AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #1 Del Skrevet 5. august 2024 Jeg sitter på et hotell i Norge og spiser frokost. Plutselig ser jeg ei dame som går rundt og forsyner seg med mat - kun iført morgenkåpe og sko (så vidt jeg kan se). Vedkommende er hvert fall bukseløs. Aldri opplevd følgende, så derfor spør jeg: Er dette innafor eller ikke? Anonymkode: 130d0...aa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #2 Del Skrevet 5. august 2024 Lol aaaaadri sett, håper heg aldri ser 🤣 Anonymkode: af8aa...b99 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet 5. august 2024 #3 Del Skrevet 5. august 2024 Nei 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #4 Del Skrevet 5. august 2024 Det har jeg heller aldri opplevd. Men, hun hadde nå en stor morgenkåpe, så ingen skade skjedd... Anonymkode: 5a672...56a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #5 Del Skrevet 5. august 2024 That's a big NO! Anonymkode: ce416...ead 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #6 Del Skrevet 5. august 2024 Nei! Anonymkode: 30816...697 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #7 Del Skrevet 5. august 2024 Veldig lite innafor! Anonymkode: 821df...360 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #8 Del Skrevet 5. august 2024 Langt, langt utenfor. Anonymkode: 3d83a...591 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #9 Del Skrevet 5. august 2024 Nei. Når man spiser på hotell, så kler man seg deretter. Anonymkode: a373a...152 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #10 Del Skrevet 5. august 2024 Nei nei nei nei nei. Æsj! Er på høyde med baris i byen og på restaurant det der…. Anonymkode: 1f8df...3c3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #11 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Langt, langt utenfor. Anonymkode: 3d83a...591 Men hva er begrunnelsen? Hva er forskjell på for eksempel en kjole og en sid morgenkåpe? Anonymkode: 5a672...56a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #12 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hva er begrunnelsen? Hva er forskjell på for eksempel en kjole og en sid morgenkåpe? Anonymkode: 5a672...56a Det har noe med privatheten i det å gjøre. På samme måte med bikini og undertøy. Du kan gå i bikini på stranden, men undertøy er no-go. Selv om "funksjonen"(les: tildekkingsgraden) er helt lik. Anonymkode: 1f8df...3c3 28 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #13 Del Skrevet 5. august 2024 Først og fremst er det vel bare en sosial konvensjon. Det er nok av plagg som dekker det nødvendige som ikke sømmer seg i alle sammenhenger av den grunn. Noe er privat, og morgenkåpe forbindes med en privat setting. Det fremstår rart med badeshorts på jobb selv om den dekker like mye som en annen shorts. Man kan like det eller ei, men det å følge sånne sosiale spilleregler sier gjerne i seg selv noe om folk. Selv forbinder jeg nok også morgenkåpe med (risiko for) litt skitt. Skjønner mange kun bruker morgenkåpe når de er nydusjet og aldri så rene, men mange ligger også i en svett og skitten seng med den og hiver den på skitne badegulv til neste gang den skal brukes. De fleste er også nakne under. Jeg sier ikke at det er dekkende her, kanskje er hun tvert imot helt nydusjet og fresh, men jeg legger ikke til grunn at en som rusler rundt i morgenkåpe offentlig er særlig hygienisk av seg. Da passer den dårlig til det å spise sammen med (i hvert fall i samme rom som) en haug med fremmede som forsyner seg fra samme buffet. Anonymkode: 3d83a...591 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #14 Del Skrevet 5. august 2024 Nei. Uhygienisk og sloppy. Anonymkode: caf3c...21a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #15 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Først og fremst er det vel bare en sosial konvensjon. Det er nok av plagg som dekker det nødvendige som ikke sømmer seg i alle sammenhenger av den grunn. Noe er privat, og morgenkåpe forbindes med en privat setting. Det fremstår rart med badeshorts på jobb selv om den dekker like mye som en annen shorts. Man kan like det eller ei, men det å følge sånne sosiale spilleregler sier gjerne i seg selv noe om folk. Selv forbinder jeg nok også morgenkåpe med (risiko for) litt skitt. Skjønner mange kun bruker morgenkåpe når de er nydusjet og aldri så rene, men mange ligger også i en svett og skitten seng med den og hiver den på skitne badegulv til neste gang den skal brukes. De fleste er også nakne under. Jeg sier ikke at det er dekkende her, kanskje er hun tvert imot helt nydusjet og fresh, men jeg legger ikke til grunn at en som rusler rundt i morgenkåpe offentlig er særlig hygienisk av seg. Da passer den dårlig til det å spise sammen med (i hvert fall i samme rom som) en haug med fremmede som forsyner seg fra samme buffet. Anonymkode: 3d83a...591 Det er jo også mange som kan slenge seg på hotellsenga i vanlige klær, og de sitter rundt i lokalene i disse klærne, og går rundt i byen med dem. Så jeg vet ikke helt om argumentet om hygiene står så sterkt. Den vanlige påkledningen trenger altså ikke å være noe renere enn en morgenkåpe, kanskje heller tvert imot. Jeg har aldri gått rundt offentlig i morgenkåpe altså, men på en sånn frokost (det handler ikke om at hun går rundt i morgenkåpe på jobben) så er jeg litt mindre negativ. Har som nevnt aldri opplevd det. Anonymkode: 5a672...56a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #16 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Først og fremst er det vel bare en sosial konvensjon. Det er nok av plagg som dekker det nødvendige som ikke sømmer seg i alle sammenhenger av den grunn. Noe er privat, og morgenkåpe forbindes med en privat setting. Det fremstår rart med badeshorts på jobb selv om den dekker like mye som en annen shorts. Man kan like det eller ei, men det å følge sånne sosiale spilleregler sier gjerne i seg selv noe om folk. Selv forbinder jeg nok også morgenkåpe med (risiko for) litt skitt. Skjønner mange kun bruker morgenkåpe når de er nydusjet og aldri så rene, men mange ligger også i en svett og skitten seng med den og hiver den på skitne badegulv til neste gang den skal brukes. De fleste er også nakne under. Jeg sier ikke at det er dekkende her, kanskje er hun tvert imot helt nydusjet og fresh, men jeg legger ikke til grunn at en som rusler rundt i morgenkåpe offentlig er særlig hygienisk av seg. Da passer den dårlig til det å spise sammen med (i hvert fall i samme rom som) en haug med fremmede som forsyner seg fra samme buffet. Anonymkode: 3d83a...591 Nei, hun så ikke veldig nydusjet ut, hvert fall. Jeg er også enig i at jeg forbinder morgenkåpe med en privat setting og syns det er noe «skittent» over det. Jeg tenkte først at hun kanskje bare skulle hente mat og spise på rommet, men jaggu satt hun i salen og spiste. Jeg hadde reagert på samme måte dersom noen hadde kommet i bar overkropp. Man kler på seg før man går til buffet - syns nå jeg. TS Anonymkode: 130d0...aa3 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #17 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, hun så ikke veldig nydusjet ut, hvert fall. Jeg er også enig i at jeg forbinder morgenkåpe med en privat setting og syns det er noe «skittent» over det. Jeg tenkte først at hun kanskje bare skulle hente mat og spise på rommet, men jaggu satt hun i salen og spiste. Jeg hadde reagert på samme måte dersom noen hadde kommet i bar overkropp. Man kler på seg før man går til buffet - syns nå jeg. TS Anonymkode: 130d0...aa3 Hvordan kan en morgenkåpen bli mer skitten enn de klærne man valser rundt med overalt på hotellet og i byen? Anonymkode: 5a672...56a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #18 Del Skrevet 5. august 2024 Ikke vanlig, nei. Tror jeg aldri har sett det. Personlig tar jeg både tannpuss, dusj og sminke før hotellfrokost, av respekt for andre gjester. Synes det er fryktelig ekkelt hvor mange som går rundt frokostbuffeten med morgenånde. Anonymkode: fd2ba...114 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #19 Del Skrevet 5. august 2024 Haha ikke sett men hadde ikke blitt sur eller irritert om jeg hadde sett det 😅 Klarer ikke å bli provosert av slikt, synes det bare er litt søtt egentlig selv om jeg ikke ville ha gjort det samme selv 😄 Anonymkode: f9140...a9d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #20 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke vanlig, nei. Tror jeg aldri har sett det. Personlig tar jeg både tannpuss, dusj og sminke før hotellfrokost, av respekt for andre gjester. Synes det er fryktelig ekkelt hvor mange som går rundt frokostbuffeten med morgenånde. Anonymkode: fd2ba...114 Personen kan da både ha dusjet, pusset tennene og lagt sminke før frokosten selv om personen har morgenkåpe på. Anonymkode: f9140...a9d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå