Gå til innhold

Stor unghund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er den vanskeligere å holde styr på en vilter unghund på 26 kilo kontra en vilter unghund på 16 kilo ? 

Anonymkode: fd627...970

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ja. er ikke det åpenbart?

Anonymkode: 32576...ef5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Men er det mye vanskeligere ?

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor sterk du er og hvor god du er på dressur. Jeg måtte bruke belte til å feste kobbelet i, kunne ikke risikere å miste hunden dersom den dro meg over ende.

Anonymkode: 54896...95b

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er stor forskjell. Har ei som går i nabolaget med en Labrador, den er ung og vanskelig for henne å holde igjen. Har sett henne glippe båndet flere ganger. Hadde hunden hennes vært mindre ville hun nok klart å holde den igjen. 

Anonymkode: 1c182...75f

Skrevet

Dette har ikke så mye med hund å gjøre, men med ren fysikk.

Men en del av dette kan selvsagt gjøres lettere om man jobber med disse tingene fra den store unghunden er valp.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei, det er ikke åpenbart. Hvorfor skulle det være det? 

Jeg har selv hatt 4 hunder i mitt liv, 3 i medium størrelse og en tyngste klasse. Venter nå min 5. hund. 

Anonymkode: b677d...9bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja det er stor forskjell. Har ei som går i nabolaget med en Labrador, den er ung og vanskelig for henne å holde igjen. Har sett henne glippe båndet flere ganger. Hadde hunden hennes vært mindre ville hun nok klart å holde den igjen. 

Anonymkode: 1c182...75f

Ja da burde jeg vell velge den minste. Vil ikke glippe båndet flere ganger bare fordi jeg ikke har klart å holde igjen. Vil ikke risikere at jeg da må omplassere hunden fordi den er for sterk.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...