AnonymBruker Skrevet 4. august #1 Del Skrevet 4. august Jeg skal etter planen på hyttetur med kjæresten og et vennepar (som han kjenner best) nå til helgen. Jeg er skikkelig sliten for tiden og har derfor fått oppbluss av en kronisk sykdom, og kjenner at jeg aller helst skulle stått over denne hytteturen for å få en sårt etterlengtet avslappingshelg. Men kjenner på at det er vanskelig å si fra, siden vi skulle dra to par sammen. Hvordan hadde dere reagert om jeg hadde sagt fra og stått over hytteturen? Tipper kjæresten bli veldig skuffet, og de to andre har også gledet seg til at vi alle fire skal være sammen. Men de tre kan jo få det like kjekt uten meg? Anonymkode: d8734...04e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 4. august #2 Del Skrevet 4. august Er du syk blir du selvsagt hjemme. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #3 Del Skrevet 4. august Ta vare på deg selv, ingen er tjent med at du sliter deg ut. Forklar så godt du kan til kjæresten og vennene, jeg håper at de er oppegående nok til å forstå, selv om de sikkert blir litt skuffet. Gi dem mulighet til å avgjøre seg i mellom om de likevel vil dra. Fortell gjerne at du har veldig lyst til å være med en annen gang når det passer og helsen tilsier det. Lykke til, og god bedring! Anonymkode: 06208...1c2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #4 Del Skrevet 4. august Det er grader av alt: både slitenhet og symptomer på kronisk sykdom. Hvor mye belastning som er for mye er du den eneste som kan avgjøre. Men jeg ville ikke tatt det for gitt at de har det like kjekt uten deg. Selv om de er nærmere venner av kjæresten din enn av deg, vil det jo bli litt amputert uten deg. Anonymkode: 7b23b...72d 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #5 Del Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ta vare på deg selv, ingen er tjent med at du sliter deg ut. Forklar så godt du kan til kjæresten og vennene, jeg håper at de er oppegående nok til å forstå, selv om de sikkert blir litt skuffet. Gi dem mulighet til å avgjøre seg i mellom om de likevel vil dra. Fortell gjerne at du har veldig lyst til å være med en annen gang når det passer og helsen tilsier det. Lykke til, og god bedring! Anonymkode: 06208...1c2 Takk for fint svar. Ja, jeg prøver å øve meg på å ta vare på meg selv. Kjæresten er en snill og god mann, men han forstår ikke helt hva jeg sliter med av kroniske sykdommer. Han vet jo om det, men ikke graden av det og hvor ille det kan føles. Jeg er flink til å skjule det. Og han er dårlig på å vise omtanke og spørre nok til at en sånn samtale hadde blitt tatt videre. Det er kanskje derfor jeg heller skjuler det, fordi han er dårlig på disse samtalene. Litt skuffet over akkurat det, for det er så viktig å kunne snakke skikkelig om sånt også. Jeg ville selvsagt sagt at de bare må dra uten meg, det regner jeg med de gjør uansett, og det er helt ok. Anonymkode: d8734...04e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #6 Del Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er grader av alt: både slitenhet og symptomer på kronisk sykdom. Hvor mye belastning som er for mye er du den eneste som kan avgjøre. Men jeg ville ikke tatt det for gitt at de har det like kjekt uten deg. Selv om de er nærmere venner av kjæresten din enn av deg, vil det jo bli litt amputert uten deg. Anonymkode: 7b23b...72d Det er sant. Disse kroniske sykdommene har jeg jo alltid, men det er jo nettopp graden av det nå da, som gjør at jeg kjenner jeg helst ikke klarer å være med. Men det du skriver i siste avsnitt er jo leit da, det er jo litt kjipt å være årsaken til at helgen blir litt annerledes enn først tenkt. Anonymkode: d8734...04e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #7 Del Skrevet 4. august Hei. Hadde du klart være med på halve helgen f, eks? Jeg sliter også med kronisk sykdom, og det er vanskelig å si nei. Men om jeg følte dette var viktig hadde jeg f.eks ksnskje prøvd fra fredag-lørdag og så dratt hjem ut på dagen lørdag og så sovet hele søndag. Anonymkode: 62280...da1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #8 Del Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei. Hadde du klart være med på halve helgen f, eks? Jeg sliter også med kronisk sykdom, og det er vanskelig å si nei. Men om jeg følte dette var viktig hadde jeg f.eks ksnskje prøvd fra fredag-lørdag og så dratt hjem ut på dagen lørdag og så sovet hele søndag. Anonymkode: 62280...da1 Det er ikke så lett å få til, da det ikke er så lett med transport dit. Må være med på hele, eller ingenting. Det hadde vært noe annet å reist med bare kjæresten, så hadde jeg slappet av på en annen måte, men sammen med venneparet skal det jo holdes samtaler igang hele helgen, og man må være mer «på» hele tiden. Veldig hyggelig egentlig, men slitsomt når man er i dårlig form. Anonymkode: d8734...04e 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #9 Del Skrevet 4. august Her ville jeg gitt beskjed i god tid, så de kan ta stilling til om de likevel drar eller om de også utsetter hele greia. Da slipper de evt å gjøre så mye forberedelser, regne med deg ift innkjøp etc, det kan hende det blir mindre "irriterende" for dem da, slik at du får mer forståelse. Må også forklare godt da, selvfølgelig. Anonymkode: 93d34...8a3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 4. august #10 Del Skrevet 4. august (endret) AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg skal etter planen på hyttetur med kjæresten og et vennepar (som han kjenner best) nå til helgen. Jeg er skikkelig sliten for tiden og har derfor fått oppbluss av en kronisk sykdom, og kjenner at jeg aller helst skulle stått over denne hytteturen for å få en sårt etterlengtet avslappingshelg. Men kjenner på at det er vanskelig å si fra, siden vi skulle dra to par sammen. Hvordan hadde dere reagert om jeg hadde sagt fra og stått over hytteturen? Tipper kjæresten bli veldig skuffet, og de to andre har også gledet seg til at vi alle fire skal være sammen. Men de tre kan jo få det like kjekt uten meg? Anonymkode: d8734...04e Jeg ville kjørt en mellomvei aka blitt med på selve hytta, men gitt beskjed i forveien om tingenes tilstand og at du derfor må ta det rolig sånn at de ikke forventer du er med på gåturer eller hva enn som er planen.. eks ville jeg kjøpt inn kakao og tatt med noen bøker/noe gøy som kan utføres i ro på hytta. hvis du vet det uansett vil bli kaos,lite ro og fylla eller lignende så ville jeg nok valgt å bli hjemme 🥰. helsa og kroppen først. Endret 4. august av Sofie Maria 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #11 Del Skrevet 4. august Når du ikke blir med ødelegges jo hele dynamikken med to par som reiser sammen. Så hadde vurdert dette nøye om det var noe dere hadde planlagt sammen. Anonymkode: 6ff60...82c 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #12 Del Skrevet 4. august Ville heller reist og forklart åpent til dem at du sliter litt og derfor kanskje må ta deg en pause midt på dag og tidlig ettermiddag. Har selv en superkul venninne som sliter kronisk med utmattelses sykdom, og tåler lite fysisk og støy. Alle vi venner kjenner til dette og typer har lært seg hva dette betyr. Nå er hun med på det meste og de gangene hun trekker seg vekk er helt oki da ci vet at hun kun gjør dette når hun trenger litt ekstra ro. Anonymkode: 8ba3f...2a9 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerkroppen Skrevet 5. august #13 Del Skrevet 5. august Hvis du ikke klarer det, så ville jeg sagt ifra nå om at jeg ikke ble med. Og forklart hvorfor. Hadde jeg vært den andre damen, så ville jeg nok ha utsatt hytteturen da. Det er mest koselig at alle fire blir med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august #14 Del Skrevet 5. august Jeg tror jeg hadde blitt med, men redusert intensiteten og tatt godt med hviletid. Anonymkode: 145cb...2a0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august #15 Del Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Når du ikke blir med ødelegges jo hele dynamikken med to par som reiser sammen. Så hadde vurdert dette nøye om det var noe dere hadde planlagt sammen. Anonymkode: 6ff60...82c Ja er litt redd for dette. Men samtidig, så har de tre vært mye sammen tidligere også, når kjæresten min var singel. Så alle tre kjenner hverandre godt og trives godt sammen. Anonymkode: d8734...04e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august #16 Del Skrevet 5. august Takk for svar, alle sammen. Ser flere skriver at dere hadde blitt med likevel, og heller tatt det litt rolig. Det er meldt stygt vær, så det blir nok mest innetid, og dermed samtaler som pågår gjennom hele helgen. Ingen gode stoler å sitte i sånn at jeg får hvile skikkelig, og en hard og vond seng. Har jo lyst å være med og har gledet meg til dette, men dette kommer til å bli en kjempestor påkjenning for kroppen, og forverring av smerter. Syns det er en vanskelig situasjon, vil ta vare på meg selv, men vil ikke skuffe😞 Anonymkode: d8734...04e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 5. august #17 Del Skrevet 5. august Dere må kommunisere. Du må fortelle han hvordan den kroniske sykdommen påvirker deg. Hva du må ta hensyn til og når. Og at du kanskje faktisk ikke alltid vet på forhånd at du må ha pause akkurat der og da. At det ikke alltid er forutsigbart. Og så er det greit å si til han hvilke forventninger du har til han. Noen ønsker veldig stor omtanke, mens andre ønsker å håndtere alt selv og ønsker ikke å dele feks. angående hytteturen må du kjenne etter selv. Kanskje er det mulig å delta så lenge du er åpen med kjæresten og venneparet om hvilke behov du har? At du kanskje må bli igjen å hvile mens de går tur feks. Eller at du trenger å gå en tur alene, legge deg nedpå i løpet av dagen osv uten å føle at noen forventer at du er tilstede hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 5. august #18 Del Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar, alle sammen. Ser flere skriver at dere hadde blitt med likevel, og heller tatt det litt rolig. Det er meldt stygt vær, så det blir nok mest innetid, og dermed samtaler som pågår gjennom hele helgen. Ingen gode stoler å sitte i sånn at jeg får hvile skikkelig, og en hard og vond seng. Har jo lyst å være med og har gledet meg til dette, men dette kommer til å bli en kjempestor påkjenning for kroppen, og forverring av smerter. Syns det er en vanskelig situasjon, vil ta vare på meg selv, men vil ikke skuffe😞 Anonymkode: d8734...04e Ser du svarte nå mens jeg skrev her. Er det en mulighet for å ta med egen overmadrass for bedre komfort i sengen? Pute til å ha i ryggen på stolene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august #19 Del Skrevet 5. august 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takk for svar, alle sammen. Ser flere skriver at dere hadde blitt med likevel, og heller tatt det litt rolig. Det er meldt stygt vær, så det blir nok mest innetid, og dermed samtaler som pågår gjennom hele helgen. Ingen gode stoler å sitte i sånn at jeg får hvile skikkelig, og en hard og vond seng. Har jo lyst å være med og har gledet meg til dette, men dette kommer til å bli en kjempestor påkjenning for kroppen, og forverring av smerter. Syns det er en vanskelig situasjon, vil ta vare på meg selv, men vil ikke skuffe😞 Anonymkode: d8734...04e Skjønner ikke hvorfor du har sagt ja til det i utgangspunktet hvis komforten på hytten er så elendig? Det hadde jeg i alle fall ikke giddet. Anonymkode: a4d71...eba 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august #20 Del Skrevet 5. august Som kjæreste og venn hadde jeg blitt skuffet ja. Og som venn hadde jeg nok vært litt avventende med å invitere på nytt. Å koordinere en helg for hyttetur krever mye planlegging for 4 voksne.. Anonymkode: 1c71a...68e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå