til 6mnd. Føler jeg går med tikkende bombe i kroppen. Anonymkode: 58ee5...5e9
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #3 Skrevet 5. august 2024 Jeg var gjennom to stk i 2021, etter å ha tatt vanlige celleprøver hver 3 mnd i 1år. Ble konisert litt etter siste vevsprøve, og har ikke hatt celleforandringer siden. 🙂 Anonymkode: 60c6f...f38 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #4 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg må inn hver 4 til 6mnd. Føler jeg går med tikkende bombe i kroppen. Anonymkode: 58ee5...5e9 Åhr. Sikkert samme som meg da... Godt å høre det ikke bare er meg. Føler å jeg bare sitter å venter på dårlig resultatet her, grusomt. Tror det blir sjekk nå hvilken grad jeg har, så blir det konisering igjen om det er CIN3 tror jeg...? Gammel er du da? Hva er din historie rundt dette og har du hatt før ? Anonymkode: ffc0c...ff7
KaraThrace Skrevet 5. august 2024 #5 Skrevet 5. august 2024 (endret) Jeg har tatt mange slike, og ble til slutt konisert for fem-seks år siden. Har hatt x antall prøver etter det og alle er fine 😁 Flink du er som sjekker deg! Jeg har også født et barn etter å ha blitt konisert og det gikk veldig fint. ❤️ Du er ikke alene, selv om det føles sånn ut. Kanskje du kan tenke på at det er bra at du er tidlig ute? Endret 5. august 2024 av KaraThrace 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #6 Skrevet 5. august 2024 Det er helt vanlig å gjøre dette, helt rutine! Forsøk å ikke bekymre deg før du vet om det er noe å bekymre seg over. Ikke gøy med slike undersøkelser, bare kom gjennom det og gjør noe hyggelig for deg selv etterpå. Anonymkode: 82158...4e3 3
Janina1 Skrevet 5. august 2024 #7 Skrevet 5. august 2024 Jeg ble konisert i 2007, gikk til faste kontroller frem til 2016 da jeg fjernet livmor, livmorhals og eggledere.
AlternativX Skrevet 5. august 2024 #8 Skrevet 5. august 2024 Har tatt flere vevsprøver. Synes det var ubehagelig, men gikk helt fint. Bekymret meg ikke for kreft. Ble konisert, tok HPV vaksinen etterpå og har vært frisk siden! 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #9 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var gjennom to stk i 2021, etter å ha tatt vanlige celleprøver hver 3 mnd i 1år. Ble konisert litt etter siste vevsprøve, og har ikke hatt celleforandringer siden. 🙂 Anonymkode: 60c6f...f38 Så man trenger ikke tenke det verste selvom jeg igjen har celleforandringer? Denne gyn syntes det er litt kjipt jeg måtte gjennom dette igjen. Anonymkode: ffc0c...ff7 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #10 Skrevet 5. august 2024 AlternativX skrev (50 minutter siden): Har tatt flere vevsprøver. Synes det var ubehagelig, men gikk helt fint. Bekymret meg ikke for kreft. Ble konisert, tok HPV vaksinen etterpå og har vært frisk siden! Tar de sjekk av eggstokkene også da? Anonymkode: ffc0c...ff7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #11 Skrevet 5. august 2024 Janina1 skrev (1 time siden): Jeg ble konisert i 2007, gikk til faste kontroller frem til 2016 da jeg fjernet livmor, livmorhals og eggledere. Hvorfor fjernet de? Jeg vil helst ikke fjerne🥺🥺 jeg er 36 Anonymkode: ffc0c...ff7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #12 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Åhr. Sikkert samme som meg da... Godt å høre det ikke bare er meg. Føler å jeg bare sitter å venter på dårlig resultatet her, grusomt. Tror det blir sjekk nå hvilken grad jeg har, så blir det konisering igjen om det er CIN3 tror jeg...? Gammel er du da? Hva er din historie rundt dette og har du hatt før ? Anonymkode: ffc0c...ff7 Er 43. Hatt hvp16 virus. Tatt vaksinene da det ble oppdaget. Men vist endring. 3 ganger.men ikke blitt være som de sier. Og føler det er bare å vent å se. Spurte en gang om vi ikke kunne bare fjerne siden jeg har familie medlem død av kreft i livmor og eggstokker. Pluss familie som har fjernet alt. Fikk som svar det gjør vi ikke før vi må Anonymkode: 58ee5...5e9 1
AlternativX Skrevet 5. august 2024 #13 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tar de sjekk av eggstokkene også da? Anonymkode: ffc0c...ff7 Tok ultralyd, men ikke noe annet. Eggstokkene så hekt fine ut.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #14 Skrevet 5. august 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Tar de sjekk av eggstokkene også da? Anonymkode: ffc0c...ff7 De har sett på mine med ultralyd, men jeg tror eggstokker er litt vanskelige å undersøke generelt. Nå er eggstokk-kreft ganske sjelden, så det ville jeg prøvd å ikke bekymre meg for. Skal selv ta ny HPV-prøve etter fødsel i høst, har hatt HPV18 i 2 års tid nå og tatt vevsprøve 2 ganger, men ikke vært aktuelt med konisering, sist hadde celleforandringene blitt mindre. Syns ikke vevsprøve er så gøy, men man får jo bedøvelse så man ikke kjenner noe, og det er jo veldig lurt å få gjennomført det. Håper det går fint med deg! Anonymkode: 3f206...e3a
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #15 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De har sett på mine med ultralyd, men jeg tror eggstokker er litt vanskelige å undersøke generelt. Nå er eggstokk-kreft ganske sjelden, så det ville jeg prøvd å ikke bekymre meg for. Skal selv ta ny HPV-prøve etter fødsel i høst, har hatt HPV18 i 2 års tid nå og tatt vevsprøve 2 ganger, men ikke vært aktuelt med konisering, sist hadde celleforandringene blitt mindre. Syns ikke vevsprøve er så gøy, men man får jo bedøvelse så man ikke kjenner noe, og det er jo veldig lurt å få gjennomført det. Håper det går fint med deg! Anonymkode: 3f206...e3a Neida jeg er heldigvis under kontroll og han kunne "med det blotte øyne" ikke se kreft. Han er nøye og syntes det er veldig bra han prioriterer meg sånn at jeg får time ganske kjapt. Han vil helst jeg skal slippe alt dette, har hatt HPV16 i 2år nå og forrige gang fant de forandringer som de ikke vet graden på enda. Er det han som har valgt at jeg skal komme så kjapt ? Føler det haster siden jeg fikk time alt nå igjen. Ts ❤️ Anonymkode: ffc0c...ff7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #16 Skrevet 5. august 2024 Har tatt vevsprøve to ganger, og en konisering. Synes det har gått fint, og jeg er veldig redd for sånt. Eneste er at jeg har kjent litt menssmerter i magen når gynekologen holder på, noe jeg synes er litt ubehagelig. Har også følt meg veldig alene om dette, og det føles nesten litt urettferdig. Er 28 år, og har holdt på med med vevsprøver, kontroller osv siden jeg var 25.. Ønsker deg masse lykke til, vi er mange i samme båt❤️ Anonymkode: 2776a...e33 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #17 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har tatt vevsprøve to ganger, og en konisering. Synes det har gått fint, og jeg er veldig redd for sånt. Eneste er at jeg har kjent litt menssmerter i magen når gynekologen holder på, noe jeg synes er litt ubehagelig. Har også følt meg veldig alene om dette, og det føles nesten litt urettferdig. Er 28 år, og har holdt på med med vevsprøver, kontroller osv siden jeg var 25.. Ønsker deg masse lykke til, vi er mange i samme båt❤️ Anonymkode: 2776a...e33 Hvorfor har vi det sånn og må vi holde på sånn livet ut? Føler liksom det aldri stopper. Talk for gode råd og ord dere 💖😁 Anonymkode: ffc0c...ff7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #18 Skrevet 5. august 2024 Den eneste...? Tror ikke jeg har en eneste venninne som ikke har celleforandringer, har tatt vevsprøve og eller er konisert. Det er da helt vanlig. Anonymkode: e79e5...25a 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #19 Skrevet 5. august 2024 Det er veldig vanlig med celleforandringer, også alvorlige, dessverre. Har mange bekjente som har hatt det. Jeg hadde det for mange år siden, og endre opp med å konisere. Gikk til oppfølging en stund, men så skjedde livet og jeg har glemt det litt bort. Vevsprøvene og koniseringen var ingen big deal annet enn at det alltid er sært å være hos gynekologen... Anonymkode: 25412...681
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #20 Skrevet 5. august 2024 Hadde celleforandring grad 3 og aktivt hpv virus så ble konisert. Gikk til kontroll hvert halvår en periode med celleprøver også vevsprøve litt etterpå , og nå en gang i året med det samme. Har aktivt hpv virus, et av de aggressive til tross for at jeg har tatt vaksine etter det ble påvist. I følge gynekolog kunne vaksinen hjelpe å bekjempe viruset. Uansett vaksinert for andre typer så det er jo bra. Vevsprøve er ubehagelig men det er jo for en viktig grunn man gjør det. Anonymkode: a1f45...28f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå