AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #1 Skrevet 4. august 2024 Jeg prøver å tenke positivt. Jeg prøver å ikke tenke katastrofe og worst case scenario. Problemet er at det føles ut som om jeg lyver til meg selv. Jeg skjønner meg oppriktig ikke på folk som tror at ting alltid ordner seg og at alt skal bli bra. Jeg tenker hele tiden på det negative i samfunnet - alt fra ungdomskriminalitet, skyhøye prisøkninger på alt fra mat til bolig, korrupte politikere, dårlig psykisk helsehjelp, you name it. Jeg tenker også på alt som kan gå galt i mitt liv - som for eksempel at jeg kommer til å bli ensom, arbeidsløs, utslitt, dårlig helse osv. Det er så slitsomt, men jeg klarer ikke løsrive meg fra pessimismen. Jeg er alltid klar over trusler i livet. Anonymkode: 29ec2...839 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #2 Skrevet 4. august 2024 Jeg er også sånn! Meen kaller meg realist, hehe. Det har reddet meg en del ganger, selv om det er ekstremt energitappende å være sånn. Hadde jeg fått valget, ville jeg vært som mine «go happy go lucky» veninner. De går på flere smeller enn meg, men sover bedre om natta🙃 Anonymkode: 9a8a8...ca6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #3 Skrevet 4. august 2024 Det finnes en mellomting. Man kan være klar over at ting kan skje og at det finnes negative ting i samfunnet og i eget liv, samtidig som man kan velge å ikke fokusere på det. Jeg kan f.eks velge å fokusere på det jeg ikke har i livet mitt, det jeg savner og det jeg kanskje aldri kommer til å få. Jeg kan gruble over mulige sykdommer og mulige fæle ting som kan skje meg i livet fremover og dra meg selv ned. Eller jeg kan fokusere på alt jeg faktisk har, sette pris på luksusen jeg faktisk lever i bare med å være født i Norge, og tenke på alle de fine tingene som også kan skje meg i livet. Det handler ikke om å være realist eller ikke, men hva man ønsker å fokusere på. For min del synes jeg det er kjipt å ha det kjipt og fokuserer dermed heller på det som gir meg glede i livet. Anonymkode: d7a2b...e98 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #4 Skrevet 5. august 2024 Jeg tror det kanskje har en del med personlighet å gjøre? Jeg er i alle fall sikker på at jeg er skrudd sammen sånn. Men jeg prøver å fokusere på positive ting, og f. eks ikke lese nyheter hele tiden. Anonymkode: 58ecc...046 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #5 Skrevet 5. august 2024 Går i bølgedaler,men jeg kan hjelpe andre pessimister til å se lysere på ting. Anonymkode: 44345...145
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #6 Skrevet 5. august 2024 Det er et sitat som har fulgt meg gjennom livet “Worrying about the future is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum. The real troubles in your life will always be things that never crossed your worried mind.” Jeg har sett eldre slektninger bekymre seg for krig, så tsunami, så kreft, så ras... Alt styrt av nyheter, og hva venner opplever. Så lever de til de er 90, i egen bolig, og faller brått om med slag. Livet vil gå til helvete, sykdom vil treffe, sorg vil treffe, du vil igjen stå i en situasjon der du er så flau at du vil slite med søvnen et-par netter. Det er garantert. Men HVA som treffer, og NÅR. Det har du absolutt ingen formening om. Det eneste som er sikkert er at det ikke er det du har kastet bort mye tid på å bekymre deg for. Også ser jeg ikke nyheter. Bortsett fra oversikrifter, og noen dybde artikler. Det hjelper godt på. Anonymkode: 10dc9...e58
Kalevala Skrevet 5. august 2024 #7 Skrevet 5. august 2024 Jeg tror det er medfødt. Jeg er helt motsatt, og har alltid vært det. Tror alltid at ting ordner seg og at det vil bli fred i verden snart. Når jeg får en dårlig nyhet eller noe negativt skjer med meg, er ryggmargsrefleksen min: "Ja det var dumt, men DETTE andre er i alle fall bra.
Fant80 Skrevet 5. august 2024 #8 Skrevet 5. august 2024 (endret) Ting ordnet seg alltid da man var barn og ungdom. I voksen alder har jeg enda til gode å se noe bare ordne seg for meg,. Nå har jeg ikke det aller verst. Men ja,er ikke akkurat en super optimist. Jeg regnet med verden ville se ut som den gjør i dag. Mulig jeg kan kalles litt synsk,men ser hvor det bærer med det meste. Alt i fra politikk til sosiale medier etc. Føler i grunn verden i dag er langt lettere å forutse,en da jeg var yngre. Mulig jeg bare er mer informativ. Det som undrer meg mest er vel folk! Hvorfor klarer ikke folk se at samme utfall blir som de blir. Endret 5. august 2024 av Fant80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå