Gjest Anonym200427 Skrevet 4. august 2024 #1 Skrevet 4. august 2024 Hei! Har noen her sluttet på prevensjon og bare brukt kondom med sin samboer? Vurderer dette da jeg får masse bivirkninger på hormonell prevensjon, men er redd for å bli gravid. Og er ikke så lett for meg å tracke syklus pga uregelmessig mens.. tips?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #2 Skrevet 4. august 2024 Ja. Av hensyn til sykdom har vi blitt enige om at jeg ikke skal gå på prevensjon. Det er jo kjedelig, jeg ønsker at han skal sterilisere seg. Sex er ikke bare inn og ut., det går fint, men jeg tror vi hadde hatt mer «pulesex» dersom vi ikke hadde brukt prevensjon. Anonymkode: adfb6...a57
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #3 Skrevet 4. august 2024 Han kan klippe strengen hvis det er aktuelt... Kondom kan absolutt brukes, men vi opplevde det som ekstremt tiltak og litt drepen på spontaniteten. Men det er vår erfaring? Anonymkode: 63e83...923
Gjest Anonym200427 Skrevet 4. august 2024 #4 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja. Av hensyn til sykdom har vi blitt enige om at jeg ikke skal gå på prevensjon. Det er jo kjedelig, jeg ønsker at han skal sterilisere seg. Sex er ikke bare inn og ut., det går fint, men jeg tror vi hadde hatt mer «pulesex» dersom vi ikke hadde brukt prevensjon. Anonymkode: adfb6...a57 Ja tenker jeg også, vi gjør mye ant gøy. Har vært sammen så lenge og at sex med penetrering er nesten et ork nå😂 men klarer ikke helt stole på kondom når vi først har det!
Gjest Anonym200427 Skrevet 4. august 2024 #5 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han kan klippe strengen hvis det er aktuelt... Kondom kan absolutt brukes, men vi opplevde det som ekstremt tiltak og litt drepen på spontaniteten. Men det er vår erfaring? Anonymkode: 63e83...923 Vi er 20 og 23… ja ser den!
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #6 Skrevet 4. august 2024 Anonym200427 skrev (10 minutter siden): Hei! Har noen her sluttet på prevensjon og bare brukt kondom med sin samboer? Vurderer dette da jeg får masse bivirkninger på hormonell prevensjon, men er redd for å bli gravid. Og er ikke så lett for meg å tracke syklus pga uregelmessig mens.. tips? Jeg sluttet på prevensjon på grunn av bivirkninger for 8 år siden. Da hadde jeg prøvd alle de ulike sortene på markedet, før samboeren min sa at det var på tide å droppe de på grunn av alle bivirkningene de ga meg. Vi bruker som regel ikke kondom, men han "hopper av i svingen" (noe jeg selvsagt ikke anbefaler om du er redd for å bli gravid!) Men, hva med å bruke kondom som prevensjonsmiddel pluss å hoppe av i svingen i tillegg? 🙈 Anonymkode: a027d...4c5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #7 Skrevet 4. august 2024 Anonym200427 skrev (14 minutter siden): Hei! Har noen her sluttet på prevensjon og bare brukt kondom med sin samboer? Vurderer dette da jeg får masse bivirkninger på hormonell prevensjon, men er redd for å bli gravid. Og er ikke så lett for meg å tracke syklus pga uregelmessig mens.. tips? En spiral må være bedre enn p produkter, og langt bedre enn å bil gravid. Finnes en rekke ulike spiraler i dag. Anonymkode: 70dde...c32
Gjest Anonym200427 Skrevet 4. august 2024 #8 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En spiral må være bedre enn p produkter, og langt bedre enn å bil gravid. Finnes en rekke ulike spiraler i dag. Anonymkode: 70dde...c32 Det er spiral jeg har 😕 har alle bivirkninger som er.. men spesielt mye cystisk akne
Gjest Anonym200427 Skrevet 4. august 2024 #9 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sluttet på prevensjon på grunn av bivirkninger for 8 år siden. Da hadde jeg prøvd alle de ulike sortene på markedet, før samboeren min sa at det var på tide å droppe de på grunn av alle bivirkningene de ga meg. Vi bruker som regel ikke kondom, men han "hopper av i svingen" (noe jeg selvsagt ikke anbefaler om du er redd for å bli gravid!) Men, hva med å bruke kondom som prevensjonsmiddel pluss å hoppe av i svingen i tillegg? 🙈 Anonymkode: a027d...4c5 Ja det bør vel være ganske safe… men overtenkingen min er stor😅
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #10 Skrevet 4. august 2024 Anonym200427 skrev (5 minutter siden): Det er spiral jeg har 😕 har alle bivirkninger som er.. men spesielt mye cystisk akne Har du hormonspiral eller kobberspiral? Når du er så ung, bør du ikke droppe prevensjon, hva gjør du dersom du blir gravid bed et «arbeidsuhell»? Hva med å få behandling for huden? Anonymkode: 70dde...c32
Gjest Anonym200427 Skrevet 4. august 2024 #11 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du hormonspiral eller kobberspiral? Når du er så ung, bør du ikke droppe prevensjon, hva gjør du dersom du blir gravid bed et «arbeidsuhell»? Hva med å få behandling for huden? Anonymkode: 70dde...c32 Har hormonspiral. Kobberspiral er ikke anbefalt for så unge fikk jeg beskjed om av gyn, spesielt da jeg har smerter ved mens. Jeg har prøvd all behandling for huden nå er siste råd fra hudlegen å ta ut kilden, altså spiralen. om jeg blir gravid beholder jeg ungen og finner ut av det. Har leilighet, utdanning og fast jobb. Men ikke optimalt selvsagt.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #12 Skrevet 4. august 2024 Anonym200427 skrev (1 minutt siden): Har hormonspiral. Kobberspiral er ikke anbefalt for så unge fikk jeg beskjed om av gyn, spesielt da jeg har smerter ved mens. Jeg har prøvd all behandling for huden nå er siste råd fra hudlegen å ta ut kilden, altså spiralen. om jeg blir gravid beholder jeg ungen og finner ut av det. Har leilighet, utdanning og fast jobb. Men ikke optimalt selvsagt. Synes du skal gå en runde til med gynekologen og diskutere kobberspiral. Har du smerter på grunn av endometriose? Anonymkode: 70dde...c32
Gjest Anonym200427 Skrevet 4. august 2024 #13 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes du skal gå en runde til med gynekologen og diskutere kobberspiral. Har du smerter på grunn av endometriose? Anonymkode: 70dde...c32 Nei, har ikke endo såvidt jeg vet. bare alltid hatt smerter og uregelmessighet. kanskje få en second opinion hos en annen gyn da.. om kobber
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #14 Skrevet 4. august 2024 Få en vurdering hos en annen gynekolog Har du prøvd minipille? Der finnes også ulike typer hormonspiral Søk opp kvinnelegen på insta, hun kommer ofte med gode råd og har innimellom spørrerunde Anonymkode: 5b9f5...73f
Gjest Anonym200427 Skrevet 4. august 2024 #15 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Få en vurdering hos en annen gynekolog Har du prøvd minipille? Der finnes også ulike typer hormonspiral Søk opp kvinnelegen på insta, hun kommer ofte med gode råd og har innimellom spørrerunde Anonymkode: 5b9f5...73f Ja har prøvd cerazette. Kan ikke ha en større spiral enn jaydess pga liten livmor eller livmorhule eller hva d heter😂 men takk skal sjekke henne ut:)
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #16 Skrevet 5. august 2024 Anonym200427 skrev (1 time siden): Hei! Har noen her sluttet på prevensjon og bare brukt kondom med sin samboer? Vurderer dette da jeg får masse bivirkninger på hormonell prevensjon, men er redd for å bli gravid. Og er ikke så lett for meg å tracke syklus pga uregelmessig mens.. tips? Jeg måtte det. Prøvde alle mulige alternativ. Stakkars kroppen min😣. Hormonprevensjon med så lite hormoner at det ikke skulle være mulig med bivirkinger følge min gynekolog. Jeg fikk alt. Mistet helt evnen til å oppnå orgasme. Det skjedd river natta. Så nå har det vært kun kondombruk og ‘sikre perioder. Uka før og etter etter mens bør vær ganske safe for de fleste. Men ved svært uregelmessig mens, så et det jo kanskje ikke så lurt, men kunne det vært aktuelt med ‘eggløsnings kontroll aka ladycomp/pearly? Jeg ikle nok absolutt vurdert denne om jeg hadde uregelmessig syklus. https://pfc.no/artikler/pearly-erfaringer/ Anonymkode: c179a...d06
Regnbuefisk Skrevet 5. august 2024 #17 Skrevet 5. august 2024 Vi klarte oss helt uten prevensjon noen år. Planen var å bruke kondom, men det likte begge to såpass dårlig at vi heller valgte å ha sex uten penetrereing. 0% sjans for graviditet, og gjorde definitivt sexlivet mer spennende. De periodene der det ikke hadde vært krise om jeg ble gravid så hoppet han av i svingen innimellom. Nå er vi ferdige med barn, og han har time til sterilisering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå