AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #1 Skrevet 4. august 2024 Dessverre går jeg på medisiner som gir løs mage. Det er inne forbigående heller. Har gått på dem åtte uker nå og ned fire kg. Er det vanlig å gå ned i vekt av diaré? Jeg spiser jo ikke mindre og mister vel ikke mer kalorier selvom det kommer ut i løsere form enn vanlig? skjønner ikke helt vektnedgangen.... Noen som kan forklare? Anonymkode: 5e047...1ba
smurfebuss Skrevet 4. august 2024 #2 Skrevet 4. august 2024 Det går fortere gjennom kroppen og tarmen greier ikke å ta opp så mange næringsstoffer som før. Prøv å spis litt mer næringstett og se om det kan stoppe vektnedgangen? 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #3 Skrevet 4. august 2024 smurfebuss skrev (2 minutter siden): Det går fortere gjennom kroppen og tarmen greier ikke å ta opp så mange næringsstoffer som før. Prøv å spis litt mer næringstett og se om det kan stoppe vektnedgangen? Skal prøve. Ønsker ikke denne vektnedgangen. Ts Anonymkode: 5e047...1ba
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #4 Skrevet 4. august 2024 Selvfølgelig går man ned i vekt av diare. Men det er nok en del væsketap også Anonymkode: f3b9d...e21 1
Daisy-love Skrevet 4. august 2024 #5 Skrevet 4. august 2024 Du blir dehydrert av diaré. Sånn i tillegg til det som alt er nevnt. Kroppen minster altså vannvekt, og ikke nødvendigvis faktisk fett eller muskler. Over tid vil det dog tære på det meste. Jeg hadde tatt det opp med den som skrev ut medisinen når det har fått pågå i 2 måneder.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #6 Skrevet 4. august 2024 Hør med lege om du kan ta noe som binder avføringen. Jeg gikk på en medisin som ga meg diaré, ufattelig slitsomt. Anonymkode: 8e259...057
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #7 Skrevet 4. august 2024 Hvis dette er medisiner du må gå på i lang tid bør du kontakte legen din og høre om det går an å forsøke en annen medisin. Du kan ikke gå med diare i en evighet Anonymkode: 68005...a0a 1
Gjest Vecky Skrevet 4. august 2024 #8 Skrevet 4. august 2024 Som @smurfebuss skriver, det blir ikke tatt opp like mye næring da prosessen går fortere enn vanlig. Må du gå på den medisinen? Snakk med legen om andre alternativer på grunn av bivirkninger.
Diry72 Skrevet 4. august 2024 #9 Skrevet 4. august 2024 (endret) Skaff deg probiotika og har du en airfryer så lager du pommes frites. Har prøvd banan, ris, potetmel etc, og ingenting binder opp magen så mye som pommes frites. Håper legen tipset deg om imodium. Endret 4. august 2024 av Diry72 Ekstra info 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #10 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dessverre går jeg på medisiner som gir løs mage. Det er inne forbigående heller. Har gått på dem åtte uker nå og ned fire kg. Er det vanlig å gå ned i vekt av diaré? Jeg spiser jo ikke mindre og mister vel ikke mer kalorier selvom det kommer ut i løsere form enn vanlig? skjønner ikke helt vektnedgangen.... Noen som kan forklare? Anonymkode: 5e047...1ba Du bør snakke med lege og få vurdert om du på grunn av diare har og tar opp nok av viktige næringsstoffer. Når du evt. har fått konstatert mangel, vil det være vanskeligere å rette opp, enn å forebygge. Eventuelle muligheter for å bytte legemiddel bør og vurderes. Anonymkode: 05270...827
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #11 Skrevet 4. august 2024 Det er ikke bra å gå med langvarig diare, du kan få både mangelsykdommer, skjelettskader og hjertelidelser. Gå til lege med dette. Anonymkode: f4cf1...034 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå