Gå til innhold

Flåttmedisin sluttet å virke? (hund) Erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en hund på ett år som er veldig glad i skog og mark (jakthund). Vi bestemte oss for å prøve Frontpro. De første to behandlingene virket medisinen godt. Vi fant flått på pelsen, men de satt ikke fast. Etter tredje behandling har vi funnet flere flått som sitter i huden og suger blod. Medisinen virker ikke lenger! 

Vi har gitt medisin når vi skulle. Altså med 30 dager mellom hver gang. Vi har også kjøpt riktig pakke, altså utifra hundens vekt. 

Er det noen andre som har opplevd dette? Er det andre merker som er bedre? 

Anonymkode: 7571a...ab1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flåtten dør i løpet av 48 timer (står det på Frontpro sine sider), men på den tiden rekker de å suge ganske mye blod. Vil anbefale deg å gå over til reseptpliktig parasittbehandling hvis dere er der det er mye flått. 

Jakthundeier

Anonymkode: 1720f...b52

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hund men katt som jeg gir flåttmedisin fra apoteket- en tablett hver 30 dag.

Spurte dyrlegen om det ikke var bedre å få resept på flåttmedisin, men hun sa at det man kjøper på apoteket var like bra.

Regner med det er det samme hos hund, siden det er samme produsent?

Anonymkode: 6b340...210

Skrevet

Vil anbefale bravecto. Kjøpes med resept fra dyrlege.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hunden tåler det, få resept på flåtthalsbånd hos dyrlegen. De varer hele sesongen så en trenger ikke å huske å gi piller/påflekkingsvæske og så holder de flåtten borte i tillegg til at de få som ikke holder seg vekk dør når de fester seg på hunden. Vi har hatt god effekt av Seresto på våre hunder midt i verste flåtth@&# på Sørlandet 

Anonymkode: 52aff...0b7

AnonymBruker
Skrevet

Bravecto (resept)har fungert på alle mine hunder. De kravler bare rundt omkring forvirret-Flotten altså;) - Har ikke opplevd at de har bitt seg fast. Men pass på å undersøke /børste hunden etter tur i gress og skog for de kan jo krype over på mennesker..

Vanskelig å si om Frontpro faktisk virker optimalt siden den har vært i salg såpass kort tid.

Anonymkode: fc91d...c17

Skrevet

mange flått som har bitt seg fast på min hund, selv om vi gir han Bravecto. Men det gjør ikke noe så lenge de dør før de rekker å overføre smitte. 
Har tenkt å be dyrlegen om dråper i tillegg sånn at det kanskje blir færre flått som hopper på han og blir med inn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...