Gå til innhold

Er dette bleking eller toner/glansvask?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt, bleket hår som trolig vil bli mer skadet av bleking. Har ganske lyst men veldig gult hår (opprinnelig museblond). Ser derfor etter en litt mer skånsom farge til å endre tonen og kanskje lysne litt skånsomt. Forstår aldri ut fra pakkene hva som er glansvask og HV som er bleking utfra de tallene.... Noen som vet? 

Evt kan anbefale hva som er passe for meg? Merk at jeg spør om hjemmebehandlinger ☺️

Screenshot_2024-08-04-21-07-19-19_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Anonymkode: e9aeb...972

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alt som lysner håret er bleking. Uten bleking så kan ikke håret bli lysere. Det står også at den dekker grå hår 100%, og det gjør ikke glansvask.

Anonymkode: e60e5...38c

AnonymBruker
Skrevet

Dette er hverken eller - dette er det man kaller en lysningsfarge - egentlig bare en farge i den høyere enden av toneskalaen (jo høyere, jo lysere, lavere jo mørkere) denne skalaen går som regel et sted fra 1-13. 

De to første tallene du ser, er tonehøyden, altså hvor lys den er. Tallene etter, indikerer hvilken nyanse den gir - kopper/ask/gylden/lilla etc… dette er en kald farge, men putter du den i noen som har mørkebrunt hår vil den gjøre lite. Også viktig å bemerke seg at hvis håret ditt har blitt farget tidligere, kan ikke denne lysne oppå. En farge kan ikke lysne en annen farge, da må det bleking til 😊

Anonymkode: d8479...d5b

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar🥰 Da var det kanskje ikke så rart at jeg ikke forstod. 

Jeg er ute etter en kald farge, uten at det blir grått som med lilla shampoo☺️

Blir det riktig å tolke det som at denne da er mindre skadelig enn bleking? 

Hva med denne, er den også slik blanding?

Screenshot_2024-08-04-21-06-56-33_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.thumb.jpg.efb06553cc1fa7c378fcfff2b2a2d840.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Det der er permanent hårfarge. Du ser det nederst på pakken. Om det er bleking står det nettopp bleking på pakken. En hårfarge vil kun kunne lysne 1-2 nyanser.

Anonymkode: d4ebc...bc9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet, men når hårfargen bleker blir jeg jo i tvil om det er bleking per def 😅 Hvis du skjønner.... 

Har tidligere bleket hår, ikke farget. Så da tror jeg en av disse kommer til å bli bra og ikke svi av tuppene. 😁

Skrevet

Jeg er egentlig ute etter nøyaktig det samme som TS. Det er litt for tidlig å reise til frisøren for å ta ettervekst/glansvask. Men har en del gult jeg gjerne skulle blitt kvitt 😁

Har noen tips til en glansvask man kan bruke hjemme i mellomtiden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...