Gå til innhold

Er ikke jeg for gammel, eller han for ung?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg er i midten av 40-årene, og har to nesten voksne barn. Jeg har vært enslig i mange år, og egentlig hatt det for travelt med barn og hus og jobb til å tenke så mye over det, og trivest godt i livet mitt som det er.                                Nå har det da likevel dukket opp en frier her, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gripe dette ann. En hyggelig mann i lokalmiljøet, lett og grei å prate med, samme humor, begge er friluftsmennesker osv. Problemet for min del er aldersforskjellen, han er nesten 12 år yngre enn meg. Jeg glemmer det litt bort når vi er sammen, men så får jeg nesten litt hetta når jeg tenker på det.                                           Jeg vet jo at det ikke er noe galt i det sånn sett, vi er begge voksne enslige mennesker. På den andre siden føler jeg meg litt tåpelig, forstår ikke helt hva han ser i meg. For all del, jeg er oppegående nok, god jobb, eier hus og hytte, ser ok ut, friluftsmenneske som sagt, men likevel tydelig en voksen dame.                    Jeg er nok også litt gammeldags på en måte, jeg er lite intressert i fwb eller situationship eller liknende. Vil ikke ha samboer så lenge barna bor hjemme, men skal det være noe må det være ordentlige kjærester for å si det slik. Jeg har ikke noe problemer med at andre ønsker forskjellige ting, men for min del er ons etc helt uintressant. Han sier han ønsker at vi skal være et par, og at han har falt for meg. Kan dette vare i lengden? Må jeg bare akseptere at jeg er en cougar og hoppe i det? 

Anonymkode: de8d1...10b

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så lenge dere tenker likt på fremsiden ser jeg ikke problemet. Altså angående barn, samboerskap osv. Hopp i det å nyt livet litt!

Anonymkode: d51f6...d65

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet så lenge han ikke synes det er viktig å få barn, og det er det jo ikke.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skal aldri si aldri Frankrikes president er jo gift med ei som kunne vært moren hans tror det skulle gått ann det viktigste er jo at man har det bra sammen 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så lenge dere tenker likt på fremsiden ser jeg ikke problemet. Altså angående barn, samboerskap osv. Hopp i det å nyt livet litt!

Anonymkode: d51f6...d65

Rotemor skrev (1 minutt siden):

Ser ikke problemet så lenge han ikke synes det er viktig å få barn, og det er det jo ikke.

Nei, jeg kan ikke få flere barn, og det har jeg sagt. Han har ikke barn selv, og sier det ikke er det viktigste for han heller - han kan heller være bonusbestefar en dag når den tid kommer. Han forstår også at samboerskap evt er når barna har flyttet ut, og sier det står respekt ut av at jeg setter de først. Tro meg, jeg har dratt fram alle mulige problemstillinger, men han er så rolig og betryggende - sier det ordner seg, det er ikke så problematisk som jeg tror, drit i hva andre sier det går seg til. Ja, jeg innrømmer han har sjarmert meg… Men for å være ærlig hadde jeg aldri trodd jeg skulle treffe noen igjen, og har nok grodd litt fast i min hverdag. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maskinfører skrev (8 minutter siden):

En skal aldri si aldri Frankrikes president er jo gift med ei som kunne vært moren hans tror det skulle gått ann det viktigste er jo at man har det bra sammen 

Ja, jeg er enig i teorien - men nå føles det likevel litt merkelig når det er meg selv det gjelder 😊

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, jeg kan ikke få flere barn, og det har jeg sagt. Han har ikke barn selv, og sier det ikke er det viktigste for han heller - han kan heller være bonusbestefar en dag når den tid kommer. Han forstår også at samboerskap evt er når barna har flyttet ut, og sier det står respekt ut av at jeg setter de først. Tro meg, jeg har dratt fram alle mulige problemstillinger, men han er så rolig og betryggende - sier det ordner seg, det er ikke så problematisk som jeg tror, drit i hva andre sier det går seg til. Ja, jeg innrømmer han har sjarmert meg… Men for å være ærlig hadde jeg aldri trodd jeg skulle treffe noen igjen, og har nok grodd litt fast i min hverdag. 

Det er ingen grunn til at ikke dere skal lykkes pga alder! You go girl. Du har lite å tape😊

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, jeg er enig i teorien - men nå føles det likevel litt merkelig når det er meg selv det gjelder 😊

Mannen er jo 47 og kona 71 en viss forskjell forskjellen mellom deg og han er jo kanskje 8-10 år eller no 😊 hehe ja det kan jo tenkes sånn men jeg syns ikke det er noe galt 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner deg litt men hva hvis det hadde vært andre veien, at han var 12 år eldre enn deg. Hadde du vært like tilbakeholden da? Dere trenger jo ikke gifte dere første uka. Ta det rolig, ett skritt av gangen. Tid har dere nok av. Funker det ikke i lengden så er det jo bare å avslutte. Hadde likevel holdt det diskret for omgivelsene i startfasen 

Anonymkode: f682a...e87

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rotemor skrev (13 minutter siden):

Det er ingen grunn til at ikke dere skal lykkes pga alder! You go girl. Du har lite å tape😊

Takk 😊 ja, jeg hadde jo sagt det samme dersom en venninne hadde vært i denne situasjonen, og spurt meg om råd.  Jeg vet ikke helt hvorfor jeg syns dette er så vanskelig, det er kanskje bare frykten for forandring. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maskinfører skrev (12 minutter siden):

Mannen er jo 47 og kona 71 en viss forskjell forskjellen mellom deg og han er jo kanskje 8-10 år eller no 😊 hehe ja det kan jo tenkes sånn men jeg syns ikke det er noe galt 😊 

Takk 😊 nei, det er ikke noe galt, jeg syns heller egentlig ikke det. Jeg er nok bare en ganske forsiktig person på mange måter, og her føler jeg ikke helt jeg har kontrollen. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk 😊 nei, det er ikke noe galt, jeg syns heller egentlig ikke det. Jeg er nok bare en ganske forsiktig person på mange måter, og her føler jeg ikke helt jeg har kontrollen. 

Bare koselig det er jo mere oppførselen enn alderen her 😊 det hørtes jo ut som dere hadde det fint på skogsturer samme interesser osv osv ja jeg åssen det er å være en forsiktig person nei men det går nok bra du har jo livserfaring stol på den magefølelse er også bra og ha  🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skjønner deg litt men hva hvis det hadde vært andre veien, at han var 12 år eldre enn deg. Hadde du vært like tilbakeholden da? Dere trenger jo ikke gifte dere første uka. Ta det rolig, ett skritt av gangen. Tid har dere nok av. Funker det ikke i lengden så er det jo bare å avslutte. Hadde likevel holdt det diskret for omgivelsene i startfasen 

Anonymkode: f682a...e87

Nei, jeg tror ikke jeg hadde brydd meg så mye andre veien - og det er flaut å innrømme. For i teorien synes jeg ikke dette burde være et problem, men i praksis synes jeg det likevel… Ja, vi har holdt dette for oss selv, men nå synes han tiden er inne for fortelle folk det, hverfall si at vi har noe på gang som de sier her. At vi går sammen på ting og tang som skjer her lokalt. Og det høres veldig hyggelig ut, jeg har jo kommet alene eller sammen med venner på ting i mange år. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hei! Jeg er i midten av 40-årene, og har to nesten voksne barn. Jeg har vært enslig i mange år, og egentlig hatt det for travelt med barn og hus og jobb til å tenke så mye over det, og trivest godt i livet mitt som det er.                                Nå har det da likevel dukket opp en frier her, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gripe dette ann. En hyggelig mann i lokalmiljøet, lett og grei å prate med, samme humor, begge er friluftsmennesker osv. Problemet for min del er aldersforskjellen, han er nesten 12 år yngre enn meg. Jeg glemmer det litt bort når vi er sammen, men så får jeg nesten litt hetta når jeg tenker på det.                                           Jeg vet jo at det ikke er noe galt i det sånn sett, vi er begge voksne enslige mennesker. På den andre siden føler jeg meg litt tåpelig, forstår ikke helt hva han ser i meg. For all del, jeg er oppegående nok, god jobb, eier hus og hytte, ser ok ut, friluftsmenneske som sagt, men likevel tydelig en voksen dame.                    Jeg er nok også litt gammeldags på en måte, jeg er lite intressert i fwb eller situationship eller liknende. Vil ikke ha samboer så lenge barna bor hjemme, men skal det være noe må det være ordentlige kjærester for å si det slik. Jeg har ikke noe problemer med at andre ønsker forskjellige ting, men for min del er ons etc helt uintressant. Han sier han ønsker at vi skal være et par, og at han har falt for meg. Kan dette vare i lengden? Må jeg bare akseptere at jeg er en cougar og hoppe i det? 

Dette er et tema som stadig går igjen her inne. Det er rett og slett blitt litt ‘in’ med aldersforskjell andre veien. Altså dama en del eldre. Jeg merker meg det fordi jeg selv har en 12 år yngre samboer og har delt min erfaring med samtlige.

Skal prøve å vær kort denne gang: Det er helt akseptabelt og mye mindre tabu med stor aldersforskjell Andr eveien i dag. Vi ser det overalt og fler menn har fått øynene opp for damer eldre enn seg selv. Så lenge mannen fjerne er litt moden for alderen og dama oppfører seg litt ungdommelig så møtes de fjerne på halvveien. Det viktigste er å trives i lag og dele interesser, verdier og holdninger.

Du bør være ærlig og åpen mht barn. Det bør være et tema tidlig hvorvidt han ønsker seg et liv uten egne barn. Du må også være åpen om at du er ute etter et seriøst forhold. At her er du enten eller. Du er ikke interessert i en elsker.

Så lenge dere begge spiller med åpne kort og trives sammen, så go for it. Livet er for kort til,å la være og du kan aldri vite hvilke forhold som varer enten det er 2 eller 20 års aldersforskjell.

Jeg har vært sammen med mannen min i 10 og og samboer i snart 8 år. Vi har også barn sammen. Om vi blir gamle sammen vil tiden vise, men akkurat nå føles det slik. Hadde ikke trodd forholdet ville vare så lenge og fungere så bra for 10 år siden.

Anonymkode: 2d0dd...910

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thndrcnt

12 forskjell år når begge er såppass voksne har ingenting å si (uansett hva noen sutrete folk mener) Det begynner først å bli ekkelt om du dater noen som er på alder med egne barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge begge er voksne, er det null problem. Han virker jo å ha falt for deg og ønsker et seriøst forhold (går ut fra at dette er avklart, sånn at det ikke bare er et seksuelt forhold han er ute etter).

Hvis det var mannen som var den eldste av dere, ville ingen ha reagert. Handler bare om gammeldagse fordommer.

Anonymkode: 41928...977

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Maskinfører skrev (7 timer siden):

Dette er et ganske dårlig eksempel da han gikk i klassen til sønnen hennes og var bare 15 og hun 40. 

I dette tilfelle er begge voksne så det er jo selvsakt helt innafor! 

Til Ts. 

Kjør på! Kjærligheten er alt for sjelden til at man skal la en slik aldersforskjell stoppe det. Det virker som dere har kommunisert det med barn allerede. 

Anonymkode: 4c381...d65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Personlig hadde jeg nok vært redd for at han vil ombestemme seg ang barn, han er jo fortsatt ung og kan få barn i mange år fortsatt. Men det er jo ikke alle som har behov for egne barn heller. Og det er 1000 andre grunner til at forhold tar slutt, så hvorfor ikke bare prøve og se hvordan det går hvis det virkelig føles riktig? Det er alltid noen par som avviker fra statistikken og klarer seg fint selv om tallene viser at forhold med jevnaldrene har større sjanse for å bli varig.

Anonymkode: ca53c...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er et ganske dårlig eksempel da han gikk i klassen til sønnen hennes og var bare 15 og hun 40. 

I dette tilfelle er begge voksne så det er jo selvsakt helt innafor! 

Til Ts. 

Kjør på! Kjærligheten er alt for sjelden til at man skal la en slik aldersforskjell stoppe det. Det virker som dere har kommunisert det med barn allerede. 

Anonymkode: 4c381...d65

Har hørt hun var læreren hans men 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begge er voksne. Han er ikke opptatt av å å barn. Han vil heller ha deg det er da et kompliment.  Går det ikke så går det ikke, men hvem vet.

Anonymkode: 9759b...6c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...