AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #1 Skrevet 4. august 2024 Usikker på hvor poste dette. Det gjelder familie. Jeg mistet et familiemedlem i trafikken i fjor, og ungdommen døde momentant. Til saken; Jeg ønsker på opprette er fond i hans navn. Et fond med tema ungdom og bilkjøring. Fart, rus, trygge dekk osv. Der jeg kam holde foredrag til ungdommen om viktigheten i trafikken og det enorme ansvaret de har for seg selv og andre. Bruke vår ulykke med bilder av knust bil, minnestund, gravstein osv. konsekvensene, og hva familie og ve. Er sitter ikke med av tapt livskvalitet sorg og traumer. Få med politi og kommune, og samle inn penger og prioritere ei kjørebane for ungdommen der de får testet bilene sine under trygge rammer med politi til stede. Flere plasser har fått dette til i Norge. Hedre hans minne, og bruke det til å forebygge at andre er for hard på gassen og hvor galt det kan gå. ungdommene her kjenner godt han som døde, noe som påvirker de direkte. Har snakket med flere av ungdommen og når de forteller de ligger i 130 i tunellen, så snakker jeg om hva som skjedde med «Sondre» som jeg kaller han her. Har dere ikke lært noe av dette? Hvordan gå frem for å stifte et Sondre fond hvor vi kan få inn midler til foredrag om bilkjøring, tena sorg, osv. vi har ingen flotte ungdommer å miste- ingen! Anonymkode: b3b33...603 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #3 Skrevet 4. august 2024 Først av alt, kondolerer så mye! Og så utrolig fint av deg å ville gjøre dette, og forhåpentligvis forhindre at dette skjer med flere! Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt, men hva med å ta kontakt med en lignende organisasjon/fond og spørre om tips til hvor du kan starte? Du sier dette har blitt gjort flere steder i Norge. Kanskje noen av de som har fått til slikt er villig til å hjelpe deg i gang. Ellers kanskje søke til banker o.l. for midler. Ønsker deg all lykke til! Håper du får det til! Anonymkode: d40b5...9fb 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #4 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Først av alt, kondolerer så mye! Og så utrolig fint av deg å ville gjøre dette, og forhåpentligvis forhindre at dette skjer med flere! Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt, men hva med å ta kontakt med en lignende organisasjon/fond og spørre om tips til hvor du kan starte? Du sier dette har blitt gjort flere steder i Norge. Kanskje noen av de som har fått til slikt er villig til å hjelpe deg i gang. Ellers kanskje søke til banker o.l. for midler. Ønsker deg all lykke til! Håper du får det til! Anonymkode: d40b5...9fb Takk for tips. Bare tanker jeg har for å ikke glemme han, og få bruke det tragiske til noe positivt i form at å forebygge at det kan skje igjen. Men har ikke snakket med familen enda, foreldrene hans må godkjenne dette aller først. Litt usikker på om de tåler det, så ideen kan modnes imens Anonymkode: b3b33...603
Maskinfører Skrevet 5. august 2024 #5 Skrevet 5. august 2024 Kondolerer ❤️ var på ett sånt møte i forbindelse med ungdomsskolen 2002-2003 er ikke tøft å være død eller noe slikt med personer som hadde vært i ulykker og sånt dette vil dere få til og er ett godt tiltak
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #6 Skrevet 5. august 2024 Maskinfører skrev (30 minutter siden): Kondolerer ❤️ var på ett sånt møte i forbindelse med ungdomsskolen 2002-2003 er ikke tøft å være død eller noe slikt med personer som hadde vært i ulykker og sånt dette vil dere få til og er ett godt tiltak Ja, og tenker ungdommene bør forstå hvor fort det kan gå galt. Innsyn i sorgen og traumene familien sitter igjen i. noe kriseteamet kan snakke litt om. Politiet kan snakke om statistikker mm. Det å nå frem til ungdommen som skal ut på veien. Kanskje treffer det bedre her i kommunen det skjedde, der slle kjenner alle. Vise bildet av vrakbilen, gravstøtte, treffe en nerve hos ungdommen Anonymkode: b3b33...603 1
Maskinfører Skrevet 5. august 2024 #7 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, og tenker ungdommene bør forstå hvor fort det kan gå galt. Innsyn i sorgen og traumene familien sitter igjen i. noe kriseteamet kan snakke litt om. Politiet kan snakke om statistikker mm. Det å nå frem til ungdommen som skal ut på veien. Kanskje treffer det bedre her i kommunen det skjedde, der slle kjenner alle. Vise bildet av vrakbilen, gravstøtte, treffe en nerve hos ungdommen Anonymkode: b3b33...603 Trist og høre om ulykken ☹️ åssen effekten blir av det er uvisst pga politiet snakker jo med de men man ser jo at det ikke hjelper de skriver bøter så blekket spruter har selv sett 5 personer idag som snakket i mobilen mens de kjørte må jo tjene godt når de vet hva bøtene ligger på jeg heier på tiltaket ditt og håper ungdommen vil lytte og lære her i Vestfold er det samme problematikk
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #8 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Takk for tips. Bare tanker jeg har for å ikke glemme han, og få bruke det tragiske til noe positivt i form at å forebygge at det kan skje igjen. Men har ikke snakket med familen enda, foreldrene hans må godkjenne dette aller først. Litt usikker på om de tåler det, så ideen kan modnes imens Anonymkode: b3b33...603 Du har jo skrevet her inne flere ganger om at foreldrene hans ikke ønsker å snakke med deg noe særlig om dette. Og jeg tenker vel egentlig at om det var mitt barn hadde jeg begynt å syntes at det ble litt mye utlevering av dette temaet på nett. Forstår at det er en stor sorg for deg, samtidig, er det den beste måten å håndtere dette på å skrive 1-3 tråder om dette nesten ukentlig her inne? Anonymkode: 4ed93...b67 1 2
Melus Skrevet 5. august 2024 #9 Skrevet 5. august 2024 Dette må du snakke med foreldrene om. Det er ikke for alle, å bruke barnets død som opplysning og advarsel. Idéen er fin, men det er veldig sensitivt for alle involverte. 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #10 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du har jo skrevet her inne flere ganger om at foreldrene hans ikke ønsker å snakke med deg noe særlig om dette. Og jeg tenker vel egentlig at om det var mitt barn hadde jeg begynt å syntes at det ble litt mye utlevering av dette temaet på nett. Forstår at det er en stor sorg for deg, samtidig, er det den beste måten å håndtere dette på å skrive 1-3 tråder om dette nesten ukentlig her inne? Anonymkode: 4ed93...b67 Da er ikke dette samme bruker som du tenker. Er nok flere som har opplevd samme skjebne. Anonymkode: b3b33...603
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #11 Skrevet 5. august 2024 Kan du kontakte Trygg Trafikk om dette? Anonymkode: 6dc8a...045
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #12 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da er ikke dette samme bruker som du tenker. Er nok flere som har opplevd samme skjebne. Anonymkode: b3b33...603 Hmm... skrivestilen deres er veldig lik, opphenget i hvor traumatisert du er som tante er veldig lik. Kanskje du er ærlig nå, jeg ville likevel tenkt meg om. Tror ikke jeg er den eneste som nå vet veldig mye om denne ungdommen og hans foreldre og hvordan de takler deres sorg. Anonymkode: 4ed93...b67 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå