Gå til innhold

Du som har partner som jobber offshore og lignende

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

...hvor de er borte i mange uker hver gang. Hva gjør de for å "gjøre opp for" det du ofrer for dem? Føler du at de gjør noe som gjør det verdt det å ta deg av hus og barn mens du er i full jobb, mens mannen/kona er borte halve tiden? Hvordan får man til en balanse i forholdet når den enes jobb skaper en stor ubalanse i hva man ofrer?

Anonymkode: ccb08...81b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For det første, så ofrer jeg meg ikke, så ingenting å gjøre opp for. Dette er mannen jeg har valgt, og jobben fulgte med på lasset. De ukene han er borte prioriterer jeg hva jeg bruker tiden til. Når han er hjemme, tar han alt ansvar for hjemmet, og får unna de tingene jeg har latt ligge. Jeg kommer hjem til ferdig middag, og vi kan bruke ettermiddag og kveld sammen og/eller sammen med barna.

Yngste barnet går i barnehage, og i pappaukene blir det kortere dager eller de finner på noe sammen.

Anonymkode: 3a151...087

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har valgt denne mannen som hadde den type jobb. Jeg har ikke ofret meg på noen som helst måte og han har ingenting han skal gjøre opp for. 

Det har blitt en livsstil for oss og det fungerer veldig bra. 

Kunne ikke tenkt meg å ha en mann som jobber på land og er hjemme hver dag. 

Anonymkode: 252b4...8f6

AnonymBruker
Skrevet

Han lager ALLTID middag når han er hjemme, og ellers fordeler vi stort sett likt. Men det hender innimellom, en sjelden gang, at jeg drar bort på jobb også. 

Anonymkode: 62a8e...dd0

• Liker 1
Skrevet

Han bidrar mye med vedlikehold og reparasjon av hus og eiendom når han er hjemme. I tillegg drar han det tyngste lasset økonomisk. 

Jeg lider ingen nød ved å være uten han i to uker. Savner han, ja. Men det tåler vi! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De som jobber offshore, tjener jo veldig godt, og de har lange arbeidsdager, det er jo ikke snakk om en ferie de må jobbe inn når de kommer hjem.

Vet om mange par der den ene jobber offshore, men har ikke hørt noe om at noen av dem lever noe slaraffenliv i hjemmeperiodene. Da tar de sin del, og gjerne litt mer, siden de har dagene fri.

Anonymkode: aa697...807

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har valgt denne mannen som hadde den type jobb. Jeg har ikke ofret meg på noen som helst måte og han har ingenting han skal gjøre opp for. 

Det har blitt en livsstil for oss og det fungerer veldig bra. 

Kunne ikke tenkt meg å ha en mann som jobber på land og er hjemme hver dag. 

Så når han er hjemme så er det fortsatt du som tar deg av hus og hjem? Med å gjøre opp for seg mener jeg å ta i et ekstra tak når han er hjemme. Det gjør ikke min mann, er forts. jeg som gjør alt. Not worth it.

AnonymBruker
Skrevet

Mannen jobber offshore. Jeg føler ikke at jeg ofrer meg i det hele tatt. De ukene han er hjemme, gjør han stort sett alt av husarbeid på dagtid mens jeg er på jobb, hjelper ungene med lekser og lager middag. 

Anonymkode: ba0be...fef

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Mannen jobber offshore. Jeg føler ikke at jeg ofrer meg i det hele tatt. De ukene han er hjemme, gjør han stort sett alt av husarbeid på dagtid mens jeg er på jobb, hjelper ungene med lekser og lager middag. 

Anonymkode: ba0be...fef

Da blir det ikke noe offer nei! Høres ut som en drøm!

Gjest jegerrinne
Skrevet

Følte ikke at jeg ofret noe fordi jeg hadde mann som jobbet borte. Først jobbet han skogsdrift borte, så snøbrøyting så var det anlegg han jobbet på.

Når han var hjemme deltok han med å hjelpe meg i fjøset, tilbragte kvalitets tid med ungene. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva jobbet han med da du ble sammen med ham?

Anonymkode: 536a2...72e

AnonymBruker
Skrevet

Emm... Jeg ofrer ikke noe som helst. VI har valgt dette sammen, VI har valgt dette livet og barna. Jeg ofrer ingenting - er det noen som ofrer noe er det far som går glipp av mye med barna og ellers. 

Forholdet har samme balanse som før barna. Vi har mer frihet, mer fleksibilitet etc enn om vi begge gikk hjemme i 8-16 jobb. 

Ville ikke endret på noe som helst. 

Anonymkode: b46e5...990

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min forsørger oss. Sånn fungerer det her. Han har haugevis av bortedøgn i året, men tjener godt. Det er helt i orden for meg å ta alt hjemme når han er borte, så lenge jeg slipper å jobbe selv 🤪 Når han er hjemme bidrar vi begge to. Begge er fornøyd med denne løsninga. 

Anonymkode: 54609...2ae

AnonymBruker
Skrevet

Nå jobber han ikke lengre ute, men han gjorde det,  valgte jeg å  jobbe redusert når barna var små. Jobbet heller ekstra de ukene han var hjemme. Det var godt å komme hjem til middag og huset rent når han var hjemme. Han tok og alt av sykt barn de ukene han var hjemme. Jeg følte ikke at jeg ofret meg. Jeg liker å være alene (trenger mye alenetid) så det passet ypperlig for oss. 

De siste årene har han jobbet på land, men det er mulig han skal reise mer nå, og jeg må si jeg gleder meg. Liker å være alene i en periode. 

Anonymkode: 47b96...dad

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever heller ikke at jeg ofrer noe. Jeg jobbet også skift før vi fikk barn, og kunne ikke tenke meg å gjøre det nå mens barna er små. Av den grunn har jeg gått ned en del i lønn, og mannen sparer litt i pensjon til meg. Akkurat det er vel det ene jeg følte at jeg ofret, men å slippe å reise fra barna i perioder hadde uansett vært mye mer verdt enn den pensjonen.  

Vi gjør nok omtrent like mye i huset og med barna når han er hjemme. Men han fikser en del større ting på hus og bil som han har tid til når han har fri på dagtid. 

Anonymkode: ed2ef...528

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så når han er hjemme så er det fortsatt du som tar deg av hus og hjem? Med å gjøre opp for seg mener jeg å ta i et ekstra tak når han er hjemme. Det gjør ikke min mann, er forts. jeg som gjør alt. Not worth it.

Han tar ikke i et ekstra tak, vi deler på det som er. 

Men helt ærlig, jeg syntes ikke det er så fryktelig mye å gjøre jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...