Gå til innhold

Vaginalplastikk og labiaplastikk.

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dersom det er nødvendig av helsemssige årsaker dekkes det vel av det offentlige? Om det er for utseende er det jo 100% unødvendig og enhver form for kosmetiske operasjoner hadde vært et rødt flagg for min del. Om min kone gjorde noe sånn tror jeg faktisk at jeg hadde gått. Skjønner ikke hvorfor noen vil seg selv så vondt.

Anonymkode: 1a82a...c39

Det er ikke så enkelt. Jeg fikk min skjedeåpning og skjede veldig endret etter fødsel, men siden jeg ikke hadde livmorframfall eller inkontinens så var ikke min skade "alvorlig nok." Ganske drøyt av deg som mann å sette deg til doms over hvem som "fortjener" dette eller ikke. Ekkelt.

Anonymkode: 1027b...c2b

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Det finnes ikke det eneste medisinske problem som ikke kan bli verre med kirurgi."

Sitat som en her inne hadde fra en kirurg.

Anonymkode: eafdd...f1d

• Nyttig 1
Skrevet

Har gjort begge deler og angrer ikke👍🏼 merker ikke noe til arrvev, men er mer følsom på klitoris grunnet mindre hud der nå😄 (ikke noe minus…..)

Anonymkode: 7a6e7...0d9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke så enkelt. Jeg fikk min skjedeåpning og skjede veldig endret etter fødsel, men siden jeg ikke hadde livmorframfall eller inkontinens så var ikke min skade "alvorlig nok." Ganske drøyt av deg som mann å sette deg til doms over hvem som "fortjener" dette eller ikke. Ekkelt.

Jeg gjør da virkelig ikke det, folk må gjøre som de vil, men en kvinne i begynnelsen av 20-årene, som ikke har født barn, som velger kirurgi fordi den ene kjønnsleppen er litt større enn den andre er virkelig noen jeg deler verdier med. Dette gjelder ikke intimkirurgi spesifikt heller.

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg gjør da virkelig ikke det, folk må gjøre som de vil, men en kvinne i begynnelsen av 20-årene, som ikke har født barn, som velger kirurgi fordi den ene kjønnsleppen er litt større enn den andre er virkelig noen jeg deler verdier med. Dette gjelder ikke intimkirurgi spesifikt heller.

Deler absolutt ikke dine umoralske verdier her heller. Men dessverre for deg kan faktisk kvinner i dag velge kirurgi for å rette opp i ubehag og øke livskvaliteten sin. Jeg gjorde det 100% riktige for meg.

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat fått utført perineumplastikk og innstramming av skjedeveggen. Samt noe oppstramming av muskelen i nedre skjedevegg. Dette ble gjort i kun lokalbedøvelse og så langt har det gått veldig bra, men det er kun en uke siden inngrepet ble gjort. Jeg gjorde dette pga perineum var veldig strekt etter fødsler og inngangen til vagina virket veldig stort. Jeg hadde også mindre følelse i vagina enn før fødsel. Mannen min merker ingen forskjell sier han, men for meg var det viktig å få gjort dette. Kjente også på en plagsom tyngdefølelse der nede og det var akkurat som slimhinnen hang litt utafor i nedre skjedevegg. Det har vært en del smerter etterpå, men jeg fikk 7 dager sykemelding og har tatt det rolig. 

Anonymkode: 9733d...a85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt oppstramming, men ikke labiaplastikk. For min del var det ingen forskjell i tranghet etter 6 mnd. De første gangene kjente jeg at det var litt strammere på et lite punkt i skjeden. Bortkastede penger, og har også litt nervesmerter etter operasjonen, men ikke ulevelig. Av de jeg har hørt som har utført labiaplastikk pga plagsomt store kjønnslepper har de vært fornøyde. 

Anonymkode: 20f68...01b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Har hatt oppstramming, men ikke labiaplastikk. For min del var det ingen forskjell i tranghet etter 6 mnd. De første gangene kjente jeg at det var litt strammere på et lite punkt i skjeden. Bortkastede penger, og har også litt nervesmerter etter operasjonen, men ikke ulevelig. Av de jeg har hørt som har utført labiaplastikk pga plagsomt store kjønnslepper har de vært fornøyde. 

Kan jeg spørre deg hvilken type oppstramming du fikk gjort? Var det kun i vaginalåpningen eller lenger inn i vagina også? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne fra sentral afrika som ble omskjært som ung jente, grad 4. søk opp😢. Jeg skulle ønske at det har noe som helst jeg kunne gjøre med det slik dere får gjort med disse utfordringene💓

Anonymkode: bb845...ce4

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg er en kvinne fra sentral afrika som ble omskjært som ung jente, grad 4. søk opp😢. Jeg skulle ønske at det har noe som helst jeg kunne gjøre med det slik dere får gjort med disse utfordringene💓

Har du søkt hjelp hos fastlegen din? Han eller hun kan henvise deg hvis du har store plager 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Kan jeg spørre deg hvilken type oppstramming du fikk gjort? Var det kun i vaginalåpningen eller lenger inn i vagina også? 

Fra åpningen og et stykke inn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fra åpningen og et stykke inn.

Og du syntes ikke det ble noe forskjell i det hele tatt? Ikke mindre åpning eller trangere? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skulle også ønske det var noe som kunne gjøres for deg ❤️ Det som har blitt gjort mot deg er helt forferdelig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og du syntes ikke det ble noe forskjell i det hele tatt? Ikke mindre åpning eller trangere? 

Det var som sagt et lite punkt som var trangere en stund, men så ble det helt likt som før igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...