Gå til innhold

Drittlei av mannebabyen som jeg bor med!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skaffet og skapt en egen mannebaby! 
Han er godt voksen og hat voksne barn. Har bodd flere år alene, men har hatt noe hjelp av vaskedame før hi ble sammen. 
Etter vi ble sammen har jeg gjort mer og mer husarbeid. 
Og etter vi flyttet sammen har det bare blitt enda verre! 
Jeg gidder ikke ramse opp alt jeg gjør i hverdagen, men kort oppsummert: «alt»! Tom å sortere sokkene hans! 
Ca 1-2 dagen annen hver uke kan det hende han lager mat, men da er det forventet at jeg rydder opp..! Og han roter og griser sååå mye!! 
Og etterpå mener han at HAN fortjener mer kredit enn jeg gir han! Altså forventer han applaus!?!? 

Nå i helgen har det helt toppet seg! Han inviterte flere kompiser hit, forberedte maten HELE dagen (og derfor kunne han ikke være sammen med meg og barnet mitt), og når hele gutteklubben skal videre ut på byen- Jo hvem får æren av å være i ryddekomiteen?? Jo JEG! 
Og når jeg viser irritasjon- så sier han rett ut at jeg er smålig og at han synes han fortjener litt mer kredit..! 
Idag sa jeg at jeg var irritert pga gårdagen at jeg måtte rydde opp etter de, og da sa han at han både skulle lage mat og rydde opp idag.. gjorde han der? Vel han satte noen fat INN i oppvaskmaskinen, og resten lot han stå..!

Jeg vet jeg har vært med på å forme han. Jeg vet jeg liker orden og å ha det rent og ryddig. Og når barna er her så må jeg ha det i ok stand, MEN NÅ har jeg bestemt meg for å streike! De ukene jeg ikke har barna mine her bil jeg gjøre nada for han! Ikke lage mat, kun til meg selv, kun vaske mine klær, ikke rydde opp etter han, ikke tørke over kjøkkenbenken, ikke støvsuge, rett og slett ikke gjøre en DRITT!!! 
Kanskje han da faktisk vil se hva jeg gjør ellers nå når jeg ikle vil gjøre mer for han!! Jeg starter allerede i morgen!! Ønsk meg lykke til!! 

Hilsen frustrert frue!  

Anonymkode: 6d534...a6b

• Liker 6
  • Hjerte 13
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo du som velger å leve med han. 

Du kan ikke forandre han, men du kan gjøre forandringer i ditt liv. 

Anonymkode: 2bb82...80d

• Liker 11
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Mase og mase mer. Jeg har begynt å pirke FØR problemet oppstår. Det er det eneste som hjelper her. Ser jeg han gå på stua med en tallerken «den der må INN i oppvaskmaskinen når du er ferdig med den». Henter han verktøy «det der må ryddes tilbake der du fant det igjen når du har gjort det du skal». Inviterer han kompiser sier jeg HØYT i plenum før de drar at «nå må vi begynne å rydde for jeg står ikke her med ryddejobben når dere drar»

Eneste som funker er å bli en skikkelig bitch, men nå begynner det faktisk å bli lys i horisonten her! 

Anonymkode: b9c40...6ba

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tom å sortere sokkene hans! 

Dette er jo ting du velger å gjøre. Hvorfor sorterer du sokkene hans?

Hvorfor gjør du alt dette. Du skulle jo streiket for lenge siden. Og du får ikke forandret han, han må ville forandre seg selv. Om du streiker nå så er faren for at du står med trippelt så mye å gjøre om tre uker ganske stor.

Hvis han er enig at han trenger å skjerpe seg så kan det hende du får han til å gjøre det, men det virker som han syns det er helt greit å bo på hotell, så jeg tviler sterkt på at han kommer til å endre noenting. Han vet at du gjør det allikevel, så han trenger ikke. 

Anonymkode: e1bbc...ef8

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd å streike, det funker ikke. Ender opp med at det blir så nasty å leve i rot og skitt at jeg til slutt tar det likevel. Han bryr seg ikke 1 sekund. 15 års erfaring 🤮 

Anonymkode: 3bb40...d3c

• Liker 7
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har skaffet og skapt en egen mannebaby! 
Han er godt voksen og hat voksne barn. Har bodd flere år alene, men har hatt noe hjelp av vaskedame før hi ble sammen. 
Etter vi ble sammen har jeg gjort mer og mer husarbeid. 
Og etter vi flyttet sammen har det bare blitt enda verre! 
Jeg gidder ikke ramse opp alt jeg gjør i hverdagen, men kort oppsummert: «alt»! Tom å sortere sokkene hans! 
Ca 1-2 dagen annen hver uke kan det hende han lager mat, men da er det forventet at jeg rydder opp..! Og han roter og griser sååå mye!! 
Og etterpå mener han at HAN fortjener mer kredit enn jeg gir han! Altså forventer han applaus!?!? 

Nå i helgen har det helt toppet seg! Han inviterte flere kompiser hit, forberedte maten HELE dagen (og derfor kunne han ikke være sammen med meg og barnet mitt), og når hele gutteklubben skal videre ut på byen- Jo hvem får æren av å være i ryddekomiteen?? Jo JEG! 
Og når jeg viser irritasjon- så sier han rett ut at jeg er smålig og at han synes han fortjener litt mer kredit..! 
Idag sa jeg at jeg var irritert pga gårdagen at jeg måtte rydde opp etter de, og da sa han at han både skulle lage mat og rydde opp idag.. gjorde han der? Vel han satte noen fat INN i oppvaskmaskinen, og resten lot han stå..!

Jeg vet jeg har vært med på å forme han. Jeg vet jeg liker orden og å ha det rent og ryddig. Og når barna er her så må jeg ha det i ok stand, MEN NÅ har jeg bestemt meg for å streike! De ukene jeg ikke har barna mine her bil jeg gjøre nada for han! Ikke lage mat, kun til meg selv, kun vaske mine klær, ikke rydde opp etter han, ikke tørke over kjøkkenbenken, ikke støvsuge, rett og slett ikke gjøre en DRITT!!! 
Kanskje han da faktisk vil se hva jeg gjør ellers nå når jeg ikle vil gjøre mer for han!! Jeg starter allerede i morgen!! Ønsk meg lykke til!! 

Hilsen frustrert frue!  

Anonymkode: 6d534...a6b

Hvorfor har dere ikke vaskehjelp? Han hadde jo før?

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Spent på hvordan dette går, han kommer vel ikke til å forstå noe som helst? 

Anonymkode: e7a5f...0ad

AnonymBruker
Skrevet

Flytt da vel!! 

Anonymkode: 27f6b...efd

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts, jeg tror du må innse realiteten.

Så håpløs som denne mannen er så vil han mest trolig bare ignorere din såkalte streik. Så skal du ha barna dine igjen, og du har ikke annet valg enn å fikse huset før de kommer - og han fortsetter som før.

Spør ham heller rett ut - ønsker han å skilles? Hvis ikke får han en sjanse - han må ringe i morgen og bestille time til parterapi, og han må ta ansvar for å ta 50 % av alt husarbeid.

Vil han ikke - ikke kast bort mer av livet ditt på en slik fyr, han har jo null respekt for deg.

Anonymkode: df62c...042

• Liker 11
Skrevet

Kan nesten garantere deg at streiking ikke kommer til å fungere på sånne late mannfolk. Det fungerer heller ikke å skrive opp/lage lister over hva som skal gjøres hver dag/ukentlig/månedlig osv og fordele ansvar. Eksen min var sånn som din og mange andre menn også, de gjorde ikke en dritt. Jeg gjorde alt hjemme da vi bodde sammen. Støvsuger, vasket gulv, vasket klær, vasket opp, tørket Støv, vasket Bad, gikk ut med søppel osv. På de 4 årene vi bodde sammen tok han oppvask 3 ganger, og gikk ut med søpla 5 ganger!

Ja jeg forsøkte å streike. Det endte opp med å lukte i hele leiligheten, bremsespor i doen etter han, masse rot og støv rundt i leiligheten. Kunne ikke ha besøk slik det så ut/stinket til slutt. Og jo mer rot og skitt det ble, jo mer jobb ble det på meg til slutt all like vel.

Avsluttet forholdet etterhvert både pga det, og fordi fyren var utro flere ganger.

Det er kun to ting som fungerer:

1. Godta situasjonen, og med det finn deg i at det aldri kommer til å endres.

2. Ikke Godta situasjonen, forlat han og finn deg heller noen som er mer lik deg vedr husarbeid og fordeling.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg blir litt oppgitt over alle som kritiserer TS for å ha skapt denne mannebabyen selv. Jeg tenker det er helt naturlig å ønske å gjøre hyggelige ting for sin kjære, som blant annet å styre med hus og hjem. Problemet oppstår når han begynner å ta seg til rette og regelrett utnytte situasjonen. Jeg føler med deg TS, vet at dette er feller det er lett å falle i. 

Nå som du først er i den så må det dessverre et realt skippertak til. Jeg tenker at en rolig men tydelig samtale avgrenset til kun dette temaet må til, slik at han fakrisk får muligheten til å forstå alvoret i situasjonen. Det vil bli ubehagelig for ham, og han vil nok gjøre alt han kan for å vri seg unna og fokus bort fra egen ansvarsfravikelse og sikkert over på hvor slem du er. Men, de forsøkene må du ikke gi oppmerksomhet til, og heller  minne ham på at latskapen og unnasluntringen er en gift for forholdet deres. Enten så velger han å ta forholdet på alvor og foreta en helomvending med øyeblikkelig virkning, ellers såvelger han å  tviholde på vanene sine. Greit nok det, men da velger han også å utsette forholdet deres for mer tyngde enn det følelsene kanskje klarer å bære på sikt. Then it's entirely on him. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil du virkelig at ungene dine skal bo med en gris som roter og forlanger at du rydder og vasker opp griseriet etter han?

Han er en utakknemlig gris! Og han behandler deg ikke med respekt!

Dere kan vel flytte fra hverandre?

Anonymkode: 0b745...061

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til! Spent på å høre hvordan prosjektet ditt går. Hold ut, stå i det. 

Anonymkode: df408...ba4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til og hold oss informert om hvordan det går! Jeg har heldigvis ikke en mannebaby i hus men føler med deg ❤️

Anonymkode: 137ae...fea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Istedet for å gå til streik, så hadde jeg tatt det opp med han. Sagt dere må finne en bedre ordning på rydding og vasking.

Dere bør jo være enig om hvilke standard dere skal ha hjemme. Han synest kanskje det er helt greit med litt små rot.

Men en ting jeg hadde sluttet med er vasking av hans klær, det får han fikse selv.

Om han ikke bryr seg, viser noe interesse så kunne jeg vurdert sterkt om dette er noe jeg ville fortsatt med. En bør jo være litt kompatibel med den en skal bo med.

Anonymkode: 6366c...295

• Liker 1
Skrevet

Slutt å Sortere sokkene hans! Det trenger du da ikke gjøre selv om ungene er hos dere. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gidder du dette? Og den såkalte streiken din kan du bare glemme. Så lenge du har planer om å gjøre alt annenhver uke så kommer han jo ikke til å bry seg om det er rotete de ukene barna dine ikke er her.

Skjønner forresten ikke hvorfor du valgte å rydde opp etter festen hans.

Anonymkode: 0d04f...d45

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har prøvd å streike, det funker ikke. Ender opp med at det blir så nasty å leve i rot og skitt at jeg til slutt tar det likevel. Han bryr seg ikke 1 sekund. 15 års erfaring 🤮 

Anonymkode: 3bb40...d3c

Ja, den streiken vil bare gå ut over deg selv, TS… han vil mest sannsynlig ikke merke at det er rotete og skittent engang. Jeg snakker også av erfaring…

Anonymkode: 44c9f...a1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om han vil ha kred for å sette en tallerken i oppvaskmaskins, så behandle han som babyen han er. Foreslår et ark på veggen hvor han kan opparbeide seg gullstjerner. 

Anonymkode: 834b0...104

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

TS, anbefaler deg å lese denne tråden :) 

Anonymkode: 3eda8...86f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...