Gå til innhold

Hvordan får jeg bort kattepisselukt i skoen min?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten min pisset i vinduskarmen, på gulvet og nedi mine nye New Balance sko. Jeg sprayet "Urine off" ned i skoen flere ganger, men pisselukten ble enda sterkere!😵

"Urine off" sprayen tok bort lukten på gulvet og i vinduskarmen, men gjorde lukten verre i stoffskoen.

Helt merkelig at lukten ble mye verre i skoen etter at jeg sprayet.

Tips?

Anonymkode: c09e2...033

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spray dem med eddik. Kan de vaskes i vaskemaskin, bruk litt eddik i vannet. Det finnes også noen luktbomber man kan vri på å legge nedi sko som lukter

Anonymkode: 36a9f...946

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Spray dem med eddik. Kan de vaskes i vaskemaskin, bruk litt eddik i vannet. Det finnes også noen luktbomber man kan vri på å legge nedi sko som lukter

Anonymkode: 36a9f...946

Kan ikke vaskes for da blir de ødelagt

Takk for tips👌

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan ikke vaskes for da blir de ødelagt

Takk for tips👌

Ts

Da er de ødelagt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Det er minimal med bruksanvisning på "urine off " sprayen, men leser nå på nettet at denne sprayen faktisk kan gjøre pisselukten verre🙀 Wtf?

AnonymBruker
Skrevet

Vask de i maskinen med eddik. Det går fint

Anonymkode: c9288...abe

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo vaske ut tisset. Noe annet er nasty. Så hvis du ikke får gjort det så hadde jeg ansett skoene som tapt. Eddik fjerner ikke tisset ved å bare bli sprayet på. Ser for meg den odøren som kommer når du blir varm og klam på beina. Digg 

Anonymkode: 562df...a51

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror dessverre du bare må kaste dem.

Anonymkode: e12b7...9e9

Skrevet

Skoene dine er ødelagt. Og katten din har det ikke bra, for en frisk/mentalt fornøyd katt tisser ikke i en vinduskarm. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp vært til dyrlege med han og fortalte at han av og til tisser inne, men hun sa ingenting.

Hun foreslo heller ikke å ta urinprøve av han for å finne ut om han har urinveisinfeksjon.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det går ikke bort, det er bare å kaste. Jeg prøve ALT  på mine sko.

Anonymkode: 94471...9d9

AnonymBruker
Skrevet

Prøv kaffebønner og eddik

Anonymkode: 09dad...3c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Katten min pisset i vinduskarmen, på gulvet og nedi mine nye New Balance sko. Jeg sprayet "Urine off" ned i skoen flere ganger, men pisselukten ble enda sterkere!😵

"Urine off" sprayen tok bort lukten på gulvet og i vinduskarmen, men gjorde lukten verre i stoffskoen.

Helt merkelig at lukten ble mye verre i skoen etter at jeg sprayet.

Tips?

Urin of funker ikke på den måten og de skoene er helt ødelagte.

Anonymkode: de2e1...e2f

AnonymBruker
Skrevet

Du sier at det er stoffsko. Da får jeg det ikke til å stemme med at de ikke kan vaskes.

Jeg vasker i alle fall joggesko/sneakers og andre tøysko i vaskemaskin rett som det er, og ingen av dem har tatt skade. Jeg sentrifugerer ikke, men lar skoene renne fra seg og klemmer ut så mye vann jeg kan etter vask. Deretter fyller jeg skoene med avispapir og lar dem stå natta over. Da skifter jeg ut det søkkvåte avispapiret med nytt avispapir. 

Og hva har du egentlig å tape på å forsøke å vaske dem? Du blir ikke kvitt kattepisslukta uten vasking, og i så fall er de ødelagt uansett. Du kan jo alltids forsøke å tørke dem nedi med eddik på en klut, men det vil neppe fungere. Du kan også forsøke bakepulver, men det vil neppe være nok det heller. 

Anonymkode: 57e44...538

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å ta de på finvask i vaskemaskinen, i en vaskepose.

Anonymkode: ae901...103

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Kalikalinka skrev (10 timer siden):

Skoene dine er ødelagt. Og katten din har det ikke bra, for en frisk/mentalt fornøyd katt tisser ikke i en vinduskarm. 

Jeg skjønner ikke hvorfor han gjorde det.

Har tenkt etterpå at han demonstrerte fordi han ikke fikk slippe ut om kvelden.

Ts

Skrevet

Om de likevel er ødelagte, så skader det jo ikke å teste om de overlever en vask i maskinen..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vask dem på 50 grader med eddik og vaskemidler. Hvis de ikke tåler det er de uansett ødelagt 

Anonymkode: bfaed...fc9

AnonymBruker
Skrevet

Prøvd med bikarbonat i kaffefilter som du legger i skoene?

Anonymkode: 8ea51...966

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Prøv kaffebønner og eddik

En liten oppdatering. Du bør selvsagt vaske /skylle skoene kjempegodt først. Tørk de, gjerne i skotørker. Når de nærmer seg tørre fyller du de med kaffebønner, sprayer på litt eddik og fortsetter å tørke de til de er helt tørre.

Kaffebønner gjør underverker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...